Astronomët janë kundra Starlink dhe konstelacioneve të tjera satelitore

Një qendër e re e krijuar nga Unioni Ndërkombëtar Astronomik po kërkon të mbrojë interesat e astronomëve ndërsa numri i satelitëve në orbitën e Tokës vazhdon të rritet.

Qendra për Mbrojtjen e Qiellit të Errët dhe të Qetë nga Ndërhyrja e Konstelacioneve Satelitore, e shpallur më 2 shkurt, do të organizohet nga Laboratori Kombëtar i Kërkimeve të Astronomisë Optike-Infra të kuqe (NOIRLab) dhe Organizata e Array Kilometer katror (SKAO). NOIRLab do të merret me astronominë optike, ndërsa SKAO do të shqyrtojë çështjet që lidhen me astronominë radio.

“Qendra e re është një hap i rëndësishëm drejt garantimit që përparimet teknologjike të mos pengojnë pa dashje studimin dhe kënaqësinë tonë të qiellit”, tha në një deklaratë Debra Elmegreen, presidente e NJAB. “Unë jam i bindur se bashkë-pritësit e Qendrës mund të lehtësojnë koordinimin global dhe të bashkojnë ekspertizën e nevojshme nga shumë sektorë për këtë përpjekje jetike.”

Qendra do të inkurajojë ofruesit e satelitëve që të minimizojnë ndotjen nga drita dhe format e tjera të ndërhyrjeve astronomike, të inkurajojë qeveritë dhe zyrtarët shtetërorë që të rregullojnë më mirë këtë industri në lulëzim dhe të mbështesë komunitetin global të astronomëve që tani duhet të përballen me problemet e shkaktuara nga ndërhyrja satelitore.

Jessica West, një studiuese e lartë për sigurinë e hapësirës në Project Ploughshares, një institut kanadez i kërkimit për paqen dhe sigurinë, tha se po arrijmë në pikën ku aftësia jonë për të vëzhguar hapësirën po dëmtohet ndjeshëm.

“Ky është një problem i madh,” më shkroi ajo në një email. “Astronomia është çelësi për eksplorimin dhe përdorimin tonë të hapësirës, lundrimin në hapësirën e thellë, mbrojtjen planetare nga asteroidët dhe njohuritë tona për Tokën, Sistemin Diellor dhe Universin. Dhe shikimi i qiellit të natës është thelbi i asaj se kush jemi ne si njerëz. Humbja e kësaj është një humbje për çdo person në mbarë botën.”

Kostoja e lëshimit të raketave dhe e ndërtimit të satelitëve nuk ka qenë kurrë më e ulët. Kjo po rezulton në një nxitim të çmendur për të kërkuar prona të paluajtshme në orbitën e Tokës, pasi ajo tani përfaqëson një vend të mundshëm për të bërë biznes. Përdorimi i flotës së madhe të satelitëve të ndërlidhur nga sektori privat për të ofruar internet me brez të gjerë për klientët me pagesë është aktualisht shembulli më dominues. Elon Musk ka marrë një epërsi të hershme në këtë garë për hapësirën, pasi SpaceX tani ka lëshuar më shumë se 2,000 satelitë Starlink, me plane për të lëshuar të paktën 2,400 të tjerë. OneWeb me bazë në Londër ka lëshuar qindra satelitë të ngjashëm, ndërsa Projekti Kuiper i Jeff Bezos dhe Bashkimi Evropian synojnë të bëjnë të njëjtën gjë.

Problemi me kaq shumë satelitë atje lart është se ata po ngatërrohen me vëzhgimet optike dhe radio. Ekspozimet e gjata në gjatësi vale optike janë veçanërisht të prekura; Hulumtimi i muajit të kaluar zbuloi një rritje dramatike në numrin e imazheve të marra gjatë orëve të muzgut që përmbanin vija të shkaktuara nga satelitët Starlink. Ky është një problem për astronominë, por edhe për sigurinë tonë; pamjet e horizontit në muzg dhe agim janë kritike për zbulimin e objekteve kërcënuese pranë Tokës. Në të njëjtën kohë, ndërhyrja radio e prodhuar nga lidhjet e të dhënave satelitore mund ta bëjë të vështirë studimin e sfondit kozmik të mikrovalës, për shembull.

Prandaj kjo përgjigje e koordinuar nga astronomët. NJAB po e pozicionon Qendrën e re si “zërin udhëheqës për çështjet astronomike që kanë të bëjnë me mbrojtjen e qiellit të errët dhe të qetë nga yjësitë satelitore dhe për të vepruar si një qendër informacioni dhe burimesh për të cilat çdo grup palësh të interesuara do të jetë në gjendje të kontribuojë. dhe nga të cilat ata mund të përfitojnë në mbështetje të aktiviteteve të tyre.”

Prandaj, grupi do t’u bëjë thirrje astronomëve, operatorëve satelitorë, rregullatorëve të qeverisë dhe komunitetit të gjerë që të përfshihen. Kompanive satelitore do t’u kërkohet të japin më shumë informacion në lidhje me asetet e tyre të bazuara në hapësirë, të tilla si koordinatat dhe lëvizjet e parashikuara. Grupi do të ndihmojë gjithashtu astronomët të merren me problemet e lidhura, si ofrimi i softuerit për të hequr objektet vizuale nga imazhet e teleskopit. Qendra do të inkurajojë gjithashtu një forum të hapur për të diskutuar masat vullnetare, të tilla si ulja e reflektimit të satelitëve dhe që kompanitë satelitore të përdorin orbita më të larta dhe më pak penguese.

Perëndimi pajtohet që zgjidhjet ekzistojnë.

“Nuk është një çështje e satelitëve kundrejt astronomisë, por më tepër se si të ndërmjetësohen nevojat, interesat dhe vlerat e ndryshme që bashkohen në hapësirën e jashtme, duke përfshirë ato që janë më pak të fuqishme,” shpjegoi ajo. “Kjo kërkon dialog të hapur dhe veprim të koordinuar dhe kolektiv. Komuniteti ndërkombëtar i astronomisë po na tregon se si ta bëjmë këtë. Dhe bota po dëgjon. Ky është një moment kritik për qeverisjen e hapësirës.”

Kjo është një pikënisje e mirë dhe e nevojshme. Astronomët dhe rregullatorët janë aktualisht prapa në këtë luftë për hapësirën, nëse kjo është një mënyrë e drejtë për ta përshkruar atë, me operatorët satelitorë, në pjesën më të madhe, duke vendosur aktualisht rregullat. Dhe me rregulla, unë nënkuptoj asnjë rregull – prandaj problemi. Qendra e re e NJAB ka synime shumë të mira. Le të shpresojmë që palët përkatëse të interesit të dëgjojnë dhe të jenë të gatshëm të përgjigjen.