Supernova dhe jeta në Tokë duken të lidhura ngushtë

Është zbuluar një lidhje e jashtëzakonshme midis numrit të yjeve që shpërthejnë aty pranë, të quajtura supernova, dhe jetës në Tokë.

Provat tregojnë një lidhje të ngushtë midis pjesës së lëndës organike të groposur në sedimente dhe ndryshimeve në shfaqjen e supernovave. Ky korrelacion është i dukshëm gjatë 3.5 miliardë viteve të fundit dhe në detaje më të afërta gjatë 500 milionë viteve të mëparshme.

Korrelacioni tregon se supernova kanë vendosur kushte thelbësore për ekzistencën e jetës në Tokë. Kjo konkludohet në një artikull të ri kërkimor të botuar në revistën shkencore Geophysical Research Letters nga studiuesi i vjetër Dr. Henrik Svensmark, DTU Space.

Sipas artikullit, një shpjegim për lidhjen e vëzhguar midis supernovave dhe jetës është se supernova ndikojnë në klimën e Tokës. Një numër i madh supernovash çon në një klimë të ftohtë me një ndryshim të konsiderueshëm të temperaturës midis ekuatorit dhe rajoneve polare. Kjo rezulton në erërat e forta dhe përzierjen e oqeaneve, jetike për dërgimin e lëndëve ushqyese në sistemet biologjike. Përqendrimi i lartë i lëndëve ushqyese çon në një bioproduktivitet më të madh dhe një varrim më të gjerë të lëndës organike në sedimente. Një klimë e ngrohtë ka erëra më të dobëta dhe më pak përzierje të oqeaneve, furnizim të zvogëluar të lëndëve ushqyese, bioproduktivitet më të ulët dhe më pak varrim të lëndëve organike.

“Një pasojë magjepsëse është se lëvizja e lëndës organike në sedimente është indirekt burimi i oksigjenit. Fotosinteza prodhon oksigjen dhe sheqer nga drita, uji dhe CO2. Megjithatë, nëse materiali organik nuk zhvendoset në sedimente, oksigjeni dhe lënda organike bëhen CO2 dhe ujë. Varrosja e materialit organik parandalon këtë reagim të kundërt. Prandaj, supernova kontrollojnë në mënyrë indirekte prodhimin e oksigjenit dhe oksigjeni është themeli i gjithë jetës komplekse”, thotë autori Henrik Svensmark.

Në letër, një masë e përqendrimit të lëndëve ushqyese në oqean gjatë 500 milionë viteve të fundit lidhet në mënyrë të arsyeshme me ndryshimet në frekuencën e supernovave. Përqendrimi i lëndëve ushqyese në oqeane është gjetur duke matur elementët gjurmë në pirit (FeS2, i quajtur edhe “ari i budallait”) të ngulitur në shist argjilor të zi, i cili është sedimentuar në shtratin e detit. Vlerësimi i fraksionit të materialit organik në sedimente është i mundur duke matur karbonin-13 në raport me karbonin-12. Meqenëse jeta preferon atomin më të lehtë të karbonit-12, sasia e biomasës në oqeanet e botës ndryshon raportin midis karbonit-12 dhe karbonit-13 të matur në sedimentet detare.

“Dëshmitë e reja tregojnë për një ndërlidhje të jashtëzakonshme midis jetës në Tokë dhe supernovave, e ndërmjetësuar nga efekti i rrezeve kozmike në retë dhe klimë,” thotë Henrik Svensmark.

Studimet e mëparshme nga Svensmark dhe kolegët kanë treguar se jonet ndihmojnë në formimin dhe rritjen e aerosoleve, duke ndikuar kështu në fraksionin e reve. Meqenëse retë mund të rregullojnë energjinë diellore që mund të arrijë në sipërfaqen e Tokës, lidhja kozmike/rreja është e rëndësishme për klimën. Provat empirike tregojnë se klima e Tokës ndryshon kur ndryshon intensiteti i rrezeve kozmike. Frekuenca e supernovës mund të ndryshojë me disa qindra për qind në shkallët kohore gjeologjike, dhe ndryshimet klimatike që rezultojnë janë të konsiderueshme.

“Kur yjet e rëndë shpërthejnë, ata prodhojnë rreze kozmike të përbëra nga grimca elementare me energji të mëdha. Rrezet kozmike udhëtojnë në sistemin tonë diellor dhe disa e përfundojnë udhëtimin e tyre duke u përplasur me atmosferën e Tokës. Këtu, ato janë përgjegjëse për jonizimin e atmosferës,” thotë ai. .