Krijesa ‘unike’ e gjetur duke jetuar në vullkan në Kenia është një specie e re

Një vullkan kolosal në Kenia është shtëpia e një specie të vogël zhabash të panjohur më parë, zbuluan studiuesit, duke sfiduar kuptimin e tyre për amfibët në Afrikën Lindore. Jo vetëm që zhaba i përket një specie të re, por është një anëtar i një gjinie krejtësisht të re , sipas një studimi të botuar më 7 nëntor në Revistën Zoologjike të Shoqërisë Linnean.

Studiuesit bllokuan një ekzemplar mashkull në vitin 2015 përgjatë shpateve të thepisura të malit Kenia, një vullkan i zhdukur dhe maja e dytë më e lartë në Afrikë. “Ne ishim vërtet të befasuar kur pamë këtë kafshë – nuk dukej si asgjë që kishim parë më parë,” thanë bashkëautorët Patrick Malonza dhe Victor Wasonga në një njoftim për lajmet e Muzeut të Historisë Natyrore.

Amfibi, të cilit i është dhënë emri Kenyaphrynoides vulcani, dallohet nga shenjat kafe dhe jeshile dhe majat e mëdha të gishtërinjve – që tregojnë se mund të jetë një alpinist i aftë.

Është gjithashtu i armatosur me thumba në gishtat e mëdhenj të tij të quajtur gjemba nuptial, të cilat i lejojnë meshkujt të lidhen me femrat për t’u shumuar, thanë studiuesit. Ky zbulim i habiti shkencëtarët sepse hedh një pikëllim në konceptin e “Intervalit Kenyan”, i cili përshkruan mungesën e habitshme të biodiversitetit të amfibëve në Kenia në krahasim me vendet fqinje.

Ndërsa Tanzania dhe Etiopia janë të mbushura me lloje të ndryshme amfibësh, Kenia – si pasojë e aktivitetit të saj tektonik të përsëritur – besohet të jetë më e ndaluar për bretkosat dhe amfibët e tjerë.

“Shumë nga malet e Kenisë janë vullkanike ose gjeologjikisht relativisht të reja, kështu që të gjesh një linjë të lashtë që ka ekzistuar për miliona vjet është befasuese,” tha Simon Loader, një kurator vertebror në muze, në njoftim. “Është një enigmë e vërtetë të kuptosh se si erdhi deri këtu.” Për të shpjeguar këtë problem, studiuesit parashtrojnë paraprakisht një hipotezë. “Duket sikur dikur mund të kishte pasur një shpërndarje më të gjerë dhe ndërsa klima ndryshoi gjatë (dhjetëra) miliona viteve të kaluara, ajo gjurmoi pyllin tropikal ndërsa lëvizte, me destinacionin përfundimtar të zhabës që ishte maja e malit Kenia.” tha Loader.