Zbulohet një ekzoplanet i ri ‘super-Neptun’

Duke përdorur Satelitin Transitues të Ekzoplanetit të NASA-s (TESS), një ekip ndërkombëtar astronomësh ka zbuluar një ekzoplanet të ri të nxehtë dhe të fryrë “super-Neptun”. Bota aliene e sapogjetur, e emërtuar TOI-2498 b, është rreth gjashtë herë më e madhe dhe 35 herë më masive se Toka. Zbulimi u publikua më 16 maj në Njoftimet mujore të Shoqërisë Mbretërore Astronomike.

TESS po kryen një sondazh të rreth 200,000 yjeve më të shndritshëm pranë diellit me qëllimin e kërkimit të ekzoplaneteve kalimtare, duke filluar nga botët e vogla shkëmbore deri tek gjigantët e gaztë. Deri më tani, ajo ka identifikuar rreth 6,600 ekzoplanetë kandidatë (TESS Objects of Interest, ose TOI), nga të cilat 331 janë konfirmuar deri më sot.

Një nga yjet e vëzhguar nga TESS gjatë misionit të tij parësor ishte TOI-2498 (i njohur gjithashtu si TIC-263179590) – një yll i tipit diellor i tipit G rreth 26% më i madh dhe 12% më masiv se dielli. TESS monitoroi TOI-2498 midis 12 dhjetorit 2018 dhe 6 janarit 2019, gjë që rezultoi në zbulimin e një sinjali transit në kurbën e tij të dritës. Natyra planetare e këtij sinjali u konfirmua nga vëzhgimet pasuese spektroskopike dhe fotometrike të kryera nga astronomët e udhëhequr nga Ginger Frame i Universitetit të Warwick, U.K.

“Në këtë punë, ne kemi prezantuar zbulimin e një super-Neptuni të nxehtë dhe të fryrë që kalon tranzit në një yll të tipit G. Analiza jonë përfshin fotometrinë nga sektori TESS 6 dhe sektori 33, fotometrinë vijuese me bazë tokësore nga LCOGT dhe spektroskopinë nga HARPS. ”, shkruan studiuesit.

Planeti i sapogjetur ka një rreze prej rreth 6,06 rreze Tokë dhe masa e tij vlerësohet të jetë 34,62 masa tokësore, duke dhënë një densitet në një nivel prej 0,86 g/cm3. Ai rrotullohet rreth yllit të tij pritës çdo 3,74 ditë, në një distancë prej rreth 0,05 AU prej tij. Temperatura e ekuilibrit të planetit është llogaritur të jetë rreth 1,443 K.

Bazuar në rezultatet, ekipi i Frame e klasifikoi TOI-2498 b si një “super-Neptun” i nxehtë dhe i fryrë. Dendësia e ulët e planetit është tregues i pranisë së një mbështjellësi të gaztë që përbëhet nga afërsisht 27% e masës së tij. Megjithatë, astronomët shtuan se modeli i tyre planetar nuk supozon përmbajtje uji ose metalike të konsiderueshme atmosferike të TOI-2498 b.

Duke përmbledhur rezultatet, studiuesit vunë re se TOI-2498 b është një “super-Neptun” i qëndrueshëm që ka përjetuar pak avullim gjatë gjithë jetës së tij, në raport me masën e tij. Ata supozojnë se planeti, pas formimit, mund të ketë filluar si një botë e fryrë e madhësisë së Saturnit rreth 8-10 herë më e madhe se Toka dhe një pjesë e masës mbështjellëse midis 30% dhe 45%. Mosha e planetit u vlerësua të ishte rreth 3.6 miliardë vjet.

“Ne zbulojmë se TOI-2498 b ka të ngjarë të fillojë jetën e tij si një botë e fryrë e madhësisë së Saturnit përpara se të zvogëlohej në madhësinë e saj aktuale mbi 3.6 ± 1.1 Gyr,” përfunduan autorët e punimit.