Shkencëtarët ndërtojnë kompjuter të bazuar në ADN që mund të luajë shah dhe të zgjidhë enigmat sudoku

Nuk është sekret që kompjuterët mund të pinë duhan njerëzit në shah. Dhe tani, si për të tallur më tej format tona të thjeshta organike, shkencëtarët thonë se ata kanë krijuar një kompjuter të bërë nga ADN-ja që mund të luajë lojën në tabelë – së bashku me enigmat sudoku, për një masë të mirë.

Pajisja mund të zgjidhë problemet e shahut dhe sudokut vetëm në një nivel bazë, por këto aftësi, të detajuara në një studim të botuar në revistën Nature Nanotechnology, shënojnë një hap të konsiderueshëm drejt sistemeve të fuqishme dhe praktike të llogaritjes së ADN-së.

Një pjesë e sekretit, thonë studiuesit, ishte përdorimi i një materiali celuloz sintetik për të rritur sasinë e fijeve të ADN-së të ruajtura, gjë që i bën skedarët që ato kodojnë më të qëndrueshme. Dhe këto fije mund të ruajnë shumë: rreth 1000 terabajt për centimetër kub, sipas New Scientist.

“Ne zbuluam se kjo martesë e ADN-së me një material sintetik ju jep një mori aftësish të reja praktike që nuk ishin të mundshme më parë,” bashkautori i studimit Albert Keung, një profesor i asociuar i inxhinierisë kimike dhe biomolekulare në Universitetin Shtetëror të Karolinës së Veriut. tha për revistën.

Siç shpjegojnë studiuesit, sistemet kompjuterike duhet të jenë në gjendje të ruajnë, lexojnë, shkruajnë dhe fshijnë të dhënat dhe të ekzekutojnë funksione.

Deri më tani, sistemet e ADN-së nuk kanë qenë në gjendje t’i bëjnë të gjitha këto në të njëjtën kohë. Ndërsa ata janë jashtëzakonisht të përshtatshëm për ruajtje – ky sistem është i aftë të ruajë skedarë për 6000 vjet kur mbahen në 39 gradë Fahrenheit – e meta e tyre fatale është se kur doni t’i bëni ata të llogaritin të dhënat, ata shkatërrojnë skedarët që ata aksesojnë në procesi.

Zgjidhja e studiuesve, sipas New Scientist, ishte përdorimi i një enzime për të transkriptuar ADN-në në ARN, e cila në thelb krijon një kopje të dytë të të dhënave që mund të përdoret në mënyrë që origjinali të lihet i paprekur.

Deri më tani, studiuesit kanë demonstruar se kompjuteri i tyre i ADN-së mund të zgjidhë versione të thjeshtuara të problemeve të shahut dhe sudokut në një rrjet 3×3. Sipas New Scientist, kjo funksionon duke ngarkuar të gjitha konfigurimet e mundshme të tabelës në fijet e ADN-së, nga të cilat një enzimë ngushton kopjet e ARN-së që rezultojnë në zgjidhjet e lejuara nga rregullat e secilës lojë.

Puna tregoi gjithashtu se kompjuteri i ADN-së mund të ruajë tre imazhe JPEG, të cilat u aksesuan në mënyrë të përsëritur për të provuar stabilitetin e tyre.

Por aftësitë e kompjuterit për zgjidhjen e problemeve janë aty ku ai shkëlqen me të vërtetë, sipas Keung, i cili tha se versionet e shkallëzuara të sistemeve të ADN-së mund të jenë përfundimisht më të lira dhe më efikase se kompjuterët e përdorur për të trajnuar modelet e AI.

“Imagjinoni… duke zëvendësuar shumë prej saj me llogaritje molekulare të bazuara në ADN me kosto të ulët, me gjurmë të ulët, me fuqi të ulët dhe shumë paralelizuese,” tha ai për New Scientist.