Shkencëtarët zbulojnë specie të reja spektakolare të zambakëve gjigantë të ujit

Një ekip ndërkombëtar shkencëtarësh ka treguar se dy lloje të zambakëve gjigantë të ujit janë në të vërtetë tre dhe se specia e sapo zbuluar, me një gjatësi prej 10.5 metrash, është më e madhja e tufës.

Ju prezantojmë Victoria boliviana, një specie e sapo përshkruar zambak uji gjigant. Bima me pamje të çuditshme bashkohet me dy të tjera në këtë gjini të Amerikës së Jugut, V. amazonica dhe V. cruziana. Sipas një njoftimi për shtyp të Kew Gardens, speciet e sapo përshkruara të zambakëve gjigantë të ujit janë të parët që janë zbuluar në më shumë se një shekull.

Gjinia, e quajtur për Mbretëreshën Victoria të Anglisë, u krijua në fillim të shekullit të 19-të, por shkencëtarët fillimisht menduan se kishin të bënin me një specie të vetme. Kjo shkelje u korrigjua më vonë, duke rezultuar në krijimin e dy llojeve, V. amazonica dhe V. cruziana. Hulumtimi i ri, i botuar në Frontiers in Plant Science, tani ka nxjerrë një specie të tretë Victoria – dhe është e madhe. Një ekzemplar i V. boliviana nga kopshtet La Rinconada në Bolivi përmban një diametër rekord prej 10.5 këmbësh (3.2 metra), duke e vendosur atë si specien më të madhe gjigante të zambakëve të ujit në botë.

Carlos Magdalena, një hortikulturist i lartë botanik në Kew Gardens në Angli dhe një bashkautor i studimit të ri, kishte dyshuar se një specie e tretë mund të ekzistonte. Ai vuri re se disa ekzemplarë nuk dukeshin si asnjë nga dy speciet e njohura, pasi ato shfaqnin gjethe, lule dhe fara të dallueshme.

Me këto pasiguri në mendje, Magdalena dhe kolegët e tij filluan një studim me “qëllimin e deklaruar për të përmirësuar njohuritë sistematike të gjinisë [Victoria]”, siç shkruajnë shkencëtarët në studimin e tyre, dhe për ta realizuar atë, ata u futën në histori, hortikulturë. , dhe gjeografinë, ndërsa mbledhin gjithashtu “një grup të dhënash morfologjike duke përdorur shkencën e qytetarëve dhe ekzemplarë nga herbaria dhe koleksionet e gjalla”, shkruajnë ata.

Ekipi, i cili përfshinte gjithashtu botanistë nga Herbariumi Kombëtar i Bolivisë, studioi mostrat e marra nga Kopshti Botanik Santa Cruz de La Sierra dhe Kopshtet La Rinconada, të dyja në Bolivi. Ata gjithashtu rritën fara nga speciet e treta të dyshuara, duke lejuar një krahasim krah për krah me zambakët e tjerë gjigantë.

U dokumentuan një numër dallimesh kryesore, duke përfshirë një shpërndarje unike të gjembave dhe farave që kishin forma dhe madhësi të ndryshme. Mostrat e ADN-së treguan më tej se V. Boliviana ishte gjenetikisht e dallueshme nga dy speciet e tjera, duke pasur shënues të veçantë molekularë të lidhur me kloroplastet. Të kombinuara, provat fizike dhe gjenetike lejuan identifikimin e specieve të anashkaluara më parë.

Ekipi gjithashtu kuptoi se një ekzemplar që i përkiste specieve të përshkruara rishtazi ishte ruajtur në Kew Gardens që nga viti 1845. Askush nuk e kuptoi se përfaqësonte një specie të veçantë, pasi më parë ishte gabim për V. amazonica.

Sa i përket vetë bimës, Victoria boliviana është vendase në Bolivi dhe gjendet në Llanos de Moxos në provincën Beni – një nga ligatinat më të mëdha në botë. Lulëzon në shumë raste çdo vit, por secila lule hapet një nga një dhe për vetëm dy netë, gjatë së cilës kohë lulet e saj me gjemba kthehen nga e bardha në rozë. Është një pamje vërtet e mahnitshme dhe ekzotike, që tregon diversitetin e jashtëzakonshëm biologjik që planeti ynë ka për të ofruar, por nevojiten më shumë kërkime, siç shkruajnë shkencëtarët: “Kërkohen hetime dhe sondazhe të mëtejshme për të kuptuar më mirë gamën aktuale të specieve, luhatjet e popullsisë dhe habitatin dhe kështu të parashikojë më mirë ndikimet e kërcënimeve të identifikuara.”