Studimi zbulon se dunat marsiane u gërryen nga një ndryshim në erërat mbizotëruese pas epokës së fundit të akullit të planetit

Analiza e detajuar e të dhënave të marra nga roveri Zhurong i dunave të vendosura në Utopia Planitia jugore të Marsit sugjeron se planeti pësoi një ndryshim të madh në klimë që shoqëroi ndryshimet në erërat mbizotëruese. Ky ndryshim ka të ngjarë të ketë ndodhur rreth 400,000 vjet më parë, që përkon me fundin e periudhës së fundit akullnajore në Mars.

Studiuesit nga Observatorët Kombëtarë Astronomikë, Instituti i Gjeologjisë dhe Gjeofizikës dhe Instituti i Kërkimeve të Rrafshnaltës Tibetiane të Akademisë Kineze të Shkencave, në bashkëpunim me kolegët nga Universiteti Brown, vlerësuan strukturën sipërfaqësore dhe përbërjen kimike të dunave marsiane për të përcaktuar moshën e strukturave të rërës. dhe drejtimet mbizotëruese të erës në vende të ndryshme pranë vendit të uljes së roverit Zhurong.

Ekipi zbuloi se drejtimi mbizotërues i erës në Utopia Planitia jugore u zhvendos gati 70° nga verilindja në veriperëndim, duke gërryer dunat në formë gjysmëhënës të formuara gjatë periudhës së fundit akullnajore në kreshta të errëta, gjatësore pas epokës së fundit të akullit marsian.

Studimi u botua në Nature më 5 korrik 2023.

“Ekplorimi dhe kërkimi mbi evolucionin klimatik të Marsit ka qenë një shqetësim i madh për një kohë të gjatë. Marsi është planeti më i ngjashëm me Tokën në sistemin diellor. Të kuptuarit e proceseve klimatike marsiane premton të zbulojë detaje të evolucionit dhe historisë së Tokës dhe planetë të tjerë në sistemin tonë diellor”, tha Prof. Li Chunlai nga Observatorët Kombëtarë Astronomikë të Akademisë Kineze të Shkencave (NAOC), hetuesi kryesor i studimit.

Hulumtimet e mëparshme sugjeruan se klima marsiane ka ndryshuar me kalimin e kohës, por pamundësia për të matur dhe mostruar drejtpërdrejt formacionet gjeologjike në Mars kufizoi aftësinë e shkencëtarëve për të vërtetuar dhe karakterizuar më mirë proceset klimatike të planetit. Ekipi i Li përdori kamera orbitale me rezolucion të lartë dhe kamera të terrenit dhe multispektrale të roverit Zhurong, analizues të përbërjes së sipërfaqes dhe instrumente matëse meteorologjike për të marrë më në fund të dhëna in situ direkt nga sipërfaqja e Marsit.

Ekipi hulumtues vlerësoi se një ndryshim në këndin e boshtit rrotullues të Marsit bëri që planeti të dilte nga epoka e tij më e fundit e akullit. Efektet e këtij ndryshimi u kapën më pas nga morfologjia, orientimi, vetitë fizike dhe stratigrafia, ose shtresimi, i dunave në Utopia Planitia jugore të Marsit, ku u ul roveri Zhurong.

Studimi u krijua për të integruar të dhënat në shkallë rover të formacioneve të dunave dhe kushteve të motit për të konfirmuar jo vetëm një ndryshim në drejtimin mbizotërues të erës me mbylljen e epokës së fundit të akullit, por gjithashtu për të përmirësuar modelet e qarkullimit të përgjithshëm të përdorura për të parashikuar ndryshimet në shkallë më të imët në sezonin drejtimi i eres. E rëndësishmja, të dhënat mbizotëruese të erës dhe stratigrafia e dunave në zonën e uljes së roverit ishin në përputhje me praninë e shtresave të akullit dhe pluhurit të gjetura në gjerësitë e mesme dhe më të larta të planetit.

Një përpjekje e madhe po investohet në karakterizimin e klimës së lashtë të Marsit gjatë epokës së Amazonës, e cila filloi midis 3.55 dhe 1.8 miliardë vjet më parë dhe vazhdon deri më sot.

“Të kuptuarit e klimës së Amazonës është thelbësore për të shpjeguar peizazhin aktual marsian, rezervuarët e lëndëve të paqëndrueshme dhe gjendjen atmosferike, dhe për të lidhur këto vëzhgime aktuale dhe procese aktive me modelet e klimës së lashtë të Marsit. Vëzhgimet e klimës aktuale të Marsit mund të ndihmojnë në përsosjen fizike modele të klimës dhe evolucionit të peizazhit marsian dhe madje formojnë paradigma të reja, “tha Li.

Studimet in situ në sipërfaqen e Marsit kanë një vlerë të madhe shkencore dhe roveri Zhurong do të jetë i zënë me mbledhjen e të dhënave për ca kohë. “Ne do të vazhdojmë të studiojmë klimën e Amazonës dhe atë të sotme për të promovuar njohuritë në lidhje me dy miliardë vitet e fundit të historisë së klimës marsiane, duke përfshirë mjedisin dhe proceset e tij,” tha Li.