Peshku gjigant prehistorik nga superkontinenti i lashtë u gjet nën rrugë

Peshku gjigant prehistorik nga një superkontinent i lashtë është zbuluar nën një rrugë rurale në Afrikën e Jugut.

Fosili u gërmua nga një rrugë pranë fermës Waterloo në jug të Makhanda. Gjetjet nga zbulimi janë publikuar në një studim në revistën Plos One.

Studimi zbuloi se fosili është nga familja e tristikopteridëve – një grup i zhdukur i peshqve të mëdhenj, me pendë lobe, që jetoi gjatë periudhës Devonian, 419 milionë vjet më parë. Shkencëtarët gjetën pjesën më të madhe të kafkës së lëkurës, nofullës së poshtme, mbulesës së gushës dhe brezit të shpatullave gjatë gërmimit. Lloji i ri është quajtur Hyneria udlezinye.

Ky peshk i veçantë do të kishte qenë të paktën 8 metra i gjatë, tha studimi. Kjo ishte madhësia mesatare për këta peshq.

Rob Gess, paleontolog dhe bashkëpunëtor kërkimor i Muzeut Albany të Afrikës së Jugut dhe bashkëautor i studimit, tha për Newsweek: “Kjo është një specie krejtësisht e re, e njohur ende vetëm nga zona e fermës Waterloo. Edhe pse Hyneria lindae nga Pensilvania ka qenë më parë e karakterizuar nga përshkrimi i kockave të izoluara dhe shoqatat e eshtrave, kjo është hera e parë që është arritur një rindërtim i kafkës dhe brezit të shpatullave të një Hyneria.”

Familja e tristikopterideve ishte speciet e peshkut më të lidhur me tetrapodët – kafshët me katër gjymtyrë. Ato përdoren shpesh si shembuj të formës stërgjyshore para-tetrapod.

Besohet se këto Tristikopteride gjigante evoluan në Gondwana – një masë e madhe tokësore që u formua 550 milionë vjet më parë, shpesh i referuar si një superkontinent. Shkencëtarët mendojnë se speciet më pas migruan në Euramerica – një kontinent tjetër i lashtë.

Kjo ndodhi sepse e gjithë përveç një gjinie të Tristichopterid gjigante njihej zyrtarisht nga Gondwana, duke përfshirë disa që gjenden gjithashtu në Euramerica.

“Deri kohët e fundit ka pasur një përjashtim misterioz, Hyneria lindae, nga Amerika e Veriut. Zbulimi i një specie të lidhur ngushtë Hyneria udlezinye nga Gondwana jugore mbështet fuqimisht idenë se këta gjigantë kanë origjinën të gjithë në Gondwana. Ai përfaqëson një pjesë të rëndësishme të munguar të enigmës. “tha Gess.

Kjo specie e sapo identifikuar, Hyneria udlezinye, mendohet të jetë i vetmi tristichopterid nga rajonet polare.

Shumica e tristikopteridëve të tjerë të njohur Gondwanan vijnë nga Australia e ditëve moderne, e cila ishte në bregun verior tropikal të Gondwana dhe ka një rekord fosile shumë më të mirëkuptuar, tha Gess.

Studimi tha se Hyneria udlezinye ka të ngjarë të ketë qenë grabitqari më i mirë i ujërave të ëmbla në zonën e Fermës Waterloo.

“Mbetjet e tetrapodëve nga Farma Waterloo gjenden përgjithësisht të lidhura në të njëjtat pllaka si mbetjet e Hyneria. Padyshim që Hynerias do të kishin qenë grabitqarët kryesorë të tetrapodëve,” tha Gess. “Tetrapodët u përshtatën për të gjuajtur në ujë të cekët, i cili ishte i paarritshëm për Hyneria me trup të thellë, megjithatë kur ata kalonin shtrirje të ujit të hapur ata do të kishin qenë pre e lehtë për Tristichopterids grabitqarë në pritje.”

Vendi i gërmimit në Farm Waterloo ofron rekordin më të mirë të ekosistemit të vonë Devonian në Afrikën jugore.

“Në vitin 1985, argjila e zezë u zbulua për herë të parë në një prerje rrugore kur u ndërtua një bypass i ri në jug të Makhandës. Gërmimet në mesin e viteve 1990 zbuluan një rekord të pasur fosile, megjithatë nga fundi i viteve nëntëdhjetë prerja u bë e paqëndrueshme dhe duhej të shkurtohej. “tha Gess.

“Disa nga materiali Hyneria u gjet në atë kohë, por shumica e ekzemplarëve u zbuluan më pas gjatë gërmimeve të kujdesshme të blloqeve të shpëtuara, gjatë shumë viteve. Në shumë raste janë mbledhur disa shembuj të secilës kockë. Analiza të kujdesshme të këtyre kockave dhe shpërndarjeve eshtrave shoqëruese ka lejuar rindërtimin e pothuajse të gjithë kafkës dhe brezit të shpatullave të këtij peshku të madh.”