Lidhja e gjetur midis moshës së yjeve dhe shpeshtësisë së Jupiterëve të nxehtë

Një ekip astronomësh dhe astrofizikantësh të lidhur me disa institucione në Kinë, duke punuar me një koleg nga Centro Ricerche Enrico Fermi, në Itali dhe një tjetër nga Universiteti i Utah, në SHBA, ka gjetur një lidhje midis moshës së yjeve dhe shpeshtësisë së nxehtësisë. Jupiterët. Në studimin e tyre, të raportuar në Proceedings of the National Academy of Sciences , grupi karakterizoi moshat e një numri të madh sistemesh yjore që kanë ekzoplanetë të ngjashëm me Jupiterin dhe i krahasoi ato.

Në këtë përpjekje të re, ekipi hulumtues u përpoq të mësonte më shumë rreth sistemeve të yjeve që strehojnë ekzoplanetë të madhësisë së Jupiterit. Më konkretisht, ata donin të dinin nëse mosha e një sistemi yjor mund të lidhet me gjasat e tij për të pritur planetë të madhësisë së Jupiterit që kanë një periudhë orbitale prej më pak se 10 ditë. Eksoplanetë të tillë janë njohur si ekzoplanetë të nxehtë të Jupiterit, sepse ata priren të orbitojnë afër yjeve të tyre.

Hulumtimet e mëparshme kanë sugjeruar se ekzoplanetë të tillë janë më të nxehtë se të tjerët me përbërje të ngjashme për shkak të nxehtësisë që marrin nga ylli i tyre. Eksoplanetë të tillë gjithashtu kanë erëra shumë më të forta për shkak të ndryshimeve ekstreme të temperaturës midis anëve të planetit natën dhe ditën.

Për të mësuar më shumë rreth lidhjes së Jupiterëve të nxehtë dhe moshës së yjeve, studiuesit mblodhën dhe analizuan të dhëna për 383 planetë të madhësisë së Jupiterit që rrotullohen rreth yjeve që janë të ngjashëm në madhësi dhe karakteristika me diellin. Ata zbuluan se Jupiterët e nxehtë kishin më shumë gjasa të gjendeshin në orbitën e yjeve relativisht të rinj . Ata zbuluan gjithashtu se numri i ekzoplaneteve të nxehta të Jupiterit bie ndërsa sistemet e yjeve rriteshin. Ata vunë re gjithashtu se nuk gjetën korrelacione të ngjashme midis Jupiterëve të ftohtë ose të ngrohtë.

Ekipi hulumtues zbuloi gjithashtu se frekuenca e gjetjes së Jupiterëve të nxehtë u zvogëlua ndërsa orbitat e tyre u prishën, me gjasë për shkak të një ndikimi baticë. Prishje të tilla, është sugjeruar, ka të ngjarë të çojnë në vdekjen e planetit. Ata zbuluan se frekuenca e Jupiterëve të nxehtë ishte proporcionale me sasinë e metalit në yllin pritës , një zbulim që ndihmon për të shpjeguar mospërputhjet midis numrit të Jupiterëve të nxehtë që janë gjetur të llogaritur duke përdorur tranzitin planetar kundrejt sondazheve të ekzoplaneteve bazuar në shpejtësinë radiale.