Zbulim i pazakontë i një fosili dinosauri në Indi

Paleontologët që punojnë në Indinë qendrore kanë bërë një zbulim të rrallë – një çerdhe dinosaurësh të fosilizuar me 92 fole dhe 256 vezë që u përkasin kolonive të titanosaurëve gjigantë që hanë bimë.

Një studim i foleve dhe vezëve të tyre të madhësisë së topit të bowling-it ka zbuluar detaje intime rreth jetës së sauropodëve kolosalë me qafë të gjatë, të cilët rrodhën nëpër atë që tani është India qendrore më shumë se 66 milionë vjet më parë.

Vezët, të cilat varionin nga 6 inç deri në 6.7 inç në diametër, ka të ngjarë t’i përkisnin një numri speciesh titanosaurësh. Numri i vezëve në secilën fole varionte nga një në 20, tha autori kryesor i studimit Guntupalli Prasad, një paleontolog në departamentin e gjeologjisë në Universitetin e Delhi. Shumë nga foletë u gjetën afër njëra-tjetrës.

Gjetjet sugjeruan se titanosaurët, ndër dinosaurët më të mëdhenj që kanë jetuar, nuk ishin gjithmonë prindërit më të vëmendshëm, tha Prasad.

“Meqenëse titanosaurët ishin të mëdhenj në përmasa, foletë e vendosura afër nuk do t’i lejonin ata të vizitonin foletë për të manovruar dhe inkubuar vezët ose për të ushqyer të vegjlit… pasi prindërit shkelnin vezët dhe i shkelnin ato.”

Gjetja e një numri shumë të madh të foleve të dinosaurëve është e pazakontë, pasi kushtet e ruajtjes duhet të jenë “të tilla” për t’i kthyer të gjitha vezët delikate në fosile, tha Dr. Darla Zelenitsky, një profesor i asociuar i paleobiologjisë së dinosaurëve në Universitetin e Calgary në Kanada. , i cili studion vezët e dinosaurëve. Zelenitsky nuk ishte i përfshirë në hulumtim.

Vezët e para të dinosaurëve në rajon u zbuluan në vitet 1990, por studimi i fundit u fokusua në një vend foleje në rrethin Dhar në shtetin e Madhya Pradesh, ku gërmimet dhe puna në terren u zhvilluan në 2017, 2018 dhe 2020.

Vezët e zbuluara atje ishin aq të ruajtura saqë ekipi ishte në gjendje të zbulonte fragmente të proteinave të degraduara nga lëvozhgat e vezëve.

Sjelljet e foleve të Titanosaurëve ndanin karakteristika me ato të zogjve dhe krokodilëve të sotëm, sugjeroi hulumtimi.

Nga afërsia e foleve, studiuesit nxorën përfundimin se dinosaurët vendosnin vezë së bashku në koloni ose zogj, siç bëjnë shumë zogj në ditët e sotme.

“Koloni të tilla fole do të kishin qenë një pamje për t’u parë në Kretakun, ku peizazhi do të ishte i pikëzuar nga një numër i madh folesh të mëdha dinosaurësh,” tha Zelenitsky.

Prasad tha se një vezë e veçantë – e njohur si vezë në vezë, ose vezë në vezë – që ekipi kishte studiuar tregonte sjellje riprodhuese të ngjashme me zogjtë dhe tregoi se, ngjashëm me zogjtë, disa dinosaur mund të kenë hedhur vezë në mënyrë sekuenciale. Format e vezës në vezë ndodhin te zogjtë kur një vezë futet në një vezë tjetër ende në proces formimi përpara se të vendosen.

“Vendosja e njëpasnjëshme është lëshimi i vezëve një nga një me një hapësirë kohore midis dy ngjarjeve të hedhjes. Kjo vërehet te zogjtë. Zvarranikët modernë, për shembull, breshkat dhe krokodilët, nga ana tjetër, i vendosin të gjitha vezët së bashku si një tufë. “tha ai.

Vezët do të ishin hedhur në toka kënetore dhe do të ishin varrosur në gropa të cekëta, të ngjashme me vendet e foleve të krokodilëve të ditëve moderne, tha Prasad. Ngjashëm me çerdhet e krokodilëve, foleja afër ujit mund të ketë qenë e rëndësishme për të parandaluar tharjen e vezëve dhe vdekjen e pasardhësve përpara se të çelin, shtoi Zelenitsky.

Por ndryshe nga zogjtë dhe krokodilët, të cilët të dy inkubojnë vezët e tyre, Prasad tha se, bazuar në karakteristikat fizike të foleve, titanosaurët ka të ngjarë të lëshojnë vezët e tyre dhe më pas t’i lënë foshnjat dinos të kujdesen për veten e tyre – megjithëse nevojiten më shumë të dhëna për t’u siguruar.

Dinozaurët e tjerë mendohej se ishin prindër më të vëmendshëm. Një dinosaur u zbulua në Mongoli në vitet 1920, për shembull, i shtrirë pranë një foleje vezësh që mendohet se i përkasin një rivali. Paleontologët në atë kohë supozuan se kafsha kishte ngordhur ndërsa po përpiqej të grabiste folenë – dhe e quajtën krijesën oviraptor, ose “hajduti i vezëve”.

Reputacioni i të ashtuquajturit hajduti i dinosaurëve nuk u rikthye deri në vitet 1990, kur një zbulim tjetër zbuloi se vezët ishin, në fakt, të tyret dhe se krijesa ka të ngjarë të ishte ulur mbi to në një fole të rregulluar mirë.