Studiuesit zbulojnë yjet që maskohen si ekzoplanetë

Astronomët kanë zbuluar të paktën tre yje të vegjël që maskohen si ekzoplanetë, tregon një studim i ri.

Të tre, ndoshta katër, yjet u zbuluan fillimisht nga Teleskopi Hapësinor Kepler i NASA-s. Në atë kohë, ata u klasifikuan si ekzoplanetë. Megjithatë, një studim i ri sugjeron se klasifikimi i tyre origjinal mund të jetë një rast i identitetit të gabuar, sipas një deklarate nga Instituti i Teknologjisë i Massachusetts (MIT), ku janë bazuar shumica e studiuesve.

Shkencëtarët rishikuan matjet e yjeve që strehojnë planetin për të verifikuar madhësinë e kandidatëve për ekzoplanet. Kjo zbuloi tre objekte të dyshimta – të njohura si Kepler-854b, Kepler-840b dhe Kepler-699b – me përmasa midis dy dhe katër herë më të madhe se Jupiteri, i cili është shumë i madh për të qenë një planet. Në vend të kësaj, studiuesit argumentojnë se ata duhet të klasifikohen si yje të vegjël.

“Shumica e ekzoplaneteve janë me madhësinë e Jupiterit ose shumë më të vogla. Dyfishi [përmasat e] Jupiterit tashmë është i dyshimtë,” tha në deklaratë. “Më i madh se kaq nuk mund të jetë një planet, gjë që gjetëm.”

Ylli i katërt i maskuar, i njohur si Kepler-747b, është rreth 1.8 herë më i madh se madhësia e Jupiterit, që është e krahasueshme me ekzoplanetët më të mëdhenj të konfirmuar. Megjithatë, Kepler-747b ndodhet relativisht larg yllit të tij, që do të thotë se ka të ngjarë të mos marrë dritë të mjaftueshme për të mbajtur veten si një planet i asaj madhësie. Ndërsa kjo nuk e përjashton përfundimisht Kepler-747b si një kandidat për ekzoplanet, studiuesit janë dyshues për klasifikimin e tij planetar.

“Në përgjithësi, ky studim e bën listën aktuale të planetëve më të plotë,” tha në deklaratë Avi Shporer, bashkëautor i studimit dhe një shkencëtar kërkimor në Institutin Kavli për Astrofizikën dhe Kërkimet Hapësinore të MIT. “Njerëzit mbështeten në këtë listë për të studiuar popullsinë e planetëve në tërësi. Nëse përdorni një mostër me disa ndërthurje, rezultatet tuaja mund të jenë të pasakta. Pra, është e rëndësishme që lista e planetëve të mos jetë e kontaminuar.”

Identiteti i vërtetë i këtyre yjeve u zbulua si pjesë e një përpjekjeje më të madhe për të identifikuar shenjat e shtrembërimit të baticës në sistemet ekzoplanetare. Tërheqja gravitacionale ndërmjet dy objekteve mund të ndikojë në format e objekteve. Kur dy objekte janë afër njëri-tjetrit, tërheqja gravitacionale e secilit do ta shtrijë tjetrin në një formë veze ose elipsoid.

Sasia e shtrembërimit përcaktohet nga masivi që është objekti shoqërues. Prandaj, studiuesit mund të përcaktojnë nëse ata po shikojnë një sistem yjor binar ose një sistem yll-planet bazuar në tërheqjen e baticës së vëzhguar, sipas deklaratës.

Dhe kur shkencëtarët shikuan të dhënat më të fundit rreth Kepler-854b, studiuesit gjetën një sinjal elipsoidal që ishte shumë i madh për t’u shkaktuar nga një planet. Për shkak se madhësitë e ekzoplaneteve vlerësohen bazuar në krahasimin e tyre me madhësinë e yllit që ata orbitojnë, shkencëtarët vendosën të shqyrtojnë të dhënat e mbledhura nga misioni i Agjencisë Evropiane të Hapësirës me bazë në hartën e yjeve, Gaia.

Dhe në të vërtetë, të dhënat e Gaia sugjeruan se ylli Kepler-854 është shumë më i madh nga sa kishin kuptuar shkencëtarët kur u zbulua ekzoplaneti i mundshëm. Duke ribërë matematikën, studiuesit përcaktuan se Kepler-854b është tre herë më i madh se Jupiteri. Kjo sugjeron që Kepler-854b është një yll i vogël që rrotullohet rreth një ylli pritës më të madh, sesa një ekzoplanet.

Matjet e përmirësuara të Gaia i shtynë studiuesit të rillogaritnin madhësinë e ekzoplaneteve të tjerë të dyshuar që rrotullohen rreth yjeve, vlerësimet e madhësisë së të cilëve kanë ndryshuar në mënyrë dramatike.

“Ishte një flamur shumë i madh,” tha Niraula në deklaratë. “Tani kemi tre objekte që tani nuk janë planetë, dhe i katërti ka të ngjarë të mos jetë planet.”

Edhe pse shkencëtarët kanë identifikuar rreth 5000 ekzoplanete deri më sot, ekipi nuk pret që do të nevojiten shumë korrigjime të tjera në katalogët ekzistues të ekzoplaneteve, sipas deklaratës.

“Ky është një korrigjim i vogël,” tha Shporer. “Ajo vjen nga kuptimi më i mirë i yjeve, i cili vetëm sa po përmirësohet gjatë gjithë kohës. Pra, shanset që rrezja e një ylli të jetë kaq e pasaktë janë shumë më të vogla. Këto klasifikime të gabuara nuk do të ndodhin shumë herë më shumë.”