Shkencëtarët zbulojnë arsyen e vërtetë pse gjirafat kishin qafë të gjatë

Autorët e studimit propozojnë një teori alternative për origjinën e qafës së gjatë të gjirafave moderne: gjirafave u duheshin ato për të luftuar kokën që i përdornin në konkurrencë për bashkëshorte. Kjo teori mbështetet nga një analizë e fosileve unike të kokës dhe qafës së një paraardhësi të hershëm të gjirafës, të cilat përfshijnë kapelë në formë disku dhe nyje shumë komplekse kokë-qafë.

Meqenëse Charles Darwin fillimisht propozoi idetë e evolucionit adaptiv dhe përzgjedhjes natyrore, qafa e gjatë dalluese e gjirafës moderne – kafsha më e lartë tokësore dhe ripërtypësi më i madh në Tokë – është parë prej kohësh si një shembull thelbësor i këtyre proceseve. Sipas besimit popullor, rivaliteti ushqimor çoi në zgjatjen e qafës, gjë që u mundësoi gjirafave të kërkonin gjethe për gjethet e pemëve në pyjet e Savanës afrikane, shumë përtej mundësive të specieve të tjera të ripërtypësve.

Të tjerë, megjithatë, kanë paraqitur teorinë e “qafës për seks”, e cila pretendon se përzgjedhja seksuale e nxitur nga konkurrenca ndërmjet meshkujve mund të ketë pasur gjithashtu një rol në zhvillimin e qafës së zgjatur. Shi-Qi Wang dhe kolegët pretendojnë se mbetjet e specieve të gjirafave të zhdukura mund të hedhin dritë mbi këto mekanizma evolucionar.

Këtu, Wang dhe ekipi i tij raportojnë dhe përshkruajnë një specie të re të gjirafoidit të Miocenit, Discokeryx xiezhi. Fosilet, të datuara afërsisht 17 milionë vjet më parë, tregojnë se kjo specie e lashtë gjirafoi kishte mbulesë koke si helmetë dhe nyje veçanërisht komplekse të kokës dhe qafës.

Sipas studiuesve, këto karakteristika të veçanta morfologjike tregojnë një përshtatje për sjelljen e ashpër të goditjes së kokës. Në fakt, autorët sugjerojnë se Discokeryx xiezhi mund të ketë zotëruar përshtatjen më të optimizuar të kokës dhe qafës me kokë dhe qafë të identifikuar ende në evolucionin e vertebrorëve.