Ndikimi i madh i asteroidit mund të ketë shkaktuar Megatsunamin e Marsit

Një megatsunami marsian mund të jetë shkaktuar nga një përplasje asteroidi e ngjashme me përplasjen e Chicxulub – e cila kontribuoi në zhdukjen masive të të gjithë dinosaurëve jo-aviarë në Tokë 66 milionë vjet më parë – në një rajon të cekët të oqeanit. Kështu thuhet në një studim të publikuar sot (1 dhjetor) në revistën Scientific Reports.

Hulumtimet e mëparshme kanë sugjeruar që një goditje asteroidi ose kometë brenda një oqeani në ultësirën veriore të Marsit mund të ketë shkaktuar një megatsunami afërsisht 3.4 miliardë vjet më parë. Megjithatë, përpara këtij studimi, vendndodhja e kraterit të ndikimit që rezultonte ishte e paqartë.

Alexis Rodriguez dhe kolegët analizuan hartat e sipërfaqes së Marsit, të krijuara nga kombinimi i imazheve nga misionet e mëparshme në planet, dhe identifikuan një krater përplasjeje që mund të kishte rezultuar nga përplasja e asteroidit që shkaktoi megatsunamin. Krateri – të cilin ata e kanë quajtur Pohl – ka një diametër prej rreth 70 milje (110 kilometra) dhe ndodhet brenda një zone të ultësirës veriore që studimet e mëparshme kanë sugjeruar se mund të jetë mbuluar nga një oqean, në një rajon rreth 400 këmbë. 120 metra) nën nivelin e propozuar të detit. Autorët sugjerojnë se Pohl mund të jetë formuar rreth 3.4 miliardë vjet më parë bazuar në pozicionin e tij mbi dhe poshtë shkëmbinjve të datuar më parë në këtë kohë.

Autorët simuluan përplasjet e asteroideve dhe kometave me këtë rajon për të testuar se çfarë lloj ndikimi mund të kishte krijuar Pohl dhe nëse kjo mund të kishte çuar në një megatsunami. Ata zbuluan se simulimet që formuan kratere me dimensione të ngjashme me Pohl u shkaktuan ose nga një asteroid nëntë kilometra që haste rezistencë të fortë në tokë – duke lëshuar 13 milion megaton energji TNT – ose një asteroid tre kilometra që haste rezistencë të dobët në tokë – duke lëshuar 0.5 milion megaton. të energjisë TNT. Sasia e energjisë e lëshuar nga Car Bomba, bomba bërthamore më e fuqishme e testuar ndonjëherë, ishte afërsisht 57 megaton energji TNT.

Të dy ndikimet e simuluara formuan kratere me përmasa 70 milje (110 kilometra) në diametër dhe gjeneruan megatsunami që arrinin deri në 900 milje (1500 kilometra) nga qendra e vendit të goditjes. Analiza e megatsunamit të shkaktuar nga përplasja e asteroidit prej dy miljesh (tre kilometrash) tregoi se ky cunami mund të jetë matur deri në rreth 820 këmbë (250 metra) i lartë në tokë.

Autorët sugjerojnë se pasojat e ndikimit të propozuar Pohl mund të kenë pasur ngjashmëri me ndikimin Chicxulub në Tokë, për të cilin studimet e mëparshme sugjeruan se ndodhi brenda një rajoni 650 këmbë (200 metra) nën nivelin e detit, duke krijuar një krater me një diametër të përkohshëm prej 60 milje (100 kilometra) dhe çoi në një megatsunami që ishte 650 këmbë (200 metra i lartë) në tokë.