Vrima e zezë supermasive copëton një yll gjigant

Një yll i largët, që vdes me një vdekje të zjarrtë dhe dramatike, i copëtuar nga një vrimë e zezë supermasive në një cep të harruar të qiellit. Një nga objektet kalimtare më të shndritshme, më energjike dhe më jetëgjatë nuk u ndez nëpër qiellin e natës duke frymëzuar legjenda dhe duke nisur qytetërime. Në vend të kësaj, astronomët, duke vepruar si supersleuths qiellorë, zbuluan prova të grahjeve të vdekjes së yllit, ku ai ishte fshehur i pazbuluar për vite në një masë të dhënash teleskopi të mbledhura nga kompjuteri.

“Është absurde. Nëse merrni një supernova tipike dhe e shumëzoni atë një mijë herë, ne ende nuk e kuptojmë se sa e ndritshme është kjo – dhe supernovat janë ndër objektet më të shndritshme në qiell,” tha Danny Milisavljevic, një asistent profesor i fizikës. dhe astronomi në Kolegjin e Shkencave të Universitetit Purdue. “Ky është fenomeni më energjik që kam hasur ndonjëherë”.

Në astronomi, gjërat që janë më të ndritshme janë shpesh më energjike. Milisavljevic, një ekspert për ciklet e jetës yjore – veçanërisht vdekjen e yjeve – vuri në dukje se të dhënat tregojnë për një vëzhgim jashtëzakonisht anormal.

Objekti, si të gjithë atyre që u vëzhguan, iu caktua një emër i rastësishëm kur u zbulua. Emri i saj është ZTF20abrbeie, ose, siç e quajnë me dashuri astronomët, “Barbie e frikshme”. Barbie për emërtimin e saj alfanumerik dhe “e frikshme”, sepse, tha Milisavljevic, “Është shumë e çuditshme; karakteristikat e saj janë të tmerrshme.”

Objekti është ai që njihet si një kalimtar – diçka e vëzhguar në qiell që ose shfaqet dhe më pas zhduket ose ndryshon në një mënyrë dramatike gjatë rrjedhës së orëve ose ditëve në vend të shekujve ose mijëvjeçarëve. Në një punim të ri të pranuar për botim në The Astrophysical Journal Letters (dhe aktualisht i disponueshëm në serverin preprint arXiv), Milisavljevic, studenti i tij i diplomuar Bhagya Subrayan dhe ekipi i tyre analizuan të dhënat për të arritur në përfundimin se kalimtari i ndritshëm dhe jetëgjatë është i zi. vrimë në procesin e konsumimit të një ylli. Hulumtimi i Subrayan fokusohet në analizën e të dhënave të mëdha të të dhënave të sondazhit të qiellit.

“Ne mendojmë se një vrimë e zezë shumë supermasive tërhoqi një yll dhe e copëtoi atë,” tha Subrayan. “Forcat rreth një vrime të zezë, të quajtur ndërprerje baticash, tërheqin objekte të tjera në një proces të quajtur “spagetification”. Ne mendojmë se kjo është ajo që ndodhi, por në shkallët ekstreme kohore: vrimat më masive të zeza që copëton një yll masiv. Kohëzgjatja nuk është si çdo gjë që kemi parë ndonjëherë më parë, dhe prodhoi kalimin më të ndritshëm në univers.”

Nëse Barbie e Frikshme është kaq e ndritshme dhe kaq e dukshme, si doli në dritë tani, edhe pse grupet e të dhënave tregojnë se vëzhgimet e para kanë ndodhur në vitin 2020?

U fsheh në pamje të qartë. Ndërsa është i ndritshëm, ai është gjithashtu jashtëzakonisht larg dhe në një cep disi të lënë pas dore të qiellit. Anomalia u zbulua duke përdorur motorin AI të laboratorit të Milisavljevic. Motori rekomandues për gjurmimin inteligjent kalimtar (REFITT) kreh vëzhgimet nga një numër teleskopësh në mbarë botën, duke përfshirë ato të bëra nga objekti kalimtar Zwicky duke përdorur Observatorin Palomar në Kaliforni.

“REFITT bën analiza të të dhënave të mëdha,” tha Milisavljevic. “Kërkon miliona sinjalizime dhe zbulon se cilat gjëra interesante mund të duam t’i shohim më nga afër. Ky është një shembull i shkëlqyer. Kompjuterët janë vërtet të mirë në gjetjen e gjërave kur ne mund t’u tregojmë atyre saktësisht se çfarë të kërkojnë. Por gjëra të tilla si kjo, objekte anormale, kompjuteri shpesh nuk di as t’i kërkojë. Ai nuk ka as një shabllon. Kjo është aq e ndryshme nga çdo gjë tjetër që kemi parë ndonjëherë, saqë as që kishim arritur të përpiqeshim ta klasifikonim. Prej vitesh qëndron në të dhënat publike”.

Pasi ekipi dhe REFITT kishin identifikuar Scary Barbie si një mundësi intriguese për kërkime, ata përdorën të dhëna nga teleskopë të tjerë, duke përfshirë Observatorin Lick në Kaliforni dhe W.M. Observatori Keck në Hawaii. Analiza spektrografike nga ata teleskopë e ndihmoi ekipin t’i jepte një emër fenomenit të çuditshëm që raportoi të dhënat.

Barbie e frikshme nuk është vetëm disa magnitudë më e ndritshme dhe më energjike se çdo shkencëtar kalimtar që kanë regjistruar më parë, por gjithashtu po zgjat shumë më gjatë se kalimet e zakonshme. Shumica e rasteve kalojnë javë ose muaj, por kjo ka zgjatur për më shumë se 800 ditë – mbi dy vjet – dhe të dhënat më të fundit të disponueshme tregojnë se mund të jetë e dukshme për vitet në vijim.

Vetë ngjarja aktuale – spagetifikimi i këtij ylli masiv – mund të jetë me kohëzgjatje shumë më të shkurtër, por për shkak se kalimtari është shumë larg, ligji i relativitetit ngadalëson dritën ndërsa udhëton drejt syve të njeriut, duke e bërë atë të duket se zgjat gati dy herë më shumë. gjatë.

“Ka pak gjëra në univers që mund të jenë kaq të fuqishme, reagime që mund të jenë kaq jetëgjatë,” tha Milisavljevic. “Zbulime si kjo na hapin me të vërtetë sytë ndaj faktit se ne jemi ende duke zbuluar mistere dhe duke eksploruar mrekullitë në univers – gjëra që askush nuk i ka parë ndonjëherë më parë.”