Një brumbull i rrallë rizbulohet pas 55 vitesh

Gjatë ekspeditës së marrjes së mostrave të insekteve në fermën e Jerry Brown, një studiues nga UC Berkeley u përplas me një specie brumbulli që i kishte shpëtuar vëzhgimit shkencor që nga viti 1966.

Pasi mësoi se ish-guvernatori Jerry Brown po ftonte studiues në terren në fermën e tij të kontesë Colusa, Kipling Will, një entomolog i Universitetit të Kalifornisë, Berkeley, ishte i etur për të shfrytëzuar mundësinë për të kërkuar për brumbujt në pronë.

“Unë zgjata dorën dhe thashë: “Hej, unë dua të marr mostra nga brumbujt tuaj”, tha Will. “Dhe [Brown] ishte shumë lojë për të më lejuar të vij deri atje.”

Duke qenë profesor në shkencën, politikat dhe menaxhimin e mjedisit, Will ka udhëtuar në të gjithë Kaliforninë për të ekzaminuar brumbujt karabidë. Këta brumbuj tokësorë luajnë një rol kritik si grabitqarë të insekteve të tjera në ekosistemet bujqësore dhe kopshtare. Sidoqoftë, eksplorimet e tij të përsëritura në fermën e Brown dolën të ishin veçanërisht të dobishme.

Gjatë marrjes së mostrave për insekte pranë Freshwater Creek, Will mblodhi një specie të rrallë brumbulli që nuk ishte emëruar apo përshkruar kurrë – dhe që, sipas të dhënave, nuk ishte vëzhguar nga shkencëtarët për më shumë se 55 vjet. Lloji i ri do të quhet Bembidion brownorum, për nder të Brown dhe gruas së tij, Anne Brown.

“Jam shumë i kënaqur që [ferma ime] po e avancon shkencën në disa mënyra interesante dhe të rëndësishme,” tha Brown, i cili ka pritur në pronë një shumëllojshmëri të egër studiuesish në terren, duke përfshirë gjeologë, antropologë dhe botanistë. “Ka kaq shumë lloje të pazbuluara. Mendoj se është shumë e rëndësishme që të katalogojmë dhe zbulojmë se çfarë kemi dhe të kuptojmë ndikimin e tyre në mjedis – si funksionon dhe si po ndryshon.”

Ferma prej 2500 hektarësh e Brown është rreth një orë me makinë në veri të Sacramento-s, në një rajon bujqësor ku pjesa më e madhe e tokës është në pronësi private dhe biodiversiteti i insekteve nuk është studiuar historikisht. Për më shumë se dy vjet, Will ka marrë rregullisht mostra për insekte në fermë, ndonjëherë edhe duke u treguar brumbujt që gjen tek Browns.

Jerry Brown tha se përkushtimi i tij për të mirëpritur studiuesit në tokën e tij është i rrënjosur në historinë e fermës si një stacion karrige e quajtur Mountain House, dhe në interesin e tij për ndryshimin e klimës dhe ruajtjen.

“Ne nuk kemi stacion karrige, por kemi një vend grumbullimi, kërkimi dhe bashkëpunimi,” tha Brown, i cili aktualisht është kryetar i Institutit të Klimës Kaliforni-Kinë në UC Berkeley.

Pasi mblodhi një brumbull në fermë që nuk i ngjante asnjë specieje me të cilën ai njihej, Will thirri ekspertin e Bembidion, David Maddison, një profesor i biologjisë integruese në Universitetin Shtetëror të Oregonit, për të ndihmuar në identifikimin e ekzemplarit. Së bashku, shkencëtarët përdorën analizën morfologjike dhe të ADN-së për të konfirmuar se brumbulli përfaqësonte një specie krejtësisht të re.

Më pas do të shqyrtojë koleksionet e entomologjisë në muzetë në të gjithë Kaliforninë në kërkim të ekzemplarëve të tjerë që mund të jenë të paetiketuar ose të keqidentifikuar. Ai gjeti vetëm 21 ekzemplarë të tjerë të specieve, më i fundit prej të cilëve u mblodh në vitin 1966.

Mungesa e ekzemplarëve më të fundit i tregoi atij se speciet me gjasë u shembën gjatë gjysmës së dytë të shekullit të 20-të, e dëbuar nga habitati i saj natyror nga urbanizimi i shpejtë dhe zhvillimi bujqësor në të gjithë shtetin.

