Astronomët zbulojnë elementin më të rëndë të gjetur ndonjëherë në ekzoplanetin 556 vite dritë nga Toka

Në një zbulim intrigues, astronomët kanë zbuluar elementin më të rëndë, samariumin (Sm), në një ekzoplanet.

Ky zbulim thyen rekordin për elementin më të rëndë të zbuluar ndonjëherë në një ekzoplanet alien përtej sistemit tonë diellor.

Më parë, bariumi ishte regjistruar si elementi më i rëndë në qiellin ekzoplanet. Ai u gjet në atmosferat e sipërme të dy ekzoplaneteve, WASP-76b dhe WASP-121b.

Samarium është një element i rrallë i Tokës me një numër atomik prej 62, dhe gjendet kryesisht në koren e planetit. Gjetja e tij në botë të tjera, nga ana tjetër, mund të na ndihmojë të kuptojmë se si planetet formohen dhe evoluojnë me kalimin e kohës.

Elementi u zbulua në MASCARA-4b, një ekzoplanet “Jupiteri ultra i nxehtë” i vendosur gati 556 vjet dritë larg nga Toka. Eksoplaneti ka një temperaturë prej 2250 K dhe rrotullohet rreth një ylli të ri të ndritshëm të tipit A. Vërehet se këto lloj yjesh janë vetëm disa qindra milionë vjet të vjetra dhe lëshojnë rrezatim infra të kuq.

“Jupiterët ultra të nxehtë (UHJ) zotërojnë mjediset më ekstreme midis llojeve të ndryshme të ekzoplaneteve, duke i bërë ata laboratorë idealë për të studiuar përbërjen kimike dhe vetitë kinetike të atmosferës së ekzoplaneteve me spektroskopi me rezolucion të lartë (HRS)”, thanë autorët në kërkimin e tyre. letër.

Ky gjigant gazi kryen një orbitë çdo 2,82 ditë, dhe distanca e vlerësuar midis tyre është 0,047 AU.

Ekipi vëzhgoi dy kalime MASCARA-4 b më 13 shkurt 2020 dhe 1 mars 2020. Kjo i ndihmoi ata të masnin dritën e yjeve dhe të zbulonin elementët në atmosferë. Ata përdorën spektrografin Echelle për Ekzoplanetët Shkëmborë dhe Vëzhgimet spektroskopike të qëndrueshme (ESPRESSO) për ta bërë këtë. Ky spektrograf me rezolucion të lartë është instaluar në teleskopin shumë të madh (VLT) të Observatorit Jugor Evropian (ESO) në Cerro Paranal, Kili.

Vëzhgimet çuan në zbulimin e disa elementeve më të rëndë në atmosferën e MASCARA-4 b, duke përfshirë rubidiumin (Rb) dhe jonet e titanit (Ti+) dhe bariumin (Ba+).

Sipas studimit, kjo është hera e parë që Rb dhe Sm janë zbuluar në atmosferën e një ekzoplaneti të largët, ndërsa Ti+ dhe Ba+ janë gjetur më parë në planetë jashtë diellit.

Studimi drejtohet nga një ekip astronomësh nga Akademia Kineze e Shkencave (CAS) e Pekinit dhe punimi është pranuar për botim në The Astronomical Journal. Rezultatet janë të disponueshme në serverin e printimit paraprak arXiv.

Pas kësaj, studiuesit planifikojnë të kryejnë vëzhgime shtesë për të përcaktuar dhe konfirmuar praninë e këtyre elementeve të rinj në atmosferën e ekzoplanetit.