Arkeologët zbulojnë 150 lloje të panjohura të fosilizuara në Uells

Sipas një studimi të ri të publikuar të hënën, arkeologët zbuluan një vend arkeologjik detar nga periudha e mesit të Ordovician 462 milionë vjet më parë, Castle Bank, Uells.

Vendi krenohet me 150 lloje të ndryshme të fosilizuara, shumë prej të cilave nuk ishin zbuluar kurrë më parë.

Një studim i rishikuar nga kolegët, i botuar në revistën Nature Ecology & Evolution, detajon disa nga gjetjet e papritura fosile.

Vendi mendohet të jetë unik pasi indet e buta dhe shumë organizma të plotë u ruajtën në gjendje të mirë. Në disa nga ekzemplarët, nervat dhe sistemet e tretjes janë ende plotësisht të paprekura, gjë që është jashtëzakonisht e rrallë. Kjo i lejoi studiuesit të fitonin një vështrim të paparë në evolucionin e jetës detare.

Shumë nga fosilet e zbuluara vijnë nga periudha Kambriane, e cila ishte 485-542 milionë vjet më parë, periudha më e vjetër nga e cila mund të identifikohen fosilet e kafshëve.

Fosilet u shfaqën të gjitha në shkëmbinjtë post-Kambrian, që do të thotë se paleontologët janë të kufizuar në të kuptuarit e tyre se si jeta detare evoluoi nga periudha Kambriane në periudhën post-Kambriane. Shkëmbinjtë kambrianë mbajnë speciet e para të diversifikuara të fosilizuara dhe vlerësohen me shfaqjet e para të shumicës së filave të kafshëve që kanë të dhëna fosile.

Llojet e sapo zbuluara përfshijnë opabiniidët, proto-artropodët me hundë të gjatë, wiwaxiids, të cilët mendohet se janë një i afërm i hershëm i molusqeve që janë të blinduar me luspa, një krijesë që mendohet të jetë një paraardhës i hershëm i barnacles së patës dhe karkalecave cefalokaride. Nga speciet e zbuluara, shumica konsiderohen shumë të vogla, me përmasa 1-3 mm.

Një nga gjetjet më domethënëse, një faunë e tipit Shale të sapo zbuluar, do të mbushë një hendek në të kuptuarit shkencor në lidhje me kalimin nga fauna Kambriane në faunën Paleozoike dhe zhvendosjen e ekosistemeve në ekologjinë e larmishme që shihet sot.

Periudha Ordovician zgjati afërsisht 45,000,000 vjet. Gjatë kësaj periudhe, zona në veri të tropikëve ishte pothuajse tërësisht oqean, dhe shumica e tokës së botës u mblodh në superkontinentin jugor Gondwana, sipas Universitetit të Berkeley. Nivelet e detit ishin deri në 1970 këmbë (600 metra) më të larta se nivelet aktuale.

Arkeologët kanë zbuluar jovertebrorë detarë të ndryshëm, duke përfshirë graptolitët, trilobitët, brakiopodët dhe konodontët e asaj periudhe.