Biologjia magjepsëse e bletëve të celofanit

Mikrobiomet e bletëve celofani, një specie e njohur për përdorimin e materialeve të ngjashme me celofanin për të ndërtuar foletë e tyre nëntokësore dhe për rolin e tyre jetësor si pjalmues, janë gjetur nga studiuesit në Universitetin e Kalifornisë, Irvine si disa nga më fermentuesit midis insekteve. Ky zbulim i jashtëzakonshëm i shton një shtresë tjetër intrigash këtyre krijesave magjepsëse.

Sipas një studimi të botuar në Frontiers in Microbiology, bletët celofani “krijnë” një ushqim të lëngshëm për pasardhësit e tyre, të mbajtur në dhoma të quajtura qeliza të pjellës. Mikrobioma e këtyre qelizave pjellore dominohet nga bakteret laktobacilale. Këto baktere janë të njohura për aftësinë e tyre për të fermentuar ushqime si lakër turshi, buka e thartë dhe kosi.

Studiuesit zbuluan se këto baktere janë shumë aktive në furnizimet ushqimore të bletëve celofani, ku ato ka të ngjarë të luajnë një rol të rëndësishëm si një burim i lëndëve ushqyese për zhvillimin e larvave.

“Ky zbulim është mjaft i jashtëzakonshëm,” tha Tobin Hammer, asistent profesor i ekologjisë dhe biologjisë evolucionare dhe autori kryesor. “Ne e dimë se laktobacilet janë të rëndësishëm për fermentimin e ushqimit, por gjetja e bletëve të egra që i përdorin ato në thelb në të njëjtën mënyrë ishte vërtet befasuese. Shumica e 20,000 llojeve të bletëve e marrin ushqimin e tyre nga nektari dhe poleni, por për këto bletë celofani, ne dyshojmë se laktobacilet janë gjithashtu vërtet të rëndësishëm. Ata në mënyrë efektive kanë evoluar nga barngrënës në omnivorë.”

Studimi zbuloi gjithashtu se furnizimet ushqimore të bletëve celofani kanë biomasë bakteriale shumë më të lartë në krahasim me speciet e tjera të bletëve, që përputhet me erën e pazakontë fermentuese që buron nga qelizat e tyre. Këto mikrobirrari të bletëve celofani të pasura unike, të dominuara nga laktobacilet, mund të kenë implikime të rëndësishme për shëndetin e bletëve, si dhe për ekologjinë e ekosistemeve në të cilat ato jetojnë.

“Ishte intriguese të zbuloja se bletët celofani përdorin një strategji të quajtur ‘fermentim spontan’, që është mënyra se si bëhen disa ushqime të fermentuara si lakër turshi. Në vend që t’i kalojnë kulturat fillestare nga brezi në brez, ata përdorin shtame të egra të laktobacileve që janë kudo në lule, “tha Hammer. “Ajo sugjeron që simbiozat e bazuara në fermentim si kjo mund të evoluojnë pa zbutje. Ajo që i bën këto bletë të veçanta është se ata kanë kuptuar se si të krijojnë një mjedis të favorshëm në të cilin laktobacilet mund të rriten vërtet mirë.

Ky studim thekson rëndësinë e studimit të mikrobiomave të insekteve, të cilat shpesh anashkalohen në favor të kafshëve më të njohura si zogjtë dhe gjitarët, pavarësisht se luajnë një rol të madh në ekosistemet në mbarë botën. Duke kuptuar ndërveprimet komplekse midis mikrobeve dhe nikoqirëve të tyre të insekteve, shkencëtarët mund të fitojnë njohuri të reja në biologjinë e këtyre kafshëve të rëndësishme dhe ekosistemet që ata banojnë.