Roveri Perseverance i NASA-s gjeti një shkëmb në Mars që mund të tregojë jetën e lashtë

Roveri Perseverance i NASA-s ka mbledhur mostra nga Marsi që nga viti 2021, por një nga shkëmbinjtë e tij më të mbledhur së fundmi mund ta ndihmojë atë të arrijë qëllimin e tij për të gjetur prova të jetës së lashtë në planet. I mbiquajtur Ujëvara Cheyava pas ujëvarës më të lartë në Grand Canyon, kampioni 3.2 këmbë me 2 këmbë përmban “nënshkrime dhe struktura kimike” që mund të ishin formuar nga jeta e lashtë mikrobike nga miliarda vjet më parë.

Këmbëngulja mblodhi shkëmbin më 21 korrik nga ajo që dikur ishte një luginë lumi marsian e gdhendur nga uji i rrjedhshëm shumë kohë më parë. Mostra, të cilën mund ta shihni nga afër poshtë dhe nga larg në qendër të imazhit të mësipërm, shfaq vena të mëdha të bardha të sulfatit të kalciumit që rrjedhin përgjatë gjatësisë së tij. Ata tregojnë se uji kaloi nëpër shkëmb në një moment.

Më e rëndësishmja, ai përmban shenja me përmasa milimetrash që duken si “njolla leopardi” në të gjithë brezin qendror të kuqërremtë. Në planetin tonë, ato pika mund të formohen në shkëmbinjtë sedimentarë tokësorë kur ka reaksione kimike që e kthejnë hematitin, një nga mineralet përgjegjës për ngjyrën e kuqërremtë të Marsit, në të bardhë. Këto reagime mund të lëshojnë hekur dhe fosfat, të cilat mund të kenë shërbyer si një burim energjie për mikrobet.

Mjeti Planetar i Roverit për Litokiminë me rreze X (PIXL) ka përcaktuar tashmë se unazat e zeza rreth njollave përmbajnë hekur dhe fosfat. Megjithatë, kjo nuk do të thotë automatikisht se shkëmbi me të vërtetë shërbeu si një mikpritës për mikrobet e lashta.

Njollat ​​mund të jenë formuar nga procese jo biologjike, dhe kjo është diçka që shkencëtarët do të duhet ta kuptojnë. “Ne nuk mund të themi tani se kemi zbuluar jetën në Mars,” tha Katie Stack Morgan, zëvendës shkencëtarja e projektit. “Por ajo që ne po themi është se ne kemi një nënshkrim të mundshëm biologjik, i cili është një grup karakteristikash që mund të kenë një origjinën biologjike, por kanë nevojë për studime të mëtejshme dhe më shumë të dhëna.”

NASA-s ende i duhet të rikthejë mostrat e mbledhura nga Këmbëngulja në planetin tonë, përfshirë Ujëvarat Cheyava. Siç vë në dukje The New York Times, misioni Mars Sample Return është vite pas planit dhe nuk do të jetë në gjendje të sjellë gurë nga planeti i kuq deri në vitin 2040 në vend të fillimit të viteve 2030 siç ishte planifikuar fillimisht. NASA kohët e fundit u kërkoi kompanive të hapësirës ajrore zgjidhje alternative se si t’i çojnë mostrat në Tokë shumë më shpejt dhe do të financojë studimet e tyre që do të priten në fund të këtij viti. Shkencëtarët gjithashtu do të duhet të kryejnë testime të gjera për të përjashtuar kontaminimin dhe proceset jo-biologjike, si dhe shpjegime të tjera të mundshme për mënyrën se si janë formuar njollat ​​e leopardit, përpara se të mund të shpallin se ato janë vërtet prova e jetës së lashtë marsiane.