Shpellat e lavës në Hawai janë të mbushura me “materie të errët” bakteriale

Mjediset vullkanike të Hawait përmbajnë një grup të pasur mikrobesh misterioze, ka zbuluar një studim i ri këtë javë. Shkencëtarët thonë se shpellat e lavës së ishujve dhe strukturat e tjera të krijuara nga aktiviteti vullkanik kanë komunitete unike, të ndryshme dhe ende të pakarakterizuara të baktereve që jetojnë brenda tyre. Gjetjet tregojnë se ka mbetur shumë për të mësuar rreth jetës në disa nga kushtet më ekstreme në Tokë.

Studiuesit në disa universitete dhe NASA bashkëpunuan për studimin, i cili u botua të enjten në Frontiers in Microbiology. Ata studiuan mostrat e mbledhura nga 70 vende përgjatë ishullit të madh të Hawait, ishullit më të madh të arkipelagut Havai. Këto vende përfshinin shpella, tuba dhe fumarole, të cilat janë hapje ose ndenja ku mund të shpëtojnë gazrat vullkanikë dhe uji. Ata analizuan dhe renditën ARN-në e gjetur në mostrat, duke lejuar krijimin e një harte të përafërt të komuniteteve bakteriale që jetojnë atje.

Disa nga këto zona, veçanërisht ato me aktivitet të vazhdueshëm gjeotermik, janë vendet më jomikpritëse në botë, pasi ato janë tepër të nxehta dhe të mbushura me kimikate toksike për shumicën e gjallesave. Pra, ekipi hulumtues priste të gjente relativisht pak larmi jete të vendosur brenda vendeve që kishin këto kushte ekstreme. Shpellat dhe tubat më të vjetra që u formuan mbi 500 vjet më parë, zbuluan studiuesit, kishin diversitet më të madh bakterial. Por për habinë e tyre, edhe kanalet aktive gjeotermale ishin të mbushura me një shumëllojshmëri të gjerë bakteresh. Dhe në krahasim me vendet e tjera, komunitetet bakteriale në këto habitate më të ashpra dukeshin gjithashtu më komplekse në mënyrën se si ndërveprojnë me njëri-tjetrin.

“Kjo çon në pyetjen, a ndihmojnë mjediset ekstreme në krijimin e komuniteteve mikrobike më ndërvepruese, me mikroorganizma më të varur nga njëri-tjetri?” tha autorja e studimit Rebecca Prescott, një studiuese në Qendrën Hapësinore të NASA Johnson dhe Universitetin e Hawaii, në një deklaratë. “Dhe nëse po, çfarë është ajo në lidhje me mjediset ekstreme që ndihmon për të krijuar këtë?

Bakteret e gjetura në këto vende gjithashtu rrallë mbivendosen, që do të thotë se këto mjedise duket se strehojnë botët e tyre unike mikrobike, me të paktën mijëra specie të panjohura të mbetura për t’u identifikuar. Një grup bakteresh në veçanti, i njohur si Chloroflexi, mund të jetë veçanërisht me ndikim, megjithatë, pasi ato gjendeshin zakonisht në zona të ndryshme vullkanike dhe dukej se ndërveprojnë me shumë organizma të tjerë. Dhe është e mundur që ata mund të jenë një shembull i një “specie qendrore” – mikrobe jetike për strukturën dhe funksionin e komuniteteve të tyre.

“Ky studim tregon mundësinë që linjat më të lashta të baktereve, si grupi Chloroflexi, mund të kenë ‘punë’ ose role të rëndësishme ekologjike,” tha Prescott. “Chloroflexi janë një grup jashtëzakonisht i larmishëm bakteresh, me shumë role të ndryshme që gjenden në shumë mjedise të ndryshme, por ato nuk janë studiuar mirë dhe kështu që ne nuk e dimë se çfarë bëjnë ata në këto komunitete. Disa shkencëtarë i quajnë grupe të tilla ‘materie e errët mikrobike’—mikroorganizmat e paparë ose të pastudiuar në natyrë.»