Breshka e ishullit Fernandina nuk është zhdukur, konfirmon një studim i ri

Ishulli Fernandina është një vullkan aktiv që qëndron i vetëm në periferinë perëndimore të Arkipelagut Galapagos dhe njihet si ishulli më i madh i pacenuar në Tokë.

Që nga viti 1906, provat janë grumbulluar se një specie misterioze breshke gjigante mund të ekzistojë në ishull.

Një ekzemplar i vetëm i një specie të quajtur Chelonoidis phantasticus (breshka gjigante fantastike) u mblodh nga eksploruesi Rollo Beck gjatë një ekspedite nga Akademia e Shkencave e Kalifornisë në 1906.

Natyra e saj fantastike është për shkak të morfologjisë së jashtëzakonshme të ekzemplarit mashkullor, me ndezje ekstreme të gërvishtjeve të saj margjinale dhe ‘mbrapa shalë’ jashtëzakonisht të spikatur të pjesës së përparme të karapatës, ndryshe nga çdo breshkë tjetër e vërejtur ende në Galapagos, ose gjetkë në planet si. Mbështetja me shalë është unike për breshkat e Galapagos.

Pavarësisht se ishte e njohur më parë nga vetëm një ekzemplar, breshka Fernandina është konsideruar të përfaqësojë një specie të veçantë.

Në vitin 2019, një zbulim i befasishëm shkaktoi një valë lajmesh ndërkombëtare se breshkat gjigante mund të mbijetojnë ende në ishullin Fernandina.

Me nofkën Fernanda, një breshkë e vetme femër u gjet në anën e poshtme, veriperëndimore të vullkanit. Ajo ka të ngjarë të jetë mbi 50 vjeç, por është e vogël me rritjen e saj të ngecur. Ajo tani është në robëri në Qendrën Tortoise të Parkut Kombëtar Galapagos.

Në mënyrë inkurajuese, shenjat e kohëve të fundit (d.m.th., gjurmë, lëvizje) të të paktën 2-3 individëve të tjerë u gjetën gjatë ekspeditave të tjera në ishull.

“Për shumë vite mendohej se ekzemplari origjinal i mbledhur në vitin 1906 ishte transplantuar në ishull, pasi ishte i vetmi në llojin e tij,” tha profesor Peter Grant, një ekologji dhe biolog evolucionar që ka kaluar më shumë se 40 vjet duke studiuar. Evolucioni në ishujt Galapagos.

“Tani duket se është një nga shumë pak që ishin gjallë një shekull më parë.”

“Si shumë njerëz, dyshimi im fillestar ishte se Fernanda nuk ishte një breshkë vendase e ishullit Fernandina,” tha Dr. Stephen Gaughran, një studiues postdoktoral në Universitetin Princeton.

Për të përcaktuar përfundimisht speciet e Fernanda-s, Dr. Gaughran dhe kolegët e renditën gjenomin e saj të plotë dhe e krahasuan atë me gjenomin që mundën të rikuperonin nga ekzemplari i mbledhur në 1906.

Ata gjithashtu krahasuan ato dy gjenome me mostrat nga 13 llojet e tjera të breshkave Galapagos – tre individë nga secila prej 12 specieve të gjalla dhe një individ i breshkës gjigante Pinta të zhdukur (Chelonoidis abingdonii).

Rezultatet e tyre tregojnë se dy breshkat e njohura Fernandina janë të së njëjtës prejardhje dhe të dallueshme nga të gjitha të tjerat.

“Ajo që vjen më pas për speciet varet nëse mund të gjendet ndonjë individ tjetër i gjallë,” tha Dr. Evelyn Jensen, një studiuese në Universitetin e Newcastle.

“Nëse ka më shumë breshka Fernandina, atëherë një program mbarështimi mund të fillojë për të forcuar popullatën.”