Një shpërthim kometë mund të ketë nisur bujqësinë në Siri 12,800 vjet më parë

Sipas një studimi të ri, një kometë e fragmentuar që shpërtheu në atmosferën e Tokës nisi krijimin e fshatit të parë bujqësor në Siri.

Një fshat tashmë i zhdukur në Sirinë veriore është ndoshta shembulli më i hershëm i një komuniteti njerëzish që u goditën dhe u shkatërruan në mënyrë indirekte nga një kometë e madhe që goditi Tokën afërsisht 12,800 vjet më parë. Goditja e kometës nxiti një ndryshim dramatik në stilin e jetesës nga gjuetia në bujqësi dhe madje edhe kontrollin e kafshëve të egra, sipas një analize të re të mbetjeve të gërmuara nga rajoni në vitet ’70.

“Bazuar në analizat aktuale, ky do të ishte shembulli më i hershëm i një vendbanimi njerëzor të prekur në mënyrë katastrofike nga një ngjarje e ndikimit kozmik”, shkruajnë studiuesit në studimin e ri.

Interpretimi i ri i ekipit të materialit të gërmuar nga fshati prehistorik Abu Hureyra, i cili tani është i zhytur nën rezervuarin e Liqenit të Asadit në veri të Sirisë tregon gjithashtu për një ndryshim drastik në klimën lokale rreth kohës kur Toka u përplas me copa prej 62 miljesh të gjerë . 100 kilometra i gjerë) trup i akullt që shpërbëhet i quajtur Centaur . Këto objekte kanë një natyrë të dyfishtë në atë që duken si asteroidë , por lënë pas tyre një bisht gazi dhe pluhuri si kometa .

Në atë që njihet si një shpërthim ajri, një nga pjesët e kometës e mbushur me nxehtësi të pamasë mendohet se ka shpërthyer lart në atmosferën e planetit dhe ka sjellë valë tronditëse të forta mbi fshatin, duke zhdukur kështu kolonët e saj. Shkencëtarët dyshojnë gjithashtu se ngjarja, e quajtur Hipoteza e Ndikimit të Dryasit të Rinj, e mbuloi rajonin me pluhur, duke bllokuar rrezet e diellit dhe duke shkaktuar një dimër të ftohtë.

Para goditjes së kometës, të dhënat tregojnë se kolonët konsumonin kryesisht fruta të egra, manaferra dhe bishtajore, ndërsa mbetjet pas ngjarjes tregojnë se dieta e tyre ishte zhvendosur në drithëra dhe thjerrëza, si rezultat i eksperimenteve të hershme në kultivim.

Sipas studimit të ri, rajoni pa një rritje të kulturave rezistente ndaj thatësirës, ​​duke reflektuar një ndryshim nga klima e ftohtë në një klimë shumë më të thatë. “Fshatarët filluan të kultivojnë elb, grurë dhe bishtajore,” tha në një deklaratë James Kennett, një profesor emeritus në Universitetin e Kalifornisë Santa Barbara dhe një bashkëautor i studimit të ri . “Kjo është ajo që tregojnë qartë provat.”

Këto gjetje janë në përputhje me hipotezën e vitit 2007 se planeti ynë dëshmoi disa shpërthime ajrore të tilla kometash nëpër kontinente. Pjesë të kometës gjigante që shpërtheu mbi fshatin sirian gjithashtu u derdhën në mbi 50 vende të njohura në të paktën pesë kontinente, thonë studiuesit.

Për shkak se “ndikimi” i kometës ishte indirekt dhe me të vërtetë një shpërthim në ajër, nuk ka kratere në tokë, thonë studiuesit. “Por një krater nuk kërkohet,” tha Kennett në të njëjtën deklaratë.