Tërmeti gjigant i regjistruar në Mars ishte po aq i fuqishëm sa të gjithë të tjerët së bashku

Një tërmet i jashtëzakonshëm dhe rekord që tronditi Marsin në maj të këtij viti ishte të paktën pesë herë më i madh se mbajtësi i mëparshëm rekord, ka zbuluar një studim i ri.

Është e paqartë se cili ishte burimi i tërmetit, por ishte padyshim i veçantë. Përveçse ishte tërmeti më i fuqishëm i regjistruar deri më tani në Mars, ai ishte edhe më i gjati me një sasi të konsiderueshme, duke tronditur planetin e kuq për 10 orë.

“Energjia e lëshuar nga ky marastër i vetëm është ekuivalente me energjinë kumulative nga të gjithë tërmetet e tjerë që kemi parë deri më tani,” thotë sizmologu John Clinton i Institutit Federal Zviceran të Teknologjisë në Zvicër, “dhe megjithëse ngjarja ishte mbi 2000 kilometra ( 1200 milje) larg, valët e regjistruara në InSight ishin aq të mëdha sa pothuajse ngopën sizmometrin tonë.”

Analiza e re e tërmetit, e publikuar në Geophysical Research Letters, e vendosi magnitudën e tij në 4.7 ballë. Rekordi i mëparshëm ishte një tërmet me magnitudë 4.2 i zbuluar në gusht 2021.

Ky mund të mos tingëllojë si një tërmet i madh sipas standardeve të Tokës, ku tërmeti më i fuqishëm i regjistruar ndonjëherë ishte me magnitudë rreth 9.5 ballë. Por për një planet që mendohej se ishte sizmikisht joaktiv derisa sonda InSight e NASA-s filloi të regjistronte brendësinë e tij në fillim të vitit 2019, është mbresëlënëse.

Edhe pse Marsi dhe Toka kanë shumë të përbashkëta, ka disa dallime vërtet kryesore. Marsi nuk ka pllaka tektonike; dhe as nuk ka një fushë magnetike koherente, globale, e interpretuar shpesh si një shenjë se nuk po ndodh shumë në brendësinë e Marsit, pasi fusha magnetike e Tokës teorizohet të jetë rezultat i konvekcionit të brendshëm termik.

InSight ka zbuluar se Marsi nuk është aq sizmikisht i qetë sa supozonim më parë. Ajo kërcitet dhe gjëmon, duke lënë të kuptohet për aktivitet vullkanik nën rajonin Cerberus Fossae, ku zbarkimi InSight ulet, duke monitoruar brendësinë e fshehur të planetit.

Por përcaktimi i statusit të aktivitetit të brendësisë së Marsit nuk është arsyeja e vetme për të monitoruar tërmetet. Mënyra se si valët sizmike përhapen nëpër dhe nëpër sipërfaqen e një planeti mund të ndihmojë në zbulimin e ndryshimeve të densitetit në brendësi të tij. Me fjalë të tjera, ato mund të përdoren për të rindërtuar strukturën e planetit.

Kjo zakonisht bëhet këtu në Tokë, por qindra tërmete të regjistruara nga InSight i kanë lejuar shkencëtarët të ndërtojnë gjithashtu një hartë të brendësisë së Marsit.

Tërmeti i majit mund të ketë qenë vetëm një ngjarje sizmike, por duket se ka qenë një ngjarje e rëndësishme.

“Për herë të parë ne ishim në gjendje të identifikonim valët sipërfaqësore, që lëviznin përgjatë kores dhe mantelit të sipërm, që kanë udhëtuar rreth planetit disa herë,” thotë Clinton.

Në dy letra të tjera, të veçanta në Letrat e Kërkimeve Gjeofizike, ekipe shkencëtarësh kanë analizuar këto valë në përpjekje për të kuptuar strukturën e kores në Mars, duke identifikuar rajonet e shkëmbinjve sedimentarë dhe aktivitetin e mundshëm vullkanik brenda kores.

Por ka më shumë për të bërë për vetë tërmetin. Së pari, ai e ka origjinën pranë, por jo nga rajoni Cerberus Fossae, dhe nuk mund të gjurmohej në ndonjë veçori të dukshme të sipërfaqes. Kjo sugjeron se mund të lidhet me diçka të fshehur poshtë kores.

Së dyti, tërmetet zakonisht kanë ose një frekuencë të lartë ose të ulët, e para karakterizohet nga dridhje të shpejta dhe të shkurtra, dhe e dyta nga valë më të gjata dhe më të thella me amplituda më të mëdha. Ky tërmet kombinoi të dy diapazonin e frekuencës, dhe studiuesit nuk janë plotësisht të sigurt pse. Megjithatë, është e mundur që tërmetet e regjistruara më parë me frekuencë të lartë dhe të ulët të analizuar veçmas mund të jenë dy pjesë të së njëjtës ngjarje sizmike.

Kjo mund të nënkuptojë se shkencëtarët duhet të rimendojnë se si kuptohen dhe analizohen tërmetet, duke zbuluar edhe më shumë sekrete të fshehura nën sipërfaqen mashtruese të qetë të Marsit.

“Ky ishte padyshim tërmeti më i madh që kemi parë,” thotë shkencëtari planetar Taichi Kawamura i Institutit të Fizikës në Paris Globe në Francë.