Fosilet tregojnë se si dukeshin paraardhësit e hardhucave 167 milionë vjet më parë

Një fosil Jurasik po ndihmon për të ndriçuar se si dukeshin paraardhësit më të hershëm të hardhucave dhe gjarpërinjve më shumë se 167 milionë vjet më parë.

I gjetur në ishullin Skye në Skoci në vitin 2016, skeleti 6 centimetra i gjatë i përket species Bellairsia gracilis, e cila u emërua në vitin 1998 nga një numër i madh i pjesëve të skeletit.

Megjithëse jetonte në kohën e dinosaurëve si Megalosaurus, paleontologët fillimisht menduan se zvarraniku ishte një hardhucë e ngjashme me speciet moderne. Por falë skanimeve me rezolucion të lartë të fosilit të vitit 2016, i cili është afërsisht 70 për qind i përfunduar, Mateusz Tałanda në Universitetin e Varshavës, Poloni, dhe kolegët e tij kanë identifikuar B. gracilis si një zvarranik shumë më primitiv.

“E dija që në fillim se ky do të ishte një fosil i rëndësishëm pavarësisht se nuk [të ishte] një specie e re për shkencën”, thotë Tałanda.

Pavarësisht pamjes sipërfaqësore të hardhucës, B. gracilis përfaqëson një formë më të vjetër të zvarranikëve më afër origjinës së grupit squamate, i cili sot përfshin më shumë se 10,000 lloje hardhucash dhe gjarpërinjsh, zbuloi studimi. Paleontologët i quajnë paraardhësit e tyre të hershëm “squamates rrjedhin”.

Shpatullat dhe truri i zvarranikëve, dhe mënyra se si kockat e kafkës mund të përkuleshin kundër njëra-tjetrës, i ngjajnë squamateve të mëvonshme, ndërsa aspektet e shtyllës kurrizore dhe qiellzës së zvarranikëve ngjajnë më shumë me zvarranikët më primitivë nga më shumë se 240 milionë vjet më parë.

Kombinimi i tipareve të vjetra dhe të reja tregon se B. gracilis ishte diçka si një relike që nga evoluimi i squamates së parë, si forma stërgjyshore që ende mbijetoi së bashku me pasardhësit.

“Gjëja me shumë squamate të Jurasikut të Mesëm është se ata janë aq të dobët saqë interpretimet në lidhje me marrëdhëniet e tyre shpesh janë një supozim,” thotë Arnau Bolet në Universitetin e Bristol, MB, i cili nuk ishte i përfshirë në studimin e ri. Zbulimi i një ekzemplari më të plotë nga ajo kohë, si B. gracilis, ndihmon për të sqaruar se kur squamates u ndryshuan dhe grupet moderne filluan të shfaqen, thotë ai.

Në krahasimin e zvarranikëve me fosilet e tjera, Tałanda dhe kolegët e tij zbuluan se zvarranikët e tjerë të lashtë – si Oculudentavis 100 milionë vjeçare – gjithashtu zotërojnë një kombinim të tipareve të lashta dhe të avancuara.

Nëse interpretimi anatomik është i saktë, atëherë squamates primitive mbijetuan për dhjetëra miliona vjet pasi hardhucat dhe gjarpërinjtë e parë evoluan dhe jetuan përkrah tyre. “Bellairsia po ndryshon pikëpamjet mbi zgjerimin e hardhucave në ekosistemet mezozoike,” thotë Tałanda.

Studimi lë të kuptohet se squamatet e hershme u përhapën në një bollëk speciesh në fillim të historisë së tyre. “Ka ndoshta shumë më tepër squamates kërcell për t’u zbuluar,” thotë Bolet, nga miliona vjet histori zvarranike.