Duke hedhur dritë mbi evolucionin kompleks të këmbëve të njeriut

Një studim i gjerë, i botuar në Communications Biology , hedh dritë të re mbi evolucionin kompleks të këmbëve tona.

” Këmba e njeriut është një nga kryeveprat më komplekse të evolucionit, një vepër arti në biomekanikë: jo vetëm që na lejon të ecim, vrapojmë dhe kërcejmë, por është gjithashtu një dëshmitar i vërtetë i së shkuarës dhe së tashmes sonë,” thotë. Rita Sorrentino, studiuese në Departamentin e Shkencave Biologjike, Gjeologjike dhe Mjedisore në Universitetin e Bolonjës dhe autorja e parë e studimit.

Hulumtimi, duke përfshirë studiues nga Instituti Ortopedik Rizzoli dhe Universiteti i Pizës, u fokusua në harkun gjatësor medial të këmbës: një karakteristikë unike që dallon speciet tona – Homo sapiens – nga primatët jo-njerëzor.

Harku gjatësor është një përshtatje funksionale që lejon këmbën të kalojë nga një funksion amortizator në një levë gjatë fazave të kontaktit dhe shkëputjes me tokën, një mekanizëm që na lejon të kemi një ecje efikase me dy këmbë.

Megjithë rëndësinë e saj, megjithatë, është ende e paqartë se kur u shfaq kjo karakteristikë në rrjedhën e historisë sonë evolucionare. Tema e ” këmbëve të sheshta ” e ndërlikon edhe më shumë tablonë: është një gjendje e përhapur që konsiston në një rrafshim pak a shumë të theksuar të harkut gjatësor medial.

“Jo të gjitha këmbët e sheshta janë të njëjta, dhe megjithatë nuk ka një përkufizim klinik mbarëbotëror të këmbëve të sheshta te qeniet njerëzore,” shpjegon Alberto Leardini dhe Claudio Belvedere, shkencëtarë nga Laboratori i Analizës së Lëvizjes dhe Vlerësimit Funksional të Protezave të Institutit Ortopedik Rizzoli. dhe midis autorëve të studimit.

Shkencëtarët janë fokusuar veçanërisht në rolin e kockës navikulare për të gjetur përgjigje, gurthemelin e harkut gjatësor medial të këmbës.

“Rezultatet e këtij hulumtimi nxjerrin në pah ndryshimin e morfologjisë navikulare midis njerëzve me këmbë të sheshtë dhe njerëzve me një hark gjatësor të zhvilluar mirë,” shpjegon Maria Giovanna Belcastro, profesore në Departamentin e Shkencave Biologjike, Gjeologjike dhe Mjedisore në Universitetin e Bolonjës dhe koordinatori i kërkimit. “Më konkretisht, njerëzit që zhvilluan këmbë të sheshta gjatë moshës madhore shfaqin dallime në lidhje me formën e kockave navikulare në krahasim me ata me harqe të rregullta ose me këmbë të sheshta të lindura.”

Ky zhvillim ngre pyetje në lidhje me natyrën e këmbëve të sheshta të lindura, duke sugjeruar se ato mund të përfaqësojnë një variant normal të morfologjisë së këmbës dhe duke theksuar kështu rëndësinë e morfologjisë së kockave në strukturën e harkut të këmbës.

Shkencëtarët gjithashtu u përqendruan në dallimet brenda grupeve moderne të popullsisë Homo sapiens. Në të vërtetë, rezultatet sugjerojnë se zhvillimi i harkut gjatësor mund të ndikohet nga faktorë të tillë si lloji i këpucëve, mënyra e jetesës dhe strategjitë mbizotëruese të lëvizjes.

“Ne kemi vërejtur se individët që i përkasin grupeve të gjuetarëve-mbledhësve, të cilët jetojnë pa këpucë, tregojnë këmbë që janë më fleksibël në lëvizshmëri dhe relativisht më të sheshta se ato të popullatave që përdorin këpucë moderne,” shpjegon Damiano Marchi, profesor në Universitetin e Pizës. i zbuluesve të Homo naledit dhe një nga koordinatorët e studimit.

“Këto dallime mund të vijnë nga stile dhe praktika të ndryshme kulturore: këmbët e popullatave të gjahtarëve-mbledhësve mund të përfaqësojnë një formë më të afërt me atë të paraardhësve tanë parahistorikë.”

Hetimi gjithashtu krahasoi strukturën e këmbëve tona me fosilet e Homo sapiens të lashtë dhe specie të tjera njerëzore të së kaluarës.

“Disa nga fosilet e analizuara, të tilla si ato të Homo floresiensis, Australopithecus afarensis dhe Homo naledi, tregojnë tipare në detar më të ngjashme me ato të primatëve të mëdhenj jo-njerëzor, duke sugjeruar një përshtatje si me një stil jetese arboreal ashtu edhe me dykëmbësh,” shpjegon. Stefano Benazzi, profesor në Departamentin e Trashëgimisë Kulturore në Universitetin e Bolonjës, një nga koordinatorët e studimit.

“Në të njëjtën kohë, fosilet Homo habilis duket se kanë një konfigurim më të ngjashëm me këmbët e njerëzve modernë, duke treguar një prani të mundshme të harkut gjatësor; megjithatë, kjo nuk përjashton praninë e mundshme të një këmbë të sheshtë të ngjashme me atë të lindur të sotme. këmbët e sheshta, duke pasur parasysh ngjashmërinë morfologjike dhe afërsinë e navikularit me atë të individëve me një hark gjatësor të shputës së zhvilluar.”

Hulumtimi përfundimisht ofron një perspektivë të re mbi evolucionin e këmbës së njeriut dhe ndryshueshmërinë e saj, duke kontribuar në të kuptuarit tonë se si kjo pjesë e trupit është përshtatur me lëvizjen dykëmbëshe.

Sorrentino shpjegon, “Këmba jonë është një dëshmitar i vërtetë i së kaluarës dhe të tashmes sonë, një kapitull magjepsës në historinë e madhe të evolucionit njerëzor. Rezultatet e këtij hetimi ofrojnë një pasqyrë gjithëpërfshirëse të ndryshueshmërisë morfologjike të këmbës njerëzore gjatë evolucionit dhe ngrenë rëndësi të madhe. pyetje në lidhje me këmbët e sheshta kongjenitale, duke sugjeruar se ato mund të përfaqësojnë një variant normal të morfologjisë së këmbës njerëzore.”