Më në fund, shkencëtarët kanë zbuluar një mekanizëm molekular kyç që qëndron prapa dëgjimit njerëzor

Shkencëtarët më në fund kanë zbuluar strukturën e një kompleksi misterioz proteinik brenda veshit të brendshëm që mundëson dëgjimin tek njerëzit.

Për të zgjidhur këtë enigmë të vjetër disa dekada, studiuesit u deshën të rritnin 60 milionë krimba të rrumbullakët (Caenorhabditis elegans), të cilët përdorin një kompleks proteinash shumë të ngjashëm siç bëjnë njerëzit për të ndjerë prekjen.

Duke qenë se njerëzit kanë vetëm një sasi të vogël të kësaj proteine brenda veshëve të tyre të brendshëm, kthimi në një burim tjetër ishte e vetmja mënyrë që ekipi mund të grumbullonte mjaftueshëm proteina për të studiuar.

“Kemi kaluar disa vite duke optimizuar metodat e rritjes së krimbave dhe izolimit të proteinave, dhe kemi pasur shumë momente kur kemi menduar të heqim dorë”, thotë bashkëautorja e parë Sarah Clark, një biokimiste nga Universiteti i Shëndetit dhe Shkencës në Oregon (OHSU). në Portland.

Studiuesit e kanë ditur prej disa kohësh se kompleksi i proteinës 1 (TMC1) i ngjashëm me kanalin transmembranor luan një rol të rëndësishëm në dëgjim, por përbërja e saktë ka mbetur e pakapshme.

“Ky është sistemi i fundit ndijor në të cilin ajo makineri themelore molekulare ka mbetur e panjohur,” thotë autori i vjetër Eric Gouaux, një biokimist i lartë në OHSU.

Falë këtij hulumtimi të ri, të botuar në Nature, ne tani e dimë se ky kompleks proteinash funksionon si një kanal jonik i ndjeshëm ndaj tensionit që hapet dhe mbyllet në varësi të lëvizjes së qimeve brenda veshit të brendshëm.

Duke përdorur mikroskopin elektronik, studiuesit zbuluan se kompleksi i proteinave “i ngjan një fizarmonikëje”, me nën-njësi “të vendosura si doreza” në të dyja anët.

Valët e zërit që udhëtojnë përmes veshit godasin daullen e veshit (membranën timpanike), më pas në veshin e brendshëm ku tundet kockat; tre nga kockat më të vogla të trupit. Kockëzat godasin koklearin e ngjashëm me kërmillin, i cili nga ana tjetër fshin qimet mikroskopike të gishtave të quajtura stereocilia kundër membranave.

Këto stereocilia janë të ngulitura në qeliza që kanë kanalet jonike të formuara nga kompleksi TMC1 që hapen dhe mbyllen ndërsa qimet lëvizin, duke dërguar sinjale elektrike përgjatë nervit të dëgjimit në tru për t’u interpretuar si zë.

“Fusha e neuroshkencës dëgjimore ka pritur për këto rezultate për dekada dhe tani që ato janë këtu – ne jemi në ekstazë,” thotë otolaringologu i OSHU Peter Barr-Gillespie, një udhëheqës kombëtar në kërkimin e dëgjimit i cili nuk ishte i përfshirë në studim.

Zbulimi një ditë mund të ndihmojë studiuesit të zhvillojnë trajtime për dëmtimet e dëgjimit.

Humbja e dëgjimit dhe shurdhimi prek më shumë se 460 milionë njerëz në mbarë botën. Duke kuptuar natyrën e dëgjimit, studiuesit mund të vazhdojnë të gjejnë mënyra të ndryshme për të mbështetur, trajtuar ose parandaluar humbjen e dëgjimit në komunitetin tonë.