“E vërteta e trishtueshme është se [specia] ka qenë ndoshta në një rënie të madhe. Nëse shikoni vendet ku u gjet në vitet ’20 dhe ’30 dhe ’40, pothuajse asnjë nga ai habitat natyror nuk ka mbetur, “tha Will. “Por ne nuk e dimë me siguri. Pra, gjëja që duhet bërë është ta nxjerrim atë atje, ta përshkruajmë dhe t’u thuash njerëzve, ‘Hej, kërkoni këtë gjë’, sepse ndoshta do të gjejmë diku ku po shkon mirë.

“Të paturit e aksesit në fermën e Jerry-t në kontenë Colusa më jep mundësinë të kaloj vërtet kohë duke marrë mostra, për të kërkuar gjëra të rralla si kjo.”

Will dhe Maddison përshkruajnë Bembidion brownorum në një studim të botuar së fundmi në revistën Zookeys.

Për syrin e lirë, Bembidion brownorum nuk është veçanërisht i jashtëzakonshëm: brumbulli i vogël është në ngjyrë kafe dhe ka një gjatësi rreth 5 milimetra, rreth diametrit të një lapsi standard. Por nën zmadhim, ajo shkëlqen me një vezullim metalik të gjelbër dhe të artë.

Ishte forma e pazakontë e protoraksit të brumbullit, segmenti i insektit që ulet menjëherë pas kokës së tij, që së pari i ra në sy Uill-it.

“Po e shikoja këtë brumbull duke menduar: “Thjesht nuk i përshtatet asnjërit prej atyre që mund të identifikoj”, tha Will. “Forma e protoraksit nuk është si asnjë nga të tjerat.”

Sipas Maddison, Bembidion brownorum është gjithashtu relativisht i madh në krahasim me brumbujt e tjerë Bembidion, të cilët zakonisht janë më afër 3 deri në 4 milimetra në gjatësi.

“Është e madhe për një Bembidion,” tha Maddison. “Në shikim të parë, ishte shumë e qartë se ishte ndoshta diçka e re.”

Me kaq pak shembuj për t’u studiuar, është e vështirë të përshkruash me siguri stilin e jetës dhe sjelljen e Bembidion brownorum, tha Will. Megjithatë, duke pasur parasysh se ku u gjet brumbulli në fermën e Brown – në afërsi të Freshwater Creek, i cili herë pas here thahet në një seri pishinash të ngjashme me kafaz në muajt e verës – ka të ngjarë që brumbulli të jetojë pranë skajeve të trupave ujorë që periodikisht përmbytet dhe më pas avullohet.

21 ekzemplarët historikë të Bembidion brownorum janë vendosur ose në Koleksionin Entomologjik të Muzeut Essig në UC Berkeley ose në Akademinë e Shkencave të Kalifornisë në San Francisko, të cilat të dyja kanë ekzemplarë të insekteve që datojnë më shumë se 100 vjet. Zbulimi thekson rëndësinë jetike të ruajtjes së këtyre koleksioneve për kërkimet aktuale dhe të ardhshme, thanë shkencëtarët.

“Një nga gjërat për të cilat më duket interesante është se, përpara se Kip ta gjente atë ekzemplar, kishte ekzemplarë tashmë në koleksione – ekzistonte një diversitet i fshehur që njerëzit nuk e njihnin,” tha Maddison. “Në një moment, [brumbulli] ndoshta ishte shumë më i përhapur dhe shumë më i zakonshëm, dhe Kip dhe unë kemi disa ide se ku do të synonit për të gjetur më shumë.”

Ekzemplarët e mëparshëm u mblodhën në vende në të gjithë Luginën Qendrore dhe në pellgun e Los Anxhelosit, rajone që janë transformuar gjatë shekullit të kaluar. Ndërsa brumbulli mund të mbijetojë ende në disa zona, Will tha se lara-lara e pronësisë private të tokës mund ta bëjë të vështirë gjetjen.

“Ka shumë dëshirë për të ruajtur mjedisin dhe për të luftuar ndryshimet klimatike, por në shumë raste, ne nuk po ecim në hap me shkallën e zhdukjes – nuk jemi në gjendje të përshkruajmë speciet që duhet të përshkruhen aq shpejt sa gjërat po zhduken, “tha Will. “Dhe kjo sigurisht që është e vërtetë në Kaliforni, ku ka shumë insekte të papërshkruara atje dhe nuk po bëhet shumë për t’i përshkruar ato. Mendoj se të kesh më shumë njohuri se çfarë janë dhe ku jetojnë është me të vërtetë thelbësore.”