Peshkaqeni i çuditshëm demon me sy të bardhë të shndritshëm u zbulua pranë Australisë

Më në fund është identifikuar një specie e re e peshkaqenëve në det të thellë me sy të bardhë të shndritshëm, dekada pasi një femër e vdekur shtatzënë e species u mblodh për herë të parë në brigjet e Australisë Perëndimore. Peshkaqeni “fantazmë” fillimisht u identifikua gabimisht dhe u fiksua si një specie e re vetëm pasi shkencëtarët hodhën një vështrim të dytë në kutitë e tij të çuditshme të vezëve që kishin mbetur në ruajtje në muze prej vitesh.

Lloji i sapogjetur, i cili u përshkrua në një studim të ri të botuar më 23 prill në Journal of Fish Biology, është quajtur Apristurus ovicorrugatus, i cili rrjedh nga latinishtja për vezë, “ovi” dhe “corrugatus”, që do të thotë e valëzuar, në referencë. te rastet e vezëve të valëzuara që çuan në zbulimin e specieve.

Së bashku me kutitë unike të vezëve, A. ovicorrugatus posedon gjithashtu irise të bardha të pazakonta dhe me shkëlqim.

“Kjo nuk është një tipar i zakonshëm për një specie të ujërave të thella dhe vetëm një specie tjetër, Apristurus nakayai nga Kaledonia e Re dhe PNG [Papua Guinea e Re] ndan këtë karakter,” autori kryesor i studimit Will White, një iktiolog me Organizatën e Kërkimeve Shkencore dhe Industriale të Commonwealth. CSIRO), i tha Live Science në një email.

Apristurus është një gjini e peshkaqenëve. Ata njihen zakonisht si peshkaqenë fantazmë ose demon. Është një nga gjinitë më të ndryshme të peshkaqenëve në botë, me rreth 40 lloje të njohura.

Ndërsa shumica e specieve të peshkaqenëve lindin të rinj të gjallë, pjesa tjetër janë vezore, që do të thotë se bëjnë vezë. Kutitë e vezëve – të njohura gjithashtu si çantat e sirenës – shpesh kanë tenda të gjata që i lejojnë ato të ngjiten me alga deti ose shkëmbinj.

Në vitin 2011, studiuesit hasën në një kuti veze jashtëzakonisht të çuditshme që përmbante një embrion peshkaqeni. Ishte e qartë se peshkaqeni i përkiste gjinisë Apristurus, por rasti i vezës nuk përputhej me asnjë specie të njohur.

Për më shumë se një dekadë, rasti i vezëve mbeti një mister, derisa shkencëtarët gjetën dy të tjera të ulura në Koleksionin Kombëtar Australian të Peshqve, i cili bie nën ombrellën e CSIRO.

“Kapat e vezëve posedonin kreshta gjatësore shumë të dallueshme në sipërfaqet e tyre të cilat ishin në formë T-je në seksion kryq,” tha White. “Vetëm një specie tjetër në botë është gjetur të ketë këllëf vezësh me atë formë gërvishtjeje dhe kjo është një gjini krejtësisht e ndryshme.”

White dhe kolegët e tij më pas kaluan nëpër bazën e të dhënave të mbledhjes së tyre për të parë nëse ndonjë ekzemplar tjetër i paidentifikuar Apristurus ishte gjetur në rajonin e vogël ku ishin mbledhur kutitë e vezëve. Ata përfundimisht gjetën femrën shtatzënë: një peshkaqen 1,5 këmbë (46,7 centimetra) i cili ishte identifikuar gabimisht si një peshkaqen i Kinës Jugore (Apristurus sinensis).

Femra mbante një kuti veze të vetme – dhe ajo përputhej me atë që kishin gjetur një dekadë më parë.

“Për fat të mirë, ekzemplari femëror që gjetëm përmbante një kasë veze me kreshta identike dhe konfirmoi dyshimet tona,” tha White.

Studiuesit thonë se zbulimi i A. ovicorrugatus nxjerr në pah rëndësinë e formës së kasës së vezëve për identifikimin e specieve. Në Australi, anëtarët e publikut ftohen të ngarkojnë imazhe të rasteve të vezëve në një bazë të dhënash globale, duke i lejuar shkencëtarët të kuptojnë më mirë se ku rriten peshkaqenët vezë. Rastet e vezëve A. ovicorrugatus u gjetën të lidhura me koralet, duke sugjeruar se speciet mund të mbështeten në këta organizma për riprodhim.

Në vazhdim, White dhe kolegët po kërkojnë koleksionet e muzeut për më shumë specie të reja për të parë se çfarë tjetër kanë anashkaluar ose keqidentifikuar kuratorët.