Ky është vështrimi më i mirë se si yjet e rinj mbytin formimin planetar

Yjet si dielli janë trupa shumë energjikë të aftë për të shpërthyer atmosferat e planetëve në orbitat e tyre përpara se jeta të ketë një shans për të vazhduar, dhe një studim i ri i një grupi yjesh të rinj ka dhënë një kuptim edhe më të saktë se si ndodh procesi.

Observatori i rrezeve X Chandra ndërmori studimin më të plotë të yjeve aktivë magnetikisht të kryer ndonjëherë për të parë se si aktiviteti i këtyre yjeve të rinj mund të ndikojë në formimin e planetit në disqet e tyre të grumbullimit, masën përreth yjeve të rinj që furnizon materialin që u nevojitet për të zhvilluar trupa planetarë. .

Për të hetuar këtë ide, studiuesit përdorën teleskopin për të parë gati një duzinë “grumbullime të hapura” që përmbajnë gjithsej më shumë se 6000 yje të rinj që u formuan në të njëjtën kohë, me mosha që varionin nga 7 milionë deri në 25 milionë vjet, dhe krahasuan të dhëna për studimet e mëparshme të Chandrës mbi yjet e moshës 500,000 vjeçare. Këta yje janë një burim veçanërisht i fortë i rrezeve X që prodhohen nga fusha magnetike intensive të krijuara nga dinamikat e brendshme të yjeve të sapolindur.

Për shkak se rrezet X janë të lidhura me yje më aktivë magnetikisht, studiuesit mund të matin nivelin e rrezeve X që yjet prodhojnë në mosha të ndryshme për të identifikuar një shkëlqim konstant të rrezeve X për disa milion vitet e para të jetës së një ylli, i cili ndiqet. nga një rënie e mprehtë e aktivitetit magnetik midis 7 milion dhe 25 milion vjet. Sa më i rëndë të jetë ylli, aq më i shpejtë është rënia, zbuluan studiuesit.

Në raste si grupi i hapur NGC 3293, i parë në këtë foto të NASA-s të publikuar në dhjetor 2022, yjet janë mjaft të vjetra sa që zonat e brendshme të konvekcionit që fuqizojnë dinamon që prodhon fushën magnetike tkurren ose, në rastin e yjeve të mëdhenj, zbehen. tërësisht, duke marrë me vete edhe dinamon.

Studimi, i cili u botua në The Astrophysical Journal në gusht 2022, zbuloi se rrezatimi i lartë i rrezeve X dhe rrezatimi ultravjollcë nga këta yje veçanërisht të rinj ka të ngjarë të kenë pastruar plotësisht gazin dhe pluhurin në disqet e tyre të grumbullimit në një mënyrë shumë të shkurtër, duke duke penguar rritjen e planetëve rreth tyre. Për më tepër, atyre planetëve që formohen ka të ngjarë që atmosfera e tyre e pasur me hidrogjen të hiqet brenda disa milionë vjetësh, nëse nuk mund të prodhojnë një fushë të fortë magnetike të tyren për të mposhtur breshërinë, siç është rasti me planetin tonë.