Astronomët zbulojnë shtatë pulsarë të rinj

Duke përdorur teleskopin radiofonik të grupit të madh fazor (LPA) të Observatorit të Radio Astronomisë Pushchino (PRAO) në Rusi, astronomët kanë zbuluar shtatë pulsarë të rinj dhe kanë përcaktuar parametrat e tyre bazë. Zbulimi raportohet në një punim të botuar më 18 gusht në depon e para-printimit arXiv.

Pulsarët janë shumë të magnetizuar, yje neutron rrotullues që lëshojnë një rreze rrezatimi elektromagnetik. Ato zakonisht zbulohen në formën e shpërthimeve të shkurtra të emetimit të radios; megjithatë, disa prej tyre vëzhgohen edhe nëpërmjet teleskopëve optikë, me rreze X dhe me rreze gama.

Tani, një grup astronomësh rusë të udhëhequr nga Sergey Tyul’bashev i PRAO raporton zbulimin e shtatë pulsarëve të rinj. Zbulimi u bë me LPA si pjesë e një studimi ditor të qiellit të kryer në një modalitet testimi, duke mbuluar një ditë të plotë në ngjitje djathtas dhe 50 gradë në deklinim. Pulsarët e rinj u zbuluan në një frekuencë prej 111 MHz.

“Kërkimi i pulsarit filloi në teleskopin radio LPA LPI në frekuencën 111 MHz. Rezultatet e para të një kërkimi për ngjitjen e djathtë 0ℎ − 24ℎ dhe deklinat +21◦ − +42◦ janë paraqitur në punim,” shkruajnë studiuesit në studimin.

Në total, astronomët vëzhguan 34 pulsarë dhe rezultoi se shtatë prej tyre janë identifikuar për herë të parë. Burimet e reja të gjetura kanë periudha rrotullimi midis 0,82 dhe 2,09 sekonda, ndërsa masat e tyre të shpërndarjes janë brenda intervalit 15-90 pc/cm3. Pulsarët kanë gjysmën e gjerësisë së profilit mesatar që varion nga 20 në 400 milisekonda.

U vu re se deri më tani vetëm parametrat e pesë pulsarëve të rinj (përkatësisht J0146+3104, J0220+3622, J0421+3240, J1242+3938 dhe J1721+3524) janë konfirmuar nga vëzhgimet vijuese me LPA. Dy pulsarë, të caktuar J0220+3622 dhe J0421+3240, kanë profile mesatare të gjera dhe për këtë arsye kërkojnë monitorim të mëtejshëm.

Studiuesit vunë në dukje se zbulimi i tyre tregon se sa i dobishëm është LPA në kërkimin e pulsarëve të rinj. Ato nënvizojnë zonën e saj të lartë efektive, dhe për rrjedhojë ndjeshmërinë e lartë, mundësinë e vëzhgimeve të njëkohshme në shumë rreze, si dhe mundësinë e monitorimit ditor.

“Kërkimi për pulsarët në të dhënat e monitorimit ditor në LPA LPI është veçanërisht i favorshëm për zbulimin e objekteve të rralla: pulsarët ndezës, në të cilët periudha të gjata pushimi relativ zëvendësohen nga një rritje e konsiderueshme në densitetin e fluksit të vëzhguar, pulsarët e RRAT [radio rrotulluese tip kalimtar, pulsare të tipit Geminga, pulsare me zhveshje, pulsarë me impulse gjigante”, shpjeguan autorët e punimit.

Astronomët presin që vëzhgimet e mëtejshme LPA dhe përpunimi i të dhënave të mbledhura së fundmi do të japin zbulimin e të paktën disa dhjetëra pulsarëve të rinj. Në veçanti, ata shpresojnë të gjejnë më shumë pulsarë të rinj të afërt, të cilët, për shkak të shintilimit ndëryjor, mund të ndryshojnë ndjeshëm densitetin e fluksit të vëzhguar nga dita në ditë, si dhe pulsarë me spektra shumë të pjerrëta.