Shkencëtarët pretendojnë zbulimin e parë të gjitarit të ngrënë nga dinosauri

Mund të ketë qenë një frikë urgjente për personazhet imagjinar në filmin Jurassic Park të vitit 1993, por shkencëtarët besojnë se kanë zbuluar incidentin e parë të njohur të një gjitari duke u ngrënë nga një dinosaur.

Megjithatë, fosilet nga 120 milion vjet më parë nuk janë të një paraardhësi njerëzor, por përkundrazi këmba e një kafshe brenda kafazit të kraharorit të një dinosauri të vogël me pendë, i njohur si mikroraptor.

Paleontologët thanë se gjetjet e tyre, të publikuara në Journal of Vertebrate Paleontology, janë “rekord i parë i një dinosauri që ha një gjitar.

Dr David Hone nga Universiteti Queen Mary i Londrës, i cili është autori i parë i studimit, tha: “Është kaq e rrallë të gjesh shembuj të ushqimit brenda dinosaurëve, kështu që çdo shembull është me të vërtetë i rëndësishëm pasi jep prova të drejtpërdrejta të asaj që ata po hanin.

“Ndërsa ky gjitar nuk do të kishte qenë absolutisht një paraardhës i njeriut, ne mund të shikojmë prapa tek disa nga të afërmit tanë të lashtë duke qenë një vakt për dinosaurët e uritur.

“Ky studim përshkruan një pamje të një momenti magjepsës në kohë – regjistrimi i parë i një dinosauri që ha një gjitar – edhe nëse nuk është aq i frikshëm sa çdo gjë tjetër në Jurassic Park.”

Mikroraptorët jetonin në pyjet e lashta të asaj që sot është Kina, diku midis 125 dhe 113 milion vjet më parë.

Ndërsa lëvizte në dy këmbët e tij, ekspertët besojnë se disa specie mund të kenë qenë të afta për fluturim të drejtuar.

Ato kishin madhësinë e sorrave ose maceve të vogla dhe lëviznin nga pema në pemë për të pre e kafshëve të vogla.

Shembulli u përshkrua për herë të parë më shumë se 20 vjet më parë, në vitin 2000, por studiuesit thanë se ekipi i mëparshëm nuk kishte arritur të shihte mbetjet e një kafshe tjetër brenda dinosaurit.

Analizat sugjerojnë se gjahu ishte një gjitar sa një mi, i cili jetonte në tokë dhe nuk ishte një alpinist i mirë.

Hulumtimet e mëparshme kanë treguar fosile të tjera mikroraptore me ushqime të ruajtura jo-gjitarësh në stomakun e tyre, të tilla si një zog, hardhucë ose peshk.