“Asteroidi i dytë Trojan” konfirmoi orbitimin me Tokën

Një trup shkëmbor i ndotur që rrotullohet në rrugën e Tokës është një “asteroid trojan” që shoqëron planetin tonë rreth diellit, kanë konfirmuar astronomët.

Asteroid 2020 XL5 është asteroidi i dytë trojan i zbuluar ndonjëherë. Është tre herë më i madh se i vetmi Trojan tjetër i njohur i Tokës, i quajtur Asteroid 2010 TK7, i cili u konfirmua në vitin 2011. Këta shkëmbinj të vegjël hapësinorë orbitojnë së bashku me Tokën, por ato janë të vështira për t’u dalluar nga planeti ynë – Asteroidi 2010 TK7 ndonjëherë ndodhet në anën tjetër. anën e diellit nga ne. Ata ulen në pika të ëmbla gravitacionale të njohura si pika Lagranzhiane. Nëse Toka dhe dielli përbëjnë dy pika të një trekëndëshi barabrinjës, pika e Lagranzhit do të ishte pika e tretë e atij trekëndëshi. Toka dhe dielli kanë pesë nga këto pika.

Trojani i sapogjetur është në një pikë Lagranzhiane që e ka atë në orbitë përpara Tokës në rrugën e përbashkët të dy trupave dhe asteroidi do të qëndrojë atje për 4000 vjet të tjera, raportuan studiuesit të martën (1 shkurt) në revistën Nature Communications. Asteroidi është ndoshta rreth 0.7 milje (1.18 kilometra) në diametër, megjithëse ky vlerësim mund të jetë i gabuar nëse sipërfaqja e asteroidit është pak a shumë reflektuese sesa supozojnë astronomët.

Trojanët ekzistojnë edhe në orbita të tjera planetare. Ata janë parë rreth Venusit, Marsit, Jupiterit, Uranit dhe Neptunit, shkruan udhëheqësi i studimit Tony Santana-Ros, një shkencëtar planetar në Universitetin e Alicante në Spanjë dhe kolegët në gazetën e re. Është më e vështirë të shohësh vetë Trojanët e Tokës, megjithatë, sepse ata shpesh ulen nën hijen e Tokës ose orbitojnë në një kënd të çuditshëm nga planeti, duke i bërë ata të zbehtë dhe të vështirë për t’u kapur. Asteroidi 2020 XL5 u pa për herë të parë në sondazhin Pan-STARRS1, i cili përdor një teleskop 1.8 metra në Hawaii për të marrë imazhe në fushë të gjerë të qiellit. Të dhënat vijuese u mblodhën nga teleskopët në Arizona, Kili dhe Ishujt Kanarie.

Astronomët zbuluan se më shumë se 500 vjet më parë, 2020 XL5 nuk ishte një Trojan, por se orbita e tij u stabilizua në pikën Lagranzhiane rreth asaj kohe.

Këndet e orbitave të asteroidit 2010 TK7 dhe asteroidit 2020 XL5 krahasuar me atë të Tokës do të thotë se do të ishte e pamundur të bëhej një mision takimi me asnjë nga Trojan, llogaritën studiuesit. Një fluturim – që nuk do të kërkonte sinkronizimin e një anije kozmike me orbitat e asteroidëve – mund të jetë e mundur, zbuloi studimi. Nga të dy, shkruan studiuesit, Trojani i sapo zbuluar ka të ngjarë të jetë më i lehtë për t’u fluturuar, pasi pozicioni i tij ofron më shumë fleksibilitet për datën e nisjes së një sonde teorike hapësinore.

Edhe nëse nuk është e mundur të vizitosh asnjërin prej miqve orbital të Tokës, të kesh dy orbita për të krahasuar do t’i ndihmojë astronomët të kuptojnë matematikën orbitale që i bën të mundur Trojans, shkruajnë studiuesit.

“Zbulimi i një asteroidi të dytë ET [Trojan i Tokës] mund të përmirësojë njohuritë tona për dinamikën e kësaj popullate të pakapshme,” shkruan ata.