Teleskopi Webb zbulon atmosferën e dëmshme të një planeti 700 vite dritë larg

Astrofizikantët në Tokë nuk janë të huaj për WASP-39b, një ekzoplanet që rrotullohet rreth një ylli rreth 700 vite dritë nga Toka, megjithëse ata kurrë nuk e kanë parë atë drejtpërdrejt. Tani, Teleskopi Hapësinor Webb ka ofruar një pasqyrë të re në këtë botë të largët: vëzhgimet e tij kanë zbuluar listën e recetave për atmosferën toksike të planetit.

WASP-39b është një gjigant gazi rreth masës së Saturnit dhe madhësisë së Jupiterit, por ai rrotullohet rreth yllit të tij në afërsisht të njëjtën distancë si Merkuri nga Dielli, duke e bërë ekzoplanetin shumë, shumë të nxehtë. Eksoplaneti u zbulua në vitin 2011; Në fillim të këtij viti, vëzhgimet e teleskopit Webb zbuluan dioksid karboni që fshihej në atmosferën e tij.

Më shumë molekula dhe komponime kimike janë identifikuar tani, duke përfshirë dëshmi të ujit, dioksidit të squfurit, monoksidit të karbonit, natriumit dhe kaliumit. Gjetjet janë në shqyrtim për publikim dhe aktualisht janë të disponueshme në serverin e paraprintimit arXiv.

“Kjo është hera e parë që ne kemi parë prova konkrete të fotokimisë – reaksione kimike të inicuara nga drita energjike yjore – në ekzoplanetë,” tha Shang-Min Tsai, një studiues në Universitetin e Oksfordit autori kryesor i punimit që shpjegon praninë e dioksidit të squfurit në atmosfera e planetit, në një publikim të Agjencisë Evropiane të Hapësirës. “Unë e shoh këtë si një këndvështrim vërtet premtues për të avancuar të kuptuarit tonë të atmosferave ekzoplanetësh me [këtë mision].”

Nuk është diçka e vogël të nuhasësh kimikatet që lundrojnë në atmosferën e një bote të largët. Eksoplaneti më i afërt i konfirmuar është 24.9 trilion milje larg. Megjithatë Webb arriti të dallojë molekula të tilla pafundësisht të vogla në WASP-39b.

Webb vëzhgoi planetin duke pritur që ai të kalonte përpara yllit të tij pritës; kur ndodhi, drita e yllit ndriçoi planetin nga pas. Webb kapi gjatësitë e valëve infra të kuqe të asaj drite dhe shkencëtarët mund të nxjerrin përfundimin se cilat kimikate janë të pranishme në atmosferë bazuar në gjatësitë e valëve të dritës që ato thithin.

Aftësitë e Webb-it kanë implikime më të gjera për të kuptuar diversitetin e ekzoplaneteve në galaktikën tonë, me një sy drejt banueshmërisë së tyre të mundshme. Me nxehtësinë e tij ekstreme dhe përbërjen e gaztë, WASP-39b sigurisht që nuk është mikpritës për asnjë jetë që njohim – por po tregon llojin e analizës së nivelit molekular që Webb mund të aplikojë në botët e largëta.

“Mezi pres të shoh atë që gjejmë në atmosferat e planetëve të vegjël tokësorë,” tha Mercedes López-Morales, një astronom në Qendrën për Astrofizikë | Harvard & Smithsonian dhe një bashkautor i punës së fundit, në publikimin e ESA.

Të dhënat sugjeruan për studiuesit se kimikatet në atmosferën e planetit mund të shpërndahen në re, në vend që të shpërndahen në mënyrë të barabartë në atmosferën e tij. Dhe bazuar në bollëkun relative të kimikateve në atmosferë, studiuesit mendojnë se WASP-39b doli nga një grumbullim i planetëve me kalimin e kohës.

Ndërsa ne nuk e dimë se ku do ta kthejë Webb shikimin e tij infra të kuqe më pas, ne e dimë se, në një moment, më shumë ekzoplanetë do të jenë në doke. Webb ka hetuar tashmë atmosferat e planetëve shkëmborë në sistemin TRAPPIST-1 dhe mund të kthehet në sistem në kohën e duhur.