Hulumtimi i ri zbulon se si Sauropodët Super- Gigantë arritën rekordin e tyre

Sauropodët, të cilët përfshijnë dinosaurët e njohur me qafë të zgjatur si Brachiosaurus dhe Apatosaurus, ishin kafshët më masive që kanë bredhur ndonjëherë në tokë. Asnjë dinosaur tjetër apo gjitar tokësor nuk afrohet. Një studim i fundit nga Universiteti Adelphi ofron tani një pasqyrë të procesit gradual përmes të cilit këta titanët kolosalë arritën madhësitë e tyre rekord me kalimin e kohës.

“Më parë mendohej se sauropodët evoluan madhësitë e tyre të jashtëzakonshme në mënyrë të pavarur disa herë në historinë e tyre evolucionare, por nëpërmjet një analize të re, “ne tani e dimë se ky numër është shumë më i lartë, me rreth 32 raste gjatë rrjedhës së 100 milion viteve rreth glob”, tha paleontologu Michael D’Emic, asistent profesor i biologjisë në Universitetin Adelphi në Nju Jork dhe autor i studimit i cili u botua së fundmi në revistën Current Biology.

Për të hetuar evolucionin e madhësisë së trupit të sauropodit, D’Emic përpiloi matjet e perimetrit të qindra kockave që mbajnë peshë, të lidhura me peshën e kafshës së cilës i përkisnin. Më pas ai përdori një teknikë të quajtur rindërtimi i gjendjes stërgjyshore për të hartuar masat e rindërtuara të trupit të gati 200 specieve sauropod në pemën e tyre evolucionare.

Rezultatet tregojnë se sauropodët arritën madhësitë e tyre të jashtëzakonshme herët në evolucionin e tyre dhe se me zhvillimin e çdo familjeje të re sauropodësh, një ose më shumë linja në mënyrë të pavarur arritën statusin superlativ.

“Para se të zhdukeshin me dinosaurët e tjerë (përveç zogjve) në fund të periudhës Kretake, sauropodët evoluan madhësitë e tyre të pakrahasueshme gjithsej tre duzina herë,” shpjegon ai. “Këta sauropodë më të mëdhenj nga më të mëdhenjtë ishin ekologjikisht të dallueshëm, me dhëmbë dhe koka me forma të ndryshme dhe trupa me përmasa të ndryshme, gjë që tregon se ata zinin hapësirën “me trup të madh” disi ndryshe nga njëri-tjetri.”

Studimi mikroskopik i eshtrave të tyre zbuloi se sauropodët kishin gjithashtu ritme të ndryshme rritjeje, duke sugjeruar se ata që vendosnin rekord ishin metabolikisht të ndryshëm. Kjo pasqyron modelin e gjitarëve, të cilët evoluan shpejt përmasat e trupit në vazhdën e zhdukjes së dinosaurëve, përpara se të rrafshoheshin në vargun gjigant-mamuth.

Gjetjet e D’Emic kundërshtojnë “Rregullin e Cope’s”, teorinë popullore të shekullit të 19-të që madhësia e kafshëve evoluon me kalimin e kohës. Në vend të kësaj, studimi i ri sheh kafshët që arrijnë madhësi të ndryshme trupore në varësi të kontekstit të tyre ekologjik dhe çfarëdo nyje që ka ndodhur – të cilat mund të duken të rastësishme kur shikohen nga një shkallë e madhe.

“Ndërsa studiues të tjerë kanë shpjeguar madhësinë e madhe të sauropodëve në përgjithësi bazuar në kombinimin e tyre unik të veçorive, nuk ka asnjë veçori apo grup veçorish që karakterizojnë sauropodët që e kapërcejnë madhësinë e gjitarëve tokësorë nga ata që nuk e kanë bërë këtë. .