Astronauti i NASA-s, Mark Vande Hei, rikthehet në Tokë pas një fluturimi hapësinor rekord

Astronauti i NASA-s Mark Vande Hei u kthye në Tokë të mërkurën, pasi kaloi një rekord prej 355 ditësh në orbitën e ulët të Tokës. Vande Hei ndau një anije kozmike me dy kozmonautë rusë ndërsa tensionet midis Rusisë dhe SHBA-së vazhdojnë në mes të luftës së vazhdueshme në Ukrainë.

Vande Hei u kthye në një anije kozmike Soyuz me kozmonautët rusë Pyotr Dubrov dhe Anton Shkaplerov, duke bërë një ulje me parashutë në orën 7:28 të mëngjesit në Dzhezkazgan, Kazakistan. Treshja ishte nisur nga Stacioni Ndërkombëtar Hapësinor në orën 3:21 të mëngjesit të enjte.

Vande Hei theu rekordin për fluturimin më të gjatë në hapësirë nga një astronaut i NASA-s me 15 ditë. Rekordi më parë mbahej nga astronauti në pension Scott Kelly.

Në këtë fluturim hapësinor, Vande Hei përfundoi 5680 orbita të Tokës dhe një udhëtim prej më shumë se 150 milionë miljesh, afërsisht ekuivalenti i 312 udhëtimeve në Hënë dhe mbrapa, sipas NASA-s.

“Misioni i Mark nuk është vetëm rekord, por gjithashtu hap rrugën për eksploruesit e ardhshëm njerëzorë në Hënë, Mars dhe më gjerë”, tha administratori i NASA-s Bill Nelson në një deklaratë për shtyp. “Astronautët tanë bëjnë sakrifica të jashtëzakonshme në emër të shkencës, eksplorimit dhe zhvillimit të teknologjisë më të avancuar, mes tyre edhe kohë larg njerëzve të dashur.”

Nelson shtoi: “NASA dhe kombi janë krenarë që e mirëpresin Markun në shtëpi dhe janë mirënjohës për kontributet e tij të jashtëzakonshme gjatë qëndrimit të tij njëvjeçar në Stacionin Ndërkombëtar të Hapësirës”.

Sipas NASA-s, Vande Hei kontribuoi në dhjetëra studime nga qindra të ekzekutuar gjatë misionit të tij, duke përfshirë gjashtë hetime shkencore të mbështetura nga Programi i Kërkimeve Njerëzore të NASA-s.

Ndërsa NASA planifikon të kthehet në Hënë, nën programin Artemis, dhe përgatitet për eksplorimin e Marsit, agjencia tha se misioni i zgjatur i Vande Hei do t’u ofrojë studiuesve mundësinë për të vëzhguar efektet e fluturimeve hapësinore afatgjatë te njerëzit.

Pasi ekuipazhi të kalojë kontrollet mjekësore pas uljes, ata do të fluturojnë në qytetin e rikuperimit në Karaganda, Kazakistan, me helikopterë rusë. Vande Hei më pas do të hipë në një aeroplan të NASA-s për në Këln, Gjermani, për karburant, përpara se të kthehet në shtëpi.

Shkaplerov dhe Dubrov do të fluturojnë në shtëpi në Star City, Rusi, me një aeroplan të Qendrës së Trajnimit të Kozmonautëve Gagarin.