Dhëmbët e fosilizuar i ndihmojnë shkencëtarët të zbulojnë sekretet e gjitarëve

Paleontologët kanë identifikuar shembullin më të hershëm të një gjitari placentar në të dhënat fosile deri më sot, i cili mund të sigurojë njohuri të reja se si paraardhësit tanë gëzofë arritën të dominojnë Tokën pas zhdukjes së dinosaurëve.

Ata bënë zbulimin duke studiuar ekuivalentin odontologjik (dhëmb) të unazave të pemëve – linjat e rritjes dhe elementët e ruajtur në dhëmbët fosile – të cilat ata i përdorën për të rindërtuar jetën e përditshme të një prej kushërinjve tanë të hershëm: Pantolambda bathmodon, një qen trupgjatë -krijesë e ngjashme me derrin, e cila ka lëvizur rreth 62 milionë vjet më parë – menjëherë pas zhdukjes së dinosaurëve.

Duke bërë këtë zbuloi se nënat Pantolambda ishin shtatzëna për rreth shtatë muaj, përpara se të lindnin një fëmijë beqar, të zhvilluar mirë, me një kafshatë dhëmbësh, që thithte vetëm 1-2 muaj përpara se të bëheshin plotësisht të pavarura.

“Pjesën më të madhe të karrierës sime kam studiuar dinosaurët, por ky projekt mbi rritjen e gjitarëve është studimi më emocionues ku kam qenë pjesë e ndonjëherë, pasi jam i befasuar që ishim në gjendje të identifikonim gjurmët kimike të gishtërinjve të lindjes dhe shkëputjes në dhëmbë. janë kaq të vjetër”, tha profesor Stephen Brusatte në Universitetin e Edinburgut, i cili ishte i përfshirë në kërkim.

Gjitarët e placentës përbëjnë shumicën e specieve të gjitarëve të gjallë sot, nga njerëzit, te këlyshët e vegjël, te balenat gjigante. Ata lindin të vegjël relativisht të pjekur, të cilët e kanë bërë pjesën më të madhe të rritjes së tyre brenda nënës së tyre, të ushqyer përmes një placentë.

Megjithëse gjitarët ekzistonin gjatë kohës së dinosaurëve, vetëm kur këta të fundit u zhdukën, gjitarët me të vërtetë filluan të diversifikoheshin dhe të rriteshin. Një ide është se aftësia e tyre për të lindur foshnja të mëdha, të zhvilluara mirë që më parë ishin ushqyer nga një placentë, ishte çelësi i suksesit të tyre. Ky stil i rritjes dhe riprodhimit është gjithashtu ajo që u mundëson foshnjave njerëzore të lindin me tru kaq të madh.

Megjithatë, pikërisht kur u shfaq kjo mënyrë jetese ka qenë një mister. Për shkak se kockat e gjitarëve të hershëm ishin të vogla dhe të brishta, mbetjet e fosilizuara të, për shembull, kockave të ijeve, që mund të përdoren për të mbledhur njohuri mbi stilet riprodhuese të specieve, shpesh mungojnë. Më mirë ruhen dhëmbët, madhësia dhe forma e të cilave paleontologët kanë studiuar prej kohësh për të mësuar rreth mënyrës së jetesës së gjitarëve të zhdukur.

Teknika e re bazohet në këtë traditë. Ai përfshin prerjen e dhëmbëve fosile në seksione jashtëzakonisht të holla për të ekzaminuar linjat e rritjes dhe avullimin e tyre për të kuptuar kiminë e tyre në faza të ndryshme të zhvillimit. “Ai na lejon të shikojmë pothuajse çdo gjitar fosil dhe të rindërtojmë gjëra si periudha e tij e shtatzënisë, sa kohë ka thithur, kur ka arritur pjekurinë dhe sa kohë ka jetuar – gjëra që me të vërtetë nuk ishim në gjendje të bënim te gjitarët fosile më parë. tani”, tha Dr Gregory Funston në Universitetin e Edinburgut, i cili udhëhoqi hulumtimin.

Në rastin e Pantolambda, Funston u befasua kur zbuloi se sa i avancuar dukej ky tipar në këtë pikë të evolucionit të gjitarëve.

“Një nga analogët më të afërt për sa i përket zhvillimit të tij janë gjëra të tilla si gjirafat, të cilat lindin pikërisht në rrafshnalta dhe ato duhet të lëvizin brenda sekondave ose përndryshe do të gjuhen”, tha ai. “Ne do të prisnim që këto lloje të historive të jetës të kishin lindur ngadalë, dhe më pas të ishin bërë gjithnjë e më të specializuar me kalimin e kohës, por ajo që po shohim është se Pantolambda, vetëm 4 milion vjet pas zhdukjes, tashmë po eksperimenton plotësisht në këtë historia e mënyrës së re të jetës.”

Funston shpreson se studimi mund të hapë një kufi të ri në kërkimin mbi gjitarët fosile dhe mënyrën se si ata evoluan. “Kjo metodë hap dritaren më të detajuar për të cilën mund të shpresonim në jetën e përditshme të gjitarëve të zhdukur”, tha ai.