NASA përdor pajisjen rrotulluese të marinës amerikane për të simuluar fluturimin në hapësirë

Një përbindësh i një makinerie po lejon tani shkencëtarët e NASA-s të studiojnë në Tokë çorientimin që mund të hasin astronautët në hapësirë.

Kjo makinë është Kraken e Marinës së SHBA-së, një pajisje që mund të rrotullojë fuqishëm pasagjerët si lavanderia në një makinë larëse. Një bashkëpunim i ri me Marinën do t’i lejojë shkencëtarët e NASA-s të përdorin Kraken për të ndërtuar strategji që synojnë të lehtësojnë sëmundjen në lëvizje. Strategji të tilla jo vetëm që mund të ndihmojnë astronautët, por gjithashtu mund të ofrojnë mundësi trajtimi për pacientët me probleme ekuilibri këtu në Tokë.

Astronautët mund të përjetojnë sëmundje të lëvizjes në nisjen e tyre në hapësirë dhe në kthimin e tyre në Tokë. Simptomat përfshijnë marramendje, nauze dhe marramendje – një ndjenjë rrotullimi – të cilat mund ta bëjnë të vështirë kryerjen e detyrave kritike për misionin kur zbarkoni ose dilni nga anija kozmike.

“Menjëherë pas ngritjes në anijen kozmike, u ndjeva sikur isha në një qeleshe teksa trupi im gjuante për atë që ishte lart, poshtë, majtas dhe djathtas”, tha astronauti i NASA-s Douglas Wheelock. “Ekuipazhi duhet të përgatitet për konfuzionin që ka të ngjarë të pësojnë gjatë këtyre tranzicioneve gravitacionale.”

Hyni në Kraken, një platformë 50 këmbë e gjatë dhe 100 tonë në bazën e Forcave Ajrore Wright-Patterson pranë Dayton, Ohio. Mund të konfigurohet për të përsëritur lloje të ndryshme fluturimesh për të çorientuar pasagjerët përmes ndërrimeve të papritura në rrotullim, hap dhe kthesë, të mbivendosura në rrëshqitje horizontale dhe vertikale. Një mjedis fluturimi në hapësirë në Kraken do t’i lejojë shkencëtarët e NASA-s të studiojnë nëse një teknologji specifike, e shoqëruar me lëvizjet e kokës, mund të ndihmojë në zbutjen e sëmundjes së lëvizjes që përjetojnë disa astronautë.

“Herën e parë që pashë Kraken personalisht, më la përshtypje se sa e madhe dhe e shkathët është makina,” tha Laura Bollweg, e cila menaxhon kërkimet për shëndetin e astronautëve në Qendrën Hapësinore Johnson të NASA-s në Hjuston. “Me aftësinë për të lëvizur gjashtë drejtime në boshtin e saj, pajisja mund të simulojë skenarë komplekse fluturimi që janë të vështira për t’u rikrijuar në Tokë, duke përfshirë skenarët e uljes që mund të shkaktojnë marramendje dhe vjellje.”

Në një studim të ardhshëm, shkencëtarët e NASA-s dhe marinës do të rekrutojnë 24 anëtarë të shërbimit aktiv për të hipur në Kraken për 60 minuta. Kraken do t’i rrotullojë më pas me përshpejtime që arrijnë trefishin e forcës së gravitetit për të simuluar atë që përjetojnë astronautët kur kthehen për herë të parë në Tokë.

Pas daljes nga makina, 12 vullnetarë do të kryejnë kthesat dhe animet e përshkruara të kokës ndërsa mbajnë syze video që gjurmojnë lëvizjet e kokës dhe syve të tyre. Teknologjia do të kapë matjet që lidhen me sëmundjen e lëvizjes, duke përfshirë numrin e syve të pjesëmarrësve, si dhe ndryshimet në rrahjet e zemrës. Vullnetarët gjithashtu do t’u përgjigjen pyetjeve në kohë reale se sa të çorientuar dhe të sëmurë ndihen.

Kalorësit e mbetur të Kraken nuk do të kryejnë asnjë protokoll të lëvizjes së kokës. Të gjithë vullnetarët më pas do të kryejnë katër detyra – ata do të testojnë ekuilibrin e tyre duke qëndruar në shkumë me sy hapur dhe mbyllur, shpejtësinë e tyre në një ecje gati 10 metra, qëndrueshmërinë e tyre në një ecje dy minuta dhe gjatësinë. koha që u duhet për të përfunduar një test në këmbë dhe ecje që përfshin kalimin e një pengese. Normalisht këto detyra do të ishin të lehta, por pas udhëtimit, marramendja dhe ekuilibri i dobët mund t’i bëjnë ato të zgjasin më shumë.

“Anekdotat nga astronautët sugjerojnë se kryerja e lëvizjeve të lehta të kokës i ndihmon ata të rikuperojnë më shpejt ndjenjën e ekuilibrit,” tha udhëheqësi i studimit Michael Schubert, një neurofiziolog në Universitetin Johns Hopkins në Baltimore, Maryland. “Testet me Kraken do të na lejojnë të përcaktojmë me rigorozitet se cilat lëvizje të kokës, nëse ka, i ndihmojnë astronautët të rikuperojnë shpejt ndjenjën e ekuilibrit.”

Nëse verifikohet, astronautët mund të miratojnë protokolle specifike për t’i ndihmuar ata të përshtaten shpejt me ndryshimet gravitacionale gjatë fluturimit në hapësirë, duke përfshirë misionet më të gjata dhe më të largëta, tha Schubert.

Si pjesë e një strategjie me dy drejtime, ekipi i Schubert synon gjithashtu të shohë nëse lëvizjet e kokës mund të ndihmojnë pacientët me probleme të ekuilibrit. Përveç kalërimit në Kraken, 24 pacientë civilë do të përpiqen të kryejnë të njëjtat katër detyra të kryera nga anëtarët e shërbimit. Gjysma do të kryejë të njëjtin grup lëvizjesh të kokës paraprakisht, dhe gjysma tjetër jo.

Këta pacientë u janë hequr tumoret nga veshët e tyre të brendshëm, një proces që përfshin prerjen e një nervi qendror për ruajtjen e ekuilibrit. Si rezultat, pacientët shpesh durojnë marrje mendsh dhe marramendje. “Konfirmimi se lëvizjet e kokës ndihmojnë pacientët në këtë studim mund të lejojë NASA-n dhe Marinën të luajnë një rol jetik në sjelljen e një grupi të ri terapish për publikun,” tha Schubert.

“Ky studim rinovon një partneritet midis laboratorit tonë dhe NASA-s, duke u nisur nga programi hapësinor gjatë viteve 1960 dhe 1970,” tha Richard Arnold, drejtor i Laboratorit të Kërkimeve Mjekësore të Hapësirës Detare në Dejton, Ohio, organizata që operon Kraken. “Ne jemi të ngazëllyer për të ndërtuar mbi bashkëpunimet e mëparshme duke adresuar çështjet e lëvizjes me të cilat ballafaqohen si aviatorët detarë ashtu edhe astronautët e NASA-s.”