Zbulimi i ADN-së së lashtë zbulon se mamuthët dhe kuajt e egër mbijetuan mijëra vjet më shumë nga sa besohej

Thjesht lugë dheu të nxjerra nga permafrost i Kanadasë po hapin dritare të mëdha në jetën e lashtë në Yukon, duke zbuluar informacione të reja të pasura dhe duke rishkruar besimet e mëparshme rreth dinamikës së zhdukjes, datave dhe mbijetesës së megafaunës si mamutët, kuajt dhe forma të tjera të jetës së humbur prej kohësh. .

Në një punim të ri, të botuar në revistën Nature Communications, kërkuesit nga Universiteti McMaster, Universiteti i Albertës, Muzeu Amerikan i Historisë Natyrore dhe qeveria e Yukon paraqesin një rekord 30,000-vjeçar të ADN-së të mjediseve të kaluara, të nxjerra nga sedimentet me bërthama të permafrostit të nxjerra. nga rajoni Klondike i Jukonit qendror.

Studiuesit përdorën teknologjinë e kapjes-pasurimit të ADN-së të zhvilluar në McMaster për të izoluar dhe rindërtuar, në detaje të jashtëzakonshme, bashkësitë e luhatshme të kafshëve dhe bimëve në periudha të ndryshme kohore gjatë tranzicionit Pleistocen-Holocene, një periudhë e paqëndrueshme klimatike 11,000-14,000 vjet më parë, kur një numër i madh specie të tilla si mamuthët, mastodonët dhe macet me dhëmbë saber u zhdukën.

Ata rindërtuan ekosistemet e lashta duke përdorur mostra të vogla dheu që përmbajnë miliarda sekuenca gjenomike mikroskopike nga speciet e kafshëve dhe bimëve.

Analiza zbulon se mamuthët dhe kuajt ishin tashmë në rënie të madhe përpara paqëndrueshmërisë klimatike, por ata nuk u zhdukën menjëherë për shkak të gjuetisë së tepërt të njerëzve, siç mendohej më parë. Në fakt, provat e ADN-së tregojnë se si mamuthi i leshtë ashtu edhe kali i Amerikës së Veriut kanë ekzistuar deri në 5000 vjet më parë, duke i sjellë ato në mesin e Holocenit, intervali që fillon afërsisht 11,000 vjet më parë në të cilin jetojmë sot.

Përgjatë Holocenit të hershëm, mjedisi i Yukon vazhdoi të përjetonte ndryshime masive. Dikur kullotat e pasura – “Stepa e Mamuthit” – ishin të mbushura me shkurre dhe myshqe, specie që nuk mbaheshin më nën kontroll nga tufat e mëdha të kullotave të mamuthëve, kuajve dhe bizonëve. Sot, kullotat nuk lulëzojnë në Amerikën e Veriut, pjesërisht sepse nuk ka “inxhinierë ekologjikë” megafaunal për t’i menaxhuar ato.

“Të dhënat e pasura ofrojnë një dritare unike në dinamikën e popullsisë së megafuanës dhe nuancon diskutimin rreth zhdukjes së tyre përmes rindërtimit më delikate të ekosistemeve të së kaluarës,” thotë gjenetisti evolucionar Hendrik Poinar, një autor kryesor i letrës dhe drejtor i Qendrës Antike të ADN-së McMaster. .

Kjo punë bazohet në kërkimet e mëparshme nga shkencëtarët e McMaster, të cilët kishin përcaktuar se mamuthët e leshtë dhe kali i Amerikës së Veriut ishin të pranishëm në Yukon afërsisht 9700 vjet më parë. Teknikat më të mira dhe hetimet e mëtejshme që atëherë kanë rafinuar analizën e mëparshme dhe e kanë shtyrë përpara datën edhe më afër kohës bashkëkohore.

“Tani që i kemi këto teknologji, kuptojmë se sa informacione të historisë së jetës ruhen në permafrost”, shpjegon Tyler Murchie, një studiues postdoktoral në Departamentin e Antropologjisë të McMaster dhe një autor kryesor i studimit.

“Sasia e të dhënave gjenetike në permafrost është mjaft e madhe dhe me të vërtetë lejon një shkallë të ekosistemit dhe rindërtimit evolucionar që është i pashembullt me metodat e tjera deri më sot,” thotë ai.

“Edhe pse mamuthet janë zhdukur përgjithmonë, kuajt nuk janë”, thotë Ross MacPhee nga Muzeu Amerikan i Historisë Natyrore, një tjetër bashkëautor. “Kali që ka jetuar në Yukon 5000 vjet më parë lidhet drejtpërdrejt me specien e kuajve që kemi sot, Equus caballus. Biologjikisht, kjo e bën kalin një gjitar vendas të Amerikës së Veriut dhe si i tillë duhet trajtuar.”

Shkencëtarët theksojnë gjithashtu nevojën për të mbledhur dhe arkivuar më shumë mostra të permafrostit, të cilat rrezikohen të humbasin përgjithmonë ndërsa Arktiku ngrohet.