Shkencëtarët zbulojnë fosile të specieve të reja të dinosaurëve grabitqarë në Mongoli

Shkencëtarët kanë zbuluar një fosil të ri dinosauri grabitqar në Mongoli, i cili ka të ngjarë të ishte një grabitqar zhytës gjysmë ujor.

Një skelet pothuajse i plotë, i gjetur në provincën Omnogovi, përshkruan një ekzemplar të ngjashëm me zogun dhe u emërua “Natovenator polydontus”, ose “Gjuetar noti me shumë dhëmbë”, sipas një punimi të botuar në Communications Biology të enjten.

Studiuesit nga Ekspedita Ndërkombëtare e Dinozaurëve Kore-Mongoli gjetën fosilet në Formacionin Baruungoyot në vitin 2008, tha për ABC News Young-Nam Lee, një profesor i paleontologjisë vertebrore që udhëhoqi gërmimin.

Gjatë ekspeditës, 27 anëtarë të ekipit mblodhën 196 ekzemplarë të kataloguar. Natovenator polydontus u gjet nga Robin Sissons, një student i diplomuar i Universitetit të Albertës, tha Lee.

Fosili nuk u ekspozua plotësisht në fushë, kështu që Sissons, pavarësisht se nuk e dinte se çfarë ishte në atë kohë, bëri një xhaketë gipsi për të, tha Lee.

Të gjitha fosilet nga ai koleksion u dërguan më pas në Korenë e Jugut për përgatitje dhe studim, ku “doli në dritë një skelet i tërë” i specieve të reja të dinosaurëve, tha Lee.

Shembulli “ishte kaq delikat por i ruajtur bukur,” tha Lee.

Ai përfshinte një kafkë, shtyllë kurrizore, një gjymtyrë të përparme dhe mbetjet e dy gjymtyrëve të pasme. Trupi i tij i thjeshtë, me brinjë që drejtohen drejt bishtit, është i ngjashëm me zogjtë modernë zhytës dhe qafa e tij e gjatë i ngjan zogjve modernë të ujit si patat, thanë studiuesit. Këto përshtatje mund të kenë reduktuar zvarritjen që do t’i ishte nënshtruar Natovenator kur notonte, duke e ndihmuar atë të kapte gjahun.

Fosili gjithashtu përfshinte një “numër jashtëzakonisht të lartë dhëmbësh” në krahasim me madhësinë e nofullës së dinosaurëve, gjë që tregon se ai hante një dietë me bazë peshku ose insekte, sipas studiuesve.

“Menjëherë kuptuam se ishte diçka e rëndësishme,” tha Lee. “Ajo kishte një kafkë me shumë dhëmbë të vegjël dhe një qafë shumë të gjatë ishte e dallueshme.”

Kjo është hera e parë që një theropod jo-zogjsh – një lloj dinosauri mishngrënës që ecte me dy këmbë – u zbulua me një trup të thjeshtë të ngjashëm me disa zogj, sipas studiuesve.

Analiza e marrëdhënieve evolucionare tregon gjithashtu se specia e re është e lidhur ngushtë me halszkaraptorines, një grup theropodësh jo-zogjsh që studimet e mëparshme kanë sugjeruar se mund të jenë përshtatur për një mënyrë jetese gjysmëujore.

“Natovenator është një zbulim i vlefshëm,” tha Lee. “Gjetja e dinosaurëve gjysmë ujorë do të thotë se diversiteti ekologjik ishte shumë i lartë te dinosaurët. Halszkaraptorines mund të ndryshojë paragjykimin tonë për stilin e jetës së dinosaurëve.”