Kuptimi i Big Bengut dhe problemit kozmologjik të litiumit

Kohët e fundit, një ekip ndërkombëtar kërkimor përditësoi me sukses shkallën e reagimit 7Li(d,n)24He bazuar në të dhënat më të fundit eksperimentale, të cilat heqin paqartësinë e rëndësishme në problemin kozmologjik të litiumit (Li) nga këndvështrimi i fizikës bërthamore.

Big Bengu aktualisht konsiderohet si modeli më i suksesshëm për të përshkruar origjinën dhe evolucionin e universit. Megjithatë, suksesi i tij është kufizuar nga i ashtuquajturi problem i litiumit, i cili i referohet faktit se bollëku primordial i litium-7 është mbiparashikuar me një faktor prej tre në krahasim me vlerën nga vëzhgimi, ndërsa parashikimet përputhen me deuteriumin primordial dhe heliumin e vëzhguar. bollëk.

Nga këndvështrimi i fizikës bërthamore, ritmet e sakta të reagimit të reaksioneve të shkatërrimit të litiumit janë shumë të rëndësishme për parashikimin e saktë të bollëkut primordial të litium-7 dhe kuptimin e mëtejshëm të problemit të litiumit. Megjithatë, si një reaksion i rëndësishëm i shkatërrimit të litium-7, reagimi 7Li(d,n)24He nuk është studiuar mirë përpara vitit 2018.

Një studim i ri i botuar në The Astrophysical Journal përditësoi shkallën e reagimit 7Li(d,n)24He bazuar në matjet eksperimentale të fundit në tre gjendjet e ngacmuara të berilium-9 afër pragut. Kjo punë u krye nga një ekip ndërkombëtar kërkimor, i cili u drejtua nga HOU Suqing në Institutin e Fizikës Moderne (IMP), Akademia Kineze e Shkencave (CAS).

Studiuesit zbuluan se shkalla e re 7Li(d,n)24He është në përgjithësi më e vogël se vlerësimi i mëparshëm me rreth një faktor prej 60 në temperaturën tipike të fillimit të nukleosintezës primitive.

Për më tepër, studiuesit paraqitën pasiguri të shkallës së reagimit 7Li(d,n)24He që kufizohen drejtpërdrejt nga eksperimentet për herë të parë.

Sipas studimit, rezultatet e reja heqin paqartësinë e konsiderueshme në bollëkun e llogaritur të litium-7 për shkak të këtij reagimi, i cili do të jetë i dobishëm për të kuptuar problemin primordial të litiumit dhe për të hetuar fizikën ekzotike përtej modelit standard.

Referenca: “Norma e re termonukleare e 7Li(d,n)24He Relevant për problemin kozmologjik të litiumit” nga S. Q. Hou, T. Kajino, T. C. L. Trueman, M. Pignatari, Y. D. Luo dhe C. A. Bertulani, 25 tetor 2021, Journal The Astrophysical.
DOI: 10.3847/1538-4357/ac1a11

Kjo punë u mbështet nga Programi Kërkimor me Prioritet Strategjik i CAS, Shoqata e Promovimit të Inovacionit Rinor të CAS dhe Fondacioni Kombëtar i Shkencave Natyrore të Kinës.

Institucione të tjera të përfshira në studim përfshijnë Universitetin e Tokios (Japoni), Observatorin Kombëtar Astronomik të Japonisë (Japoni), Universitetin Beihang (Kinë), Universitetin e Hullit (MB), Akademia Hungareze e Shkencave (Hungari), Universiteti Shtetëror i Miçiganit (SHBA). ), dhe Texas A&M University- Commerce (SHBA).