Si i fituan krahët zogjtë?

Zogjtë modernë të aftë për fluturim kanë të gjithë një strukturë të specializuar krahësh të quajtur propatagium pa të cilën ata nuk mund të fluturojnë. Origjina evolucionare e kësaj strukture ka mbetur një mister, por hulumtimet e reja sugjerojnë se ajo evoluoi në dinosaurët joavianë. Zbulimi vjen nga analizat statistikore të nyjeve të krahëve të ruajtura në fosile dhe ndihmon në plotësimin e disa boshllëqeve në njohuritë rreth origjinës së fluturimit të shpendëve.

Për një kohë të gjatë, ne kemi njohur që zogjtë modernë kanë evoluar nga linja të caktuara të dinosaurëve që kanë jetuar miliona vjet më parë. Kjo ka bërë që studiuesit të kërkojnë nga dinosaurët për të shpjeguar disa nga veçoritë unike për zogjtë, për shembull, puplat, strukturën e kockave etj. Por ka diçka të veçantë në lidhje me krahët e zogjve në veçanti që zgjoi interesin e studiuesve në Departamentin e Tokës dhe Shkencës Planetare të Universitetit të Tokios.

“Në skajin kryesor të krahut të një zogu është një strukturë e quajtur propatagium, e cila përmban një muskul që lidh shpatullën dhe kyçin e dorës që ndihmon përplasjen e krahut dhe bën të mundur fluturimin e shpendëve,” tha profesori i asociuar Tatsuya Hirasawa.

“Nuk gjendet në vertebrorët e tjerë dhe gjithashtu është gjetur se është zhdukur ose ka humbur funksionin e tij te zogjtë që nuk fluturojnë, një nga arsyet që ne e dimë se është thelbësore për fluturimin. Pra, për të kuptuar se si evoluoi fluturimi te zogjtë, duhet të dimë se si propatagium evoluoi. Kjo është ajo që na shtyu të eksplorojmë disa paraardhës të largët të zogjve modernë, dinosaurët theropod.”

Dinozaurët theropodë, si Tyrannosaurus rex dhe Velociraptor, kishin krahë jo krahë. Nëse shkencëtarët mund të gjenin prova të një shembulli të hershëm të propatagiumit në këta dinosaur, kjo do të ndihmonte në shpjegimin se si dega moderne e shpendëve të pemës së jetës kaloi nga krahët në krahë.

Megjithatë, nuk është aq e thjeshtë, pasi propatagium përbëhet nga inde të buta të cilat nuk fosilizohen mirë, nëse fare, kështu që prova të drejtpërdrejta mund të mos jetë e mundur të gjendet. Në vend të kësaj, studiuesit duhej të gjenin një mënyrë indirekte për të identifikuar praninë ose mungesën e një propagande në një ekzemplar.

“Zgjidhja me të cilën dolëm për të vlerësuar praninë e një propatagium ishte mbledhja e të dhënave rreth këndeve të nyjeve përgjatë krahut ose krahut të një dinosauri ose zogu,” tha Yurika Uno, një studente e diplomuar në laboratorin e Hirasawa.

“Tek zogjtë modernë, krahët nuk mund të shtrihen plotësisht për shkak të propatagiumit, duke kufizuar gamën e këndeve të mundshme midis seksioneve lidhëse. Nëse do të gjenim një grup të ngjashëm specifik këndesh midis nyjeve në ekzemplarët e dinosaurëve, mund të jemi mjaft të sigurt që edhe ata zotëronin një Dhe përmes analizave sasiore të qëndrimeve të fosilizuara të zogjve dhe jodinosaurëve, ne gjetëm diapazonin tregues të këndeve të kyçeve që shpresonim.”

Bazuar në këtë të dhënë, ekipi zbuloi se propatagium ka të ngjarë të evoluojë në një grup dinosaurësh të njohur si theropodët maniraptoran, duke përfshirë Velociraptorin e famshëm. Kjo u mbështet kur studiuesit identifikuan propatagiumin në fosilet e ruajtura të indeve të buta, duke përfshirë ato të Caudipteryx oviraptorosaurian me pendë dhe Microraptor dromaeosaurian me krahë. Të gjitha ekzemplarët ku ata e gjetën ekzistonin para evolucionit të fluturimit në atë linjë.

Ky hulumtim do të thotë se tani dihet se kur u krijua propatagium dhe i çon studiuesit në pyetjen tjetër se si u krijua. Pse këto specie të veçanta theropod kishin nevojë për një strukturë të tillë për t’u përshtatur më mirë me mjedisin e tyre, mund të jetë një pyetje më e vështirë për t’u përgjigjur.

Ekipi tashmë ka filluar të eksplorojë lidhjet e mundshme midis provave fosile dhe zhvillimit embrional të vertebrorëve modernë për të parë nëse kjo do të hedhë dritë mbi të. Ekipi gjithashtu mendon se disa teropodë mund të kenë evoluar propatagiumin jo për shkak të ndonjë presioni për të mësuar të fluturojnë, pasi gjymtyrët e tyre të përparme janë bërë për të kapur objekte dhe jo për të fluturuar.

“Dinozaurët e portretizuar në mediat e njohura po bëhen gjithnjë e më të saktë,” tha Hirasawa. “Të paktën tani mund të shohim veçori si puplat, por shpresoj se së shpejti mund të shohim një përfaqësim edhe më të përditësuar ku edhe teropodët kanë përhapjen e tyre.”