Fosili ‘i rëndësishëm’ i zvarranikëve detarë 94 milion vjeçar u gjet në Utah

Një grup fosilesh të gjetura në Jutën jugore mbi një dekadë më parë tani besohet të jetë fosili më i vjetër i mozaaurëve i zbuluar ndonjëherë në Amerikën e Veriut dhe po i ndihmon paleontologët të kuptojnë më mirë evolucionin e zvarranikëve detarë që dikur ekzistonte në epokën e dinosaurëve.

Fosilet u zbuluan në Zonën Kombëtare të Rekreacionit të Glen Canyon pranë kufirit të saj me Monumentin Kombëtar Grand Staircase-Escalante deri në mars të vitit 2012, sipas Byrosë së Menaxhimit të Tokës.

Scott Richardson, një vullnetar i trajnuar në atë kohë, po ndihmonte paleontologun e Universitetit të Floridës së Veriut, Barry Albright, të kërkonte fosilet e krijesave nënujore nga periudha e vonë e Kretakut në atë kohë. Kjo ishte kur Richardson hasi në disa fragmente të vogla të kafkës dhe rruaza në një shpat argjilor.

Ekipet nga Byroja e Menaxhimit të Tokës dhe Shërbimi i Parkut Kombëtar u bashkuan në përpjekje, duke ndihmuar në zbulimin e pothuajse gjysmës së ekzemplarit fosil gjatë dy sezoneve të ardhshme në terren. Atë që rikuperuan ata e sollën përsëri në laboratorin Kanab të byrosë për shqyrtim.

Ata ishin në gjendje të përcaktonin shpejt se kishin zbuluar një fosil të madh të mozaaurëve rreth 94 milionë vjet më parë. Mosasaurët ishin zvarranikë nënujorë që ekzistonin deri rreth 66 milionë vjet më parë, sipas Enciklopedisë Britannica.

Por me ndihmën e Michael Polcyn, një paleontolog në Universitetin Metodist Jugor, ekipi ishte në gjendje të konfirmonte se fosilet e zbuluara pranë liqenit Powell janë më të vjetrat e llojit të tyre të gjetura ndonjëherë në kontinent. Gjetjet e tyre u publikuan në Cretaceous Research këtë muaj.

“Mosasaurët nga shkëmbinjtë më të rinj janë relativisht të bollshëm, por mozaaurët janë jashtëzakonisht të rrallë në shkëmbinj më të vjetër se rreth 90 milionë vjet. Gjetja e një që ruan kaq shumë të dhëna informative, veçanërisht një të kësaj moshe, është me të vërtetë një zbulim domethënës,” tha Alan Titus, një. paleontologu për Byronë e Menaxhimit të Tokës, dhe bashkëautor i një studimi, në një deklaratë të premten.

Zbulimi mund t’i ndihmojë studiuesit të kuptojnë më mirë se si speciet evoluan me kalimin e kohës.

Studiuesit theksojnë se mozaaurët ishin pasardhës të krijesave tokësore të ngjashme me dragoin Komodo përpara se të rriteshin pendët dhe bishtat si peshkaqen që i ndihmuan ata të dominonin në ujë. Këta mozaaurët e hershëm filluan me gjatësi rreth 3 deri në 5 metra, por disa përfundimisht evoluan në gjigantë që i kalonin 50 këmbët.

Si pjesë e studimit, studiuesit përdorën skanime mikro-CT dhe modele të rindërtimit kompjuterik për të ndihmuar të tregonin se si krijesa përmirësoi furnizimin me gjak në tru ndërsa evoluonte me kalimin e kohës. Polcyn shpjegoi se rregullimet që panë ishin diçka e ngjashme me atë që dihej për evolucionin e balenave.

“(Zbulimi) hedh dritë mbi pyetjet e vjetra në lidhje me marrëdhëniet e disa specieve të mozaauridëve me degëzime të hershme,” tha ai në një deklaratë. “Por (ai) ofron gjithashtu njohuri të reja mbi evolucionin dhe lashtësinë e një furnizimi të ri gjaku kranial të parë në një grup të veçantë mozaurësh.”