Të dhënat e vjetra nga Kepleri zbulojnë një sistem me shtatë planetë

Misioni Kepler i NASA-s përfundoi në vitin 2018 pas më shumë se nëntë vitesh gjuetie të frytshme planetësh. Teleskopi hapësinor zbuloi mijëra planetë, shumë prej të cilëve mbajnë emrin e tij. Por ai gjeneroi gjithashtu një sasi të madhe të dhënash që shkencëtarët e ekzoplaneteve janë ende duke i analizuar.

Tani, një ekip studiuesish ka hedhur dritë të re mbi një sistem me shtatë planetë në oqeanin e të dhënave të Keplerit.

Ylli quhet Kepler 385 dhe është rreth 4670 vite dritë larg. Disa nga planetët e saj u konfirmuan në vitin 2014, ndërsa disa mbetën si kandidatë. Por në një katalog të ri të përditësuar, shkencëtarët e ekzoplanetëve kanë konfirmuar pjesën tjetër të planetëve dhe kanë zbuluar detaje të reja mbi këtë sistem të rrallë.

Punimi që shpall katalogun e ri quhet “Katalogu i përditësuar i kandidatëve të planetit Kepler: Fokusimi në saktësinë dhe periudhat orbitale” . Autori kryesor është Jack Lissauer, një shkencëtar kërkimor në Qendrën Kërkimore Ames të NASA-s. Punimi do të shfaqet në Journal of Planetary Science dhe do të postohet në serverin e paraprintimit arXiv .

“Ne kemi mbledhur listën më të saktë të kandidatëve për planetin Kepler dhe pronat e tyre deri më tani,” tha Lissauer. “Misioni Kepler i NASA-s ka zbuluar shumicën e ekzoplaneteve të njohura dhe ky katalog i ri do t’u mundësojë astronomëve të mësojnë më shumë rreth karakteristikave të tyre.”

Shkencëtarët kanë ditur për sistemin planetar Kepler 385 prej vitesh. Disa nga planetët e saj u konfirmuan në vitin 2014, ndërsa të tjerët mbetën kandidatë. Por metodat e përditësuara dhe të dhënat e rafinuara kanë çuar në kuptime dhe zbulime të reja.

Ekipi i studiuesve që qëndron pas katalogut thotë se ai rendit të gjithë kandidatët e njohur të planetit Kepler që orbitojnë dhe kalojnë vetëm një yll. Një nga sistemet më intriguese është Kepler 385, i cili mburret me shtatë planetë aq afër yllit të tyre saqë janë të larë nga nxehtësia e tij. Të shtatë janë më të mëdhenj se Toka, por më të vogla se Neptuni.

Kepler 385 është i ngjashëm me diellin, por pak më i madh dhe më i nxehtë. Është 10% më i madh dhe rreth 5% më i nxehtë. Është një nga një numër shumë i vogël yjesh me më shumë se gjashtë planetë ose planetë kandidatë që rrotullohen rreth tij.

Dy planetët më të brendshëm janë të dy pak më të mëdhenj se Toka. Sipas katalogut të ri, ata të dy janë ndoshta shkëmbor. Ata madje mund të kenë atmosferë, megjithëse nëse kanë, ato janë shumë të holla. Pesë planetët e mbetur kanë rreze rreth dy herë më të mëdha se Toka dhe ka të ngjarë të kenë atmosferë të trashë.

“Rishikimi ynë i katalogut të Eksoplanetit Kepler ofron analizën e parë të vërtetë uniforme të vetive të ekzoplaneteve,” tha bashkëautori Jason Rowe, Kryetar i Kërkimit në Kanada në Astrofizikën e Ekzoplaneteve dhe Profesor në Universitetin Bishop në Quebec, Kanada. “Përmirësimet në të gjitha vetitë planetare dhe yjore na kanë lejuar të kryejmë një studim të thellë të vetive themelore të sistemeve ekzoplanetare për të kuptuar më mirë ekzoplanetet dhe për të krahasuar drejtpërdrejt këto botë të largëta me sistemin tonë diellor dhe për t’u fokusuar në detajet e sistemeve individuale. siç është Kepler-385”.

Por katalogu i ri ka të bëjë me shumë më tepër sesa thjesht këtë sistem të rrallë dhe interesant. Kepler 385 është vetëm një nga pikat kryesore midis pothuajse 4,400 kandidatëve për planetë dhe 700 sistemeve me shumë planetë në punë.

Me matjet e përmirësuara të yjeve që strehojnë të gjithë këta planetë – veçanërisht nga anija kozmike Gaia e yjeve të ESA – studiuesit ishin më në gjendje të analizonin shpërndarjen e kohëzgjatjeve të tranzitit. Kohëzgjatja e tranzitit është një mjet i rëndësishëm për hetimin e shpërndarjeve të ekzoplaneteve. Bëhet fjalë për ekscentricitete orbitale, të cilat variojnë nga orbita rrethore me një ekscentricitet zero deri në orbita shumë të zgjatura.

Nuk ka të dhëna të mjaftueshme për shumicën e ekzoplaneteve për të matur ekscentricitetin e tyre individualisht. Por studiuesit zhvilluan metoda që mund të karakterizojnë shpërndarjen e ekscentriciteteve për një popullatë ekzoplanetësh tranzit. Ky është një komponent i rëndësishëm i katalogut të ri të Keplerit dhe i çoi studiuesit në disa përfundime të reja.

Kryesorja ka të bëjë me natyrën e orbitave planetare në sistemet me shumë planetë.

“Ndërsa studimet e mëparshme kishin konkluduar se planetët e vegjël dhe sistemet me më shumë planetë tranzit kanë tendencë të kenë ekscentricitete më të vogla orbitale, këto rezultate mbështeteshin në modele komplekse”, tha bashkëautori Eric Ford nga Departamenti i Astronomisë dhe Astrofizikës në Universitetin Penn State. “Rezultati ynë i ri është një demonstrim më i drejtpërdrejtë dhe i pavarur nga modeli se sistemet me më shumë planetë tranzit kanë më shumë orbita rrethore.”

Për sa i përket banueshmërisë së mundshme, sistemi Kepler 385 është i keq.

Të shtatë planetët janë mirë brenda zonës së banueshme dhe të larë nga rrezatimi intensiv. Në fakt, të shtatë ata marrin më shumë nxehtësi nga ylli i tyre për sipërfaqe se çdo planet në sistemin tonë diellor. Por kjo punë e re nuk ka të bëjë me banueshmërinë.

Bëhet fjalë për një katalog të ri Kepler që është më i detajuar dhe më i saktë se paraardhësit e tij.

“Ka kaluar më shumë se një dekadë që kur Kepler pushoi mbledhjen e të dhënave nga fusha e tij kryesore e shikimit,” shkruajnë autorët. “Megjithatë, lista e kandidatëve të planetit Kepler mbetet koleksioni më i madh dhe më homogjen i ekzoplaneteve të njohura.”

Tani, ne kemi të dhëna edhe më të mira për të gjithë ata planetë . Kush e di se çfarë njohurish të tjera do të gjenerojë?