Nëntëmbëdhjetë yje të rinj Wolf-Rayet të zbuluar në galaktikën Andromeda

Duke përdorur teleskopin Lowell Discovery 4,3 m (LDT), astronomët Kathryn F. Neugent dhe Philip Massey, kanë vëzhguar galaktikën e afërt Andromeda. Si rezultat, ata zbuluan 19 yje të rinj Wolf-Rayet në këtë galaktikë. Zbulimi u raportua në një dokument të botuar më 22 qershor në serverin e para-printimit arXiv.

Yjet e Wolf-Rayet (WR) janë yje jashtëzakonisht të nxehtë dhe shumë të shndritshëm me linja të forta dhe të gjera të emetimit të heliumit. Vëzhgimet tregojnë se WR-të janë yje masivë në një fazë të avancuar të evolucionit yjor dhe që humbasin masën me një shkallë shumë të lartë. Deri më sot, janë zbuluar vetëm disa qindra yje të tillë, kryesisht në Rrugën e Qumështit.

Tani, Kathryn F. Neugent nga Qendra Harvard-Smithsonian për Astrofizikë (CfA) dhe Philip Massey nga Observatori Lowell, raportojnë zbulimin e një grupi tjetër të yjeve WR. Ata zbuluan 19 objekte të reja të këtij lloji në galaktikën fqinje Andromeda (e njohur edhe si Messier 31, ose M31) duke përdorur imazherin e madh monolitik të LDST (LMI).

“Të dhënat tona të përmirësuara të imazhit dhe ndjekja spektroskopike konfirmuan 19 WR të reja në tre fusha të vogla në M31,” shkruajnë studiuesit në letër.

Shkencëtarët hetuan 30 kandidatë WR me LMI në fund të vitit 2021 dhe konfirmuan spektroskopikisht 19 prej tyre duke përdorur teleskopin MMT 6,5 m në gjysmën e dytë të 2022, shumica e tyre rezultuan të ishin të tipit WN (të pasura me azot). WR-të e sapogjetur janë përgjithësisht më të zbehta se mostra e njohur më parë e yjeve të tillë në galaktikën Andromeda, për shkak të skuqjes paksa të shtuar.

U vu re se shumica dërrmuese e yjeve të zbuluar rishtazi WR nuk u gjetën në sondazhin e mëparshëm në të gjithë galaktikën për shkak të mungesës së ndjeshmërisë vëzhguese. Astronomët shtuan se madhësia mesatare (në filtrin WN të LMI) është 21.0, krahasuar me madhësinë mesatare WN të 150 WR-ve të njohura më parë, që është 19.2.

Autorët e letrës vlerësojnë se rreth 60 yje të tjerë Wolf-Rayet kanë mbetur për t’u gjetur në galaktikën Andromeda. Duke pasur parasysh se WR-të nuk janë të shpërndara në mënyrë të barabartë në të gjithë këtë galaktikë, por ato përgjithësisht janë të kufizuara në vendlindjet e tyre, studiuesit planifikojnë të fokusohen në këto rajone specifike në mënyrë që të identifikojnë më shumë yje të këtij lloji.

Duke përmbledhur rezultatet, astronomët vunë re se raporti i përgjithshëm i WR-ve të tipit WN ndaj WR-ve (të pasura me karbon) për Andromeda mbetet i pandryshuar me gjetjet e tyre më të reja. Ata planifikojnë të vazhdojnë sondazhin aktual, me synimin për të përfunduar regjistrimin e popullsisë së yjeve WR në këtë galaktikë.

“Ne presim të vazhdojmë këtë sondazh në stinët e ardhshme të vëzhgimit… Mostra jonë e përditësuar do të kufizojë më mirë raportin RSG/WR [supergjiganti i kuq/Wolf-Rayet] i diskutuar në Massey et al. (2021a), duke lejuar për më të sakta krahasimet me modelet evolucionare dhe në fund të fundit na ndihmojnë të kuptojmë më mirë evolucionin dhe gjendjen përfundimtare të yjeve masive”, përfunduan studiuesit.