Studiuesit zbulojnë një fenomen të ri magnetik me potencial industrial

Hetimi i botës së shumë, shumë të vogël është një vend i çudirave për fizikantët. Në këtë nanoshkallë, ku studiohen materiale të holla sa 100 atome, zbulohen fenomene krejtësisht të reja dhe të papritura. Këtu, natyra pushon të sillet në një mënyrë që është e parashikueshme nga ligji makroskopik i fizikës, ndryshe nga ajo që ndodh në botën përreth nesh ose jashtë në kozmos.

Dr. Yonathan Anahory në Institutin e Fizikës Racah të Universitetit Hebraik të Jerusalemit (HU) drejtoi ekipin hulumtues, i cili përfshinte studenten e doktoraturës së HU, Avia Noah. Ai foli për habinë e tij kur shikonte imazhet e magnetizmit të gjeneruar nga nanomagnetët, “ishte hera e parë që ne pamë një magnet që sillet në këtë mënyrë”, ndërsa përshkroi imazhet që zbuluan fenomenin e “magnetizmit të skajshëm”.

Imazhet treguan se materiali magnetik që studiuesit e HU-së po studionin, ruajti magnetizmin në skajin e tij – në fakt vetëm brenda 10 nanometra nga skaji (mos harroni se një fije floku e njeriut është rreth 100,000 nanometra). Rezultatet e tyre u publikuan në revistën Nano Letters.

Ky nano-efekt, edhe pse shumë i vogël, në fakt mund të ketë aplikime të gjera në jetën tonë të përditshme. “Në garën e sotme teknologjike për ta bërë çdo komponent më të vogël dhe më efikas në energji, përpjekja përqendrohet drejt magneteve të vegjël me forma të ndryshme,” tha Anahory. Magnetizmi i ri i skajit ofron mundësinë e krijimit të magneteve me tela të gjatë me trashësi vetëm 10 nanometra, të cilët mund të lakohen në çdo formë. “Kjo mund të revolucionarizojë mënyrën se si ne bëjmë pajisjet spintronic”, shtoi Anahory, duke iu referuar pajisjeve nano-elektronike të gjeneratës së ardhshme me konsum të reduktuar të energjisë dhe rritje të memories dhe aftësive përpunuese.

Zbulimi aktual i magnetizmit të skajeve ishte disi i çuditshëm: Anahory vendosi të hidhte një vështrim në një nano-material të ri magnetik (CGT) të prodhuar nga kolegu i tij në Universidad Autónoma de Madrid, në Spanjë. Zbulimi u mbështet përfundimisht në imazhet e prodhuara nga një lloj i ri i mikroskopisë magnetike të zhvilluar në Izrael, i cili mund të masë fushën magnetike të një elektroni të vetëm. Zbulimi i fenomeneve të reja mbështetet në teknologji të reja shumë të sofistikuara. Më tej, vetë fenomenet do të jenë në zemër të teknologjive edhe më të avancuara, siç ka treguar magnetizmi i skajeve.