Shkencëtarët zbulojnë fosilin e krijesës me kokën e dinosaurit dhe trupin e zogut

Një krijesë e çuditshme që jetoi në Kinë rreth 120 milionë vjet më parë kishte kokën e një dinosauri dhe trupin e një zogu, zbuloi një studim i botuar në Nature Ecology & Evolution.
Studiuesit në Akademinë Kineze të Shkencave (CAS) studiuan fosilin e plotë të zbuluar së fundmi të krijesës së quajtur Cratonavis zhui. Ata zbuluan se hibridi i madhësisë së pulës kishte tehe dhe kthetra të gjata të shpatullave, por kafka e tij e madhe ishte formësuar në një mënyrë pothuajse identike me atë të T-Rex dhe teropodëve të tjerë që hanë mish.

Studiuesit studiuan fosilin duke përdorur tomografi të kompjuterizuar me rezolucion të lartë ose skanime CT. Kjo u mundësoi atyre të manipulojnë në mënyrë dixhitale kockat e ekzemplarit dhe të rindërtojnë formën origjinale të kafkës dhe madje të nxjerrin disa nga funksionet e saj të lidhura me dinosaurët.

Sipas studimit, ekipi analizoi gjithashtu tehun e shpatullës dhe metatarsale të Cratonavis, një kockë e gjatë në këmbë që lidh kyçin e këmbës me gishtat e këmbëve, në mënyrë që të kuptonte më shumë rreth trupit të tij si zogj. Ata konfirmuan se kafka e krijesës është morfologjikisht pothuajse identike me ato të dinosaurëve, sesa me ato të zogjve standardë.

“Karakteristikat primitive të kafkës flasin për faktin se shumica e zogjve të Kretakut si Cratonavis nuk mund të lëviznin faturën e sipërme në mënyrë të pavarur në lidhje me trungun dhe nofullën e poshtme, një risi funksionale e shpërndarë gjerësisht midis zogjve të gjallë që kontribuon në diversitetin e tyre të madh ekologjik,” Li Zhiheng. , tha një autor kryesor i studimit.

Sa i përket tehut të shpatullave të krijesës, studiuesit shpjeguan se ishte funksionalisht “jetike” për fluturimin e shpendëve, që do të thotë se ndihmoi Cratonavis të shfaqte stabilitet dhe fleksibilitet të fortë gjatë fluturimit në ajër. Studimi i ri gjithashtu tregoi se metatarsali i parë (kocka e këmbës) iu nënshtrua përzgjedhjes gjatë tranzicionit dinozaur-zog që favorizoi një kockë më të shkurtër. Më pas humbi qëndrueshmërinë e tij evolucionare pasi arriti madhësinë e tij optimale, më pak se një e katërta e gjatësisë së metatarsalit të dytë.

Studiuesit thanë se studimi plotëson disa nga boshllëqet se si disa dinosaurë evoluan në zogj. Përzierja unike e anatomisë e krijesës së çuditshme është gjithashtu një shenjë se si të gjitha gjallesat përfaqësojnë rritje të ndryshimit dhe evolucioni i zogjve të të gjitha pendëve ndodhi njëkohësisht përgjatë një larmie të gjerë shtigjesh divergjente.