Studiuesit gjetën 2 specie gjigante krokodili

Deri në 3.7 metra në gjatësi dhe me një qëndrim të ashpër, agresiv, dy lloje të reja të krokodilit xhuxh gjigant që sapo janë identifikuar nga shkencëtarët nuk janë ato që do të kishit dashur t’i takoni gjatë Miocenit të Hershëm dhe të Mesëm.

Këto kafshë do të kishin bredhur pjesë të Afrikës midis 15 dhe 18 milionë vjet më parë. Duket sikur më pas ata u zhdukën papritur nga skena – një dalje e papritur që mund të ketë qenë rezultat i ndryshimeve të shpejta mjedisore.

Dy speciet e reja janë quajtur Kinyang mabokoensis dhe Kinyang tchernovi, dhe ndërsa ato kanë një ngjashmëri me krokodilët xhuxh të sotëm, këto krijesa do të kishin qenë katër herë më të mëdha.

“Këta ishin grabitqarët më të mëdhenj me të cilët u përballën paraardhësit tanë,” thotë paleontologu Christopher Brochu nga Universiteti i Iowa-s.

“Ata ishin grabitqarë oportunistë, ashtu siç janë krokodilët sot. Do të kishte qenë krejtësisht e rrezikshme për njerëzit e lashtë që të zbrisnin në lumë për të pirë.”

Sipas studiuesve, kafshët kishin feçkë të shkurtër dhe të thellë, me dhëmbë të mëdhenj dhe konik. Ndryshe nga krokodilët e sotëm, të cilët kanë vrimat e hundës drejtpërsëdrejti lart, vrimat e hundës së K. mabokoensis dhe K. tchernovi do të ishin përballur më shumë përpara.

Zbulimi i dy specieve të reja u bë përmes një analize të fragmenteve të shumta të kafkës të mbledhura nga gërmimet në Luginën Rift të Afrikës Lindore, të cilat studiuesit e përshkruajnë si zbulimin e një çifti “shumë të ngjashëm”, por ende të dallueshëm të specieve krokodili.

Këto krijesa do të kishin kaluar shumicën e kohës në pyll duke kërkuar pre, dhe jo në ujë. Në atë kohë, rajonet ku ata kanë jetuar dhe kanë vdekur me shumë mundësi (në pjesë të asaj që sot është Kenia) do të ishin mbuluar me pyje të mëdha.

Një tërheqje graduale e pyjeve për shkak të ndryshimeve klimatike dhe reduktimit të reshjeve është shpjegimi më i mundshëm për zhdukjen e specieve, sugjerojnë studiuesit. Pyjet ia lanë vendin kullotave dhe pyjeve të përziera të savanës, për të cilat kafshët ishin më pak të përshtatshme.

“Krokodilët xhuxhë modernë gjenden ekskluzivisht në ligatinat e pyllëzuara”, thotë Brochu. “Humbja e habitatit mund të ketë shkaktuar një ndryshim të madh në krokodilat e gjetur në zonë.”

“Të njëjtat ndryshime mjedisore kanë qenë të lidhura me ngritjen e primatëve më të mëdhenj dykëmbësh që krijuan njerëzit modernë”.

Kjo hipotezë do të kërkojë kërkime të mëtejshme sepse nuk është plotësisht e qartë se kur saktësisht u zhdukën krokodilët Kinyang. Ekziston një boshllëk në të dhënat fosile midis këtyre krokodilëve gjigantë xhuxh dhe specieve moderne që do të ishin të dobishme për t’u plotësuar.

Ka edhe më shumë për të zbuluar në lidhje me këto specie në veçanti – studiuesit nuk janë saktësisht të sigurt se sa dhëmbë do të kishin pasur, për shembull. Tani që speciet janë identifikuar, fosile të tjera mund të përputhen me to në të ardhmen.

“Ata kishin atë që dukej si një buzëqeshje e madhe që i bënte të dukeshin vërtet të lumtur, por do të të kafshonin fytyrën nëse u jepje mundësinë”, thotë Brochu.