Shkencëtari zbulon se kur T. Rex ka ekzistuar

Tyrannosaurus rex është mbretëria e dinosaurëve, një specie ikonike dhe e identifikueshme në çast – dhe sipas një studimi të ri, deri në 1.7 miliardë prej këtyre bishave enden në Tokë përpara një takimi fatkeq me një asteroid.

Duhet shumë përpjekje për ta kuptuar këtë, çdo gjë nga jetëgjatësia mesatare deri te pjekuria seksuale deri te numri i vezëve T. rex që mbijetuan duhet llogaritur dhe faktorizuar për të arritur një vlerësim.

Ndërsa 1.7 miliardë është padyshim një shifër e madhe, është rreth 800 milionë dinosaur më pak se vlerësimi i arritur nga një studim i vitit 2021. Analiza e fundit bazohet në informacionin më të përditësuar që kemi mbi rritjen dhe riprodhimin e dinosaurëve dhe duket se është më e sakta.

“Ndryshe nga modeli im, koha e gjenerimit, si dhe jetëgjatësia, nivelet bruto të riprodhimit dhe vlerat riprodhuese të individëve të llogaritura nga modeli i mëparshëm, të gjitha kundërshtonin fuqimisht kuptimin tonë aktual të biologjisë së T. rex dhe teropodëve të tjerë,” shkruan ekologu evolucionar. Eva Griebeler nga Universiteti Johannes Gutenberg i Mainzit në Gjermani.

“Vlerat e tyre gjithashtu nuk pajtoheshin me ato të zvarranikëve, zogjve dhe gjitarëve të mëdhenj ekzistues. Të gjitha këto mangësi të modelit të mëparshëm favorizojnë vlerësimin e karakteristikave individuale dhe të popullsisë të T. rex dhe të specieve të tjera të zhdukura duke përdorur modelin tim.”

Përpara se të jemi shumë kritik ndaj vlerësimit të mëparshëm, ia vlen të kujtojmë se ai ishte i pari i këtij lloji dhe ende përmban shumë të dhëna të vlefshme. Megjithatë, ky hulumtim i ri përdori modele të përditësuara të normave të mbijetesës dhe maturimit të T. rex.

E thënë thjesht, llogaritjet e reja sugjerojnë një shkallë më të ulët të mbijetesës së T. rex, më pak gjenerata në total dhe një sasi të reduktuar të vendosjes së vezëve. Ne kemi të dhëna mjaft të mira për këta faktorë bazuar në studime të hollësishme fosile dhe krahasime me speciet moderne që shkencëtarët mendojnë se kanë mbajtur disa tipare të dinosaurëve.

Griebeler testoi modelin e saj kundrejt të dhënave mbi 23 specie të ndryshme ekzistuese midis zvarranikëve, zogjve dhe gjitarëve dhe zbuloi se ai parashikonte numrat e popullsisë mjaft mirë në krahasim me modelin e mëparshëm. Kjo sugjeron se duhet të funksionojë edhe për Tyrannosaurus rex.

Lajmi i mirë është se një nga autorët pas vlerësimit të vitit 2021, Universiteti i Kalifornisë, Berkeley, paleontologu Charles Marshall, e miraton punën e re: ai i tha Live Science se shifra e fundit ishte “më realiste”.

Përveç arritjes së këtij numri të madh prej 1.7 miliardë, hulumtimi gjithashtu sugjeron se ne kemi gjetur një përqindje të vogël të mbetjeve të T. rex. Pse kjo përqindje është kaq e vogël – dhe ku janë të gjitha kockat e tjera – është një pyetje për studim në të ardhmen.

Griebeler sugjeron që modeli i saj – i cili fokusohet në jetëgjatësinë maksimale, moshën e maturimit seksual dhe numrin maksimal vjetor të pasardhësve – mund të ndihmojë gjithashtu në vlerësimin e numrit të popullsisë për specie të tjera të zhdukura.

“Të gjitha këto mangësi të modelit të mëparshëm favorizojnë vlerësimin e karakteristikave individuale dhe të popullsisë së T. rex dhe specieve të tjera të zhdukura duke përdorur modelin tim,” shkruan Griebeler.