Këmbëngulja ka gjetur një copëz të bukur ranore në Mars

Roboti gjeologjik rrotullues i NASA-s ndau një imazh të shkëlqyeshëm të gurëve ranor që gjeti në Mars në kraterin Jezero. Është në një rajon të quajtur “Yori Pass”, i cili është pjesë e një delta të lashtë lumi. Këmbëngulja do të marrë mostra shkëmbi atje për misionin e ardhshëm të kthimit të mostrës. Ata duhet të tregojnë më shumë për atë që ka ndodhur me ujin në këtë rajon. Dhe ndoshta ata do të tregojnë prova të jetës.

Shumica prej nesh kanë vrapuar nëpër gur ranor në një kohë ose në një tjetër këtu në Tokë. Është një shkëmb i formuar kur uji bart rërën nga një vend në tjetrin dhe e depoziton atë. Kjo mund të jetë në një mjedis liqeni ose oqeani, në një plazh të lashtë ose përgjatë skajeve të lumenjve. Disa gurë ranorë krijohen gjithashtu kur era fryn rërën në duna. Me kalimin e kohës, të gjitha këto shtresa rëre ngurtësohen në shkëmb të fortë. Ai shkëmb tregon një histori kimike dhe fizike për kushtet në kohën kur u vendos.

Në Mars, ekzistojnë të dy llojet e gurëve ranor. Megjithatë, në këtë zonë të veçantë të kraterit Jezero, uji i rrjedhshëm depozitoi rërë dhe guralecë të vegjël. Këtu në Tokë, ai lloj veprimi përfshinte gjithashtu materiale organike si bimët dhe kafshët. Ndërsa ne nuk kemi gjetur ende prova për këtë në Mars, ajo ngre pyetje interesante në lidhje me mundësitë për jetë.

“Ne shpesh i japim përparësi studimit të shkëmbinjve sedimentarë me kokrriza të imta si ky në kërkimin tonë për organikë dhe biosfirma të mundshme,” tha Katie Stack Morgan, zëvendës shkencëtare e projektit të Këmbënguljes në Laboratorin Jet Propulsion të NASA-s në Kaliforninë Jugore. “Ajo që është veçanërisht interesante në lidhje me daljen e Yori Pass është se ajo është ekuivalente anësore me ‘Hogwallow Flats’, ku gjetëm shkëmbinj sedimentarë shumë të imët. Kjo do të thotë se shtrati i shkëmbit ndodhet në të njëjtën lartësi si Hogwallow dhe ka një gjurmë të madhe dhe të gjurmueshme të dukshme në sipërfaqe.

Hogwallow Flats është një rajon ku Perseverance studioi gjithashtu gurët ranorë. Siç u përmend më lart, kur uji depoziton rërë dhe shkëmbinj të tjerë, ai mbart gjëra të tjera. Gjithçka bëhet gjithashtu pjesë e rekordeve rock. Në veçanti, balta dhe balta marsiane u interesojnë shkencëtarëve planetar. Kjo për shkak se argjila mund të “lidhë” molekulat organike me veten dhe t’i mbrojë ato nga degradimi i mjedisit. Pra, studimi i gurëve ranorë marsianë mbetet një prioritet kryesor, pasi shkencëtarët e misionit bëjnë një pamje më të qartë të së kaluarës së lashtë të planetit.

Këmbëngulja, së bashku me sondat e tjera të Marsit në sipërfaqe, vazhdon kërkimin e saj për prova të ujit që rrjedh. Kjo nuk është për t’u habitur, pasi një temë kryesore e misionit është të ndjekësh ujin. Shkëmbinjtë që bien në kontakt me ujin japin gjithmonë dëshmi fizike dhe kimike të atij takimi. Nëse do të kishte jetë në atë mjedis me ujë, shkencëtarët shpresojnë që Këmbëngulja do të mbledhë biosignature që ata mund t’i studiojnë. Ose, duke mos gjetur shenja jete, roveri mund të gjejë molekula organike që tregojnë mundësinë e jetës.

Molekulat organike janë komponime kryesisht të karbonit dhe zakonisht përfshijnë atome hidrogjeni dhe oksigjeni. Ato gjithashtu mund të kenë azot, fosfor dhe squfur. Një shumëllojshmëri e gjerë procesesh mund të prodhojnë molekula organike – ato nuk janë gjithmonë për shkak të jetës. Por, ato janë të gjitha blloqet kimike të ndërtimit të jetës. Pra, nëse ato shfaqen në një analizë kimike të shkëmbinjve, atëherë ato mund të jenë biosignature. Ato gjithashtu mund të jenë shenja të ndonjë procesi tjetër që ka ndodhur në planet në të kaluarën.

Tani, roveri Curiosity në Kraterin Gale ka gjetur këto blloqe kimike ndërtuese të jetës në kërkimet e tij. Pra, nëse molekulat organike do të ishin aty, atëherë ndoshta ato do të ekzistonin edhe në kraterin Jezero, ku Këmbëngulja po rrotullohet në misionin e saj të vazhdueshëm. Kjo përfshin gjithashtu studimin e thellë të shkëmbinjve, mbledhjen e mostrave dhe mbledhjen e informacionit që eksploruesit e Marsit mund të përdorin kur të arrijnë në Planetin e Kuq.