Studiuesit zbulojnë 20 lloje të reja marule deti në rajonin e Detit Baltik

Shumëllojshmëria e specieve të maruleve të detit, një lloj algash jeshile, e pranishme në rajonin e Detit Baltik dhe Skagerak, është dukshëm më e gjerë se sa besohej më parë. Një studim gjithëpërfshirës i kryer nga studiues nga Universiteti i Goteborgut, duke vëzhguar mbi 10,000 kilometra të zonës bregdetare, ka identifikuar gjithsej njëzet lloje të dallueshme marule deti.

I përket gjinisë Ulva, marulja e detit është një specie e shquar e makroalgave jeshile, e shpërndarë gjerësisht në rajonin e gjerë të Detit Baltik, që shtrihet nga ujërat e Atlantikut deri në Gjirin e Bothnias në Detin Baltik. Për shkak të rritjes së saj të shpejtë dhe riprodhimit të lehtë, marulja e detit ka zgjuar interesin e industrisë në rritje të akuakulturës. Hulumtimet janë në vazhdim si në Suedi ashtu edhe jashtë saj për përdorimin e marules së detit në industrinë ushqimore dhe për aplikime të ndryshme biokimike.

Ka shumë lloje, por deri më tani nuk dihet se sa janë dhe më parë ishin identifikuar vetëm një pjesë e vogël.

“Ne kemi studiuar diversitetin biologjik të Detit Baltik, Kattegatt dhe Skagerak duke marrë një numër të madh mostrash nga marulja e detit që më pas kemi kryer analizën e ADN-së. Ne gjetëm 20 lloje dhe nënspecie unike. Tre prej tyre janë specie pushtuese që kanë gjetur rrugën e tyre këtu në mënyra të ndryshme”, thotë Sophie Steinhagen, një studiuese në Laboratorin Detar Tjärnö.

Studiuesit gjetën gjithashtu lloje krejtësisht të reja të maruleve të detit në ujërat suedeze që nuk janë përshkruar më parë shkencërisht. Disa prej tyre duket se rriten vetëm në Detin Baltik.

Rëndësia e këtij sondazhi është domethënëse. Rritja e marules së detit si një burim ushqimi është një industri me rritje të shpejtë dhe speciet e huaja rrezikojnë të përhapen nga padituria e thjeshtë. Për të ruajtur dhe mbrojtur ekosistemet e vlefshme përgjatë brigjeve, është e rëndësishme të dihet se cilat specie rriten atje dhe të mos futen specie të reja që rrezikojnë të mos konkurrojnë speciet vendase.

“Studimi ynë tregon se metoda e sotme e identifikimit të specieve, e cila shpesh bëhet duke parë pamjen e algave jeshile, është e pamjaftueshme për të identifikuar shpërndarjen e specieve të ndryshme. Ne nuk kemi qenë në gjendje të shohim shtrirjen reale të diversitetit biologjik”, thotë Steinhagen.

Inventari zbuloi shumë lloje të reja, informacion që mund të jetë i vlefshëm kur të fillohet kultivimi i maruleve të detit në vende të reja përgjatë bregdetit. Është e rëndësishme të rriten speciet e duhura në vendin e duhur për të shmangur rrezikun e ndikimit të diversitetit.

“Kjo njohuri e re na lejon të zhvillojmë metoda për ruajtjen e specieve unike të maruleve të detit përgjatë një bregdeti specifik. Sondazhi ynë mund të ndihmojë gjithashtu kur shkruajmë rregullore në lidhje me speciet pushtuese që nuk duhet të përdoren në akuakulturë nëse duam të jenë të qëndrueshme”, thotë Steinhagen.

Sallata e detit përbëhet nga shumë lloje të algave jeshile Ulva. Në Suedi, marulja e detit rritet në shkëmbinj dhe shkëmbinj në buzë të ujit përgjatë gjithë Bregut Perëndimor dhe në Detin Baltik deri në Gjirin e Bothnias. Sallata e detit është shumë ushqyese me përmbajtje relativisht të lartë proteinash, acide yndyrore të shëndetshme të pangopura dhe fibra dietike. Ai gjithashtu ka molekula të vlefshme biokimike. Hulumtimet janë në vazhdim si në Suedi ashtu edhe jashtë saj për përdorimin e marules së detit në industrinë ushqimore dhe për aplikime të ndryshme biokimike.