Kockat e lashta të shpendëve mund të jenë shndërruar në flauta për të kapur më shumë zogj

Kockat e shpendëve 12,000-vjeçare të gjetura në veriun e largët të Izraelit mund të jenë përdorur si instrumente nga njerëzit parahistorikë për të joshur më shumë zogj drejt vdekjes së tyre, sipas një ekipi arkeologësh që studiuan artefaktet.

Kockat e shpuara u gjetën në Luginën Hula të Izraelit, në perëndim të Lartësisë Golan, të cilën Izraeli e kapi nga Siria në vitin 1967. Eshtrat u gërmuan për herë të parë në vitin 1955, por së fundmi u riekzaminuan.

Shtatë kockat e krahëve nga vendi i përkisnin kërpudhave dhe bajqeve. Pas inspektimit të fundit, një ekip arkeologësh zbuloi se shenjat në eshtra ishin në të vërtetë vrima të vogla të hapura në anët e tyre.

Ekipi pohon se kockat janë përdorur si flauta (aerofonë, për të përdorur gjuhën shkencore) për të imituar thirrjet e zogjve grabitqarë. Këto thirrje do t’i frikësonin zogjtë shtegtarë që të merrnin krahët, duke i bërë ata objektiva më të lehtë për gjuetarët Natufian, spekulojnë shkencëtarët. Analiza e ekipit të eshtrave u publikua sot në Scientific Reports.

“Nëse flautet përdoreshin për gjueti, atëherë kjo është dëshmia më e hershme e përdorimit të tingullit në gjueti,” tha Hamudi Khalaily, një arkeolog në Autoritetin e Antikiteteve të Izraelit dhe bashkëautor i punimit, në një botim të Universitetit Hebraik të Jerusalemit. .

“Ky zbulim ofron informacion të ri të rëndësishëm mbi metodat e gjuetisë dhe plotëson mjetet e ndryshme parahistorike që shënojnë fillimin e tranzicionit nga bujqësia dhe kultivimi i bimëve dhe kafshëve në Levantin jugor,” shtoi Khalaily.

Për të testuar hipotezën e tyre, ekipi u angazhua në disa arkeologji eksperimentale, duke krijuar flauta kopje duke përdorur kockat e mallardës, të cilat u modeluan për të përshtatur madhësinë e fyellit të kockave dhe vrimave të mërzitshme. (Vetëm një nga flautat e gjetura ishte e paprekur.) Duke fryrë nëpër kockat e kopjeve, ekipi zbuloi se mund të goditeshin disa frekuenca me zë të lartë që mund të imitonin thirrjet e dy zogjve grabitqarë që dihej se banonin në Levantin neolitik: e zakonshme kestrel (Falco tinnunculus) dhe harabeli (Accipiter nisus).

Ekipi pranoi se nuk ka asnjë garanci që kockat e shpuara janë fryrë domosdoshmërisht, aq më pak mjete për gjueti: “Nga këndvështrimi arkeologjik, një problem themelor është dallimi midis potencialit të një artifakti për të prodhuar zë dhe konfirmimit që ky artefakt i shërbente atij qëllimi specifik. ”, shkruan ata.

Dhe edhe nëse kockat janë krijuar me qëllim të tingullit – domethënë ato janë bërë për të bërë tingull – nuk ka asnjë garanci që ato janë përdorur në gjueti. Ndoshta ato ishin disa nga instrumentet muzikore më të hershme, për të cilat dëshmitë arkeologjike shpesh janë të pakta.

“Kërkimet aktuale tregojnë se sa e rëndësishme është ruajtja e gjetjeve kulturore të zbuluara gjatë gërmimeve, të cilat vazhdojnë të japin njohuri të reja dhe drejtime kërkimore në kulturën njerëzore, falë metodave të reja dhe bashkëpunimit mes studiuesve në disiplina të ndryshme,” tha bashkë-studimi. autorja Rivka Rabinovich, një arkeologe në Universitetin Hebraik të Jerusalemit, në të njëjtin botim.

Në të vërtetë, provat e lashta janë po aq të dobishme sa teknologjitë moderne. Është e njëjta arsye që NASA ka mbajtur mbi mostrat e Hënës të mbledhura gjatë misioneve Apollo; Mostrat shkencore mund të vlerësohen vetëm në vlerë (përveç nëse janë në një gjendje degradimi të shpejtë).

Me kalimin e kohës, më shumë artefakte të gjetura mund të tregojnë se si duken mjetet e lashta të prodhimit të tingullit në kontekstet arkeologjike. Ose metodat tona për hetimin e objekteve të tilla do të përmirësohen. Idealisht, të dy do të punojnë së bashku për të na dhënë më shumë se një paraqitje të shkurtër të së kaluarës sonë të këndshme